معماری چیست؟ تفاوت رشته معماری و عمران مکتب‌خونه مکتوب | iranianarchitectures

در طراحی داخلی مدرن به نور طبیعی اهمیت زیادی داده شده به همین علت در این سبک معماری پنجره‌های بزرگ، نورگیر پنجره‌های سرتاسری ازکف تا سقف بسیار دیده می‌شوند. ساختمان‌هایی مثل قصرها و کلیساها در معماری مدرن از اهمیت خیلی کمی برخوردار بود. یکی از مهم‌ترین اصول معماری مدرن سادگی در طراحی و اجرای فرم و نما است. لویی سالیوان پدر معماری مدرن یکی دیگر از افراد مشهور در این سبک معماری می‌باشد. پیش از آنکه در نقش استیک فروش، مُبلغ فحش، پیشکسوت در استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، و رئیس جمهور معروف شود، ترامپ غول معاملات ملکی بود؛ ولی نه از نوع محترم‌شان.

http://carsicm.ir

فضاهای داخلی خانه و عناصر سازه ساختاری به صورت اکسپوز برای ناظر قابل نمایش هستند. به ترتیب بهره‌جویی از بتن و شیشه هم وارد میدان توسعه معماری مدرن گردید. در هنر و معماری احجام اولیه مانند مکعب، استوانه، کره و هرم به دلیل قابل درک و استنباط بودن توسط ذهن انسان اهمیت پیدا می‌کند.

راهنمای جامع برای معماران

قرن های ۱۵ و ۱۶ در اروپا، نوزایی مجله خبری معماری ایرانی مایه ها و قالب کلاسیک جنبش نئوکلاسیک۳۷ ایتالیا را در پی داشت. آثار مارکوس ویتروویوس پولیو۳۸، مهندس رومی قرن ۱پ م، سرچشمۀ اصلی الهام معماران بزرگ دورۀ رنسانس۳۹ ـ آندرِ آ پالادیو۴۰، لئون باتیستا آلبرتی۴۱، فیلیپو برونلّسکی۴۲، دوناتو برامانته۴۳، و میکلانژ ـ بود. کان علاقه مند به فرمها و هستی اشیاء و جوهره آنها و عناصر و بیانگری آنها است، او می گوید من همواره به طبیعت پدیده ها و به ظهور و تبدیل آنها به نهایتشان فکر می کنم. هر ساختمانی در واقع پاسخی است به آنچه برایش اندیشیده شده و فضای آن مشخص کننده جایگاه انسان هاست. تصورات در مقایسه با ایده ها از اساس و تکامل و اغلب اهمیت کمتری بر خوردارند.

  • تولدی که با شکوفایی مکتب شیکاگو، نهضت هنر نو و جنبش فوتوریسم همراه شد و توانست آغازی پرشکوه را برای خود رقم بزند.
  • ایدههایی که اگر چه ظاهراً بی معنی و بی ارتباط و گاهی موهومی به نظر آیند ولی در واقع مرحله آغازین اهمیت روند تحلیل مسائل را می سازند.
  • در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ با اُفت نیاز به خانه‌سازی‌های انبوه، عمل‌کردگرایان به تدریج مورد انتقاد قرار گرفتند.
  • عمدهٔ محورهای انتقاد از عمل‌کرد گراها آثار مخرب روان‌شناختی – و جامعه‌شناختی وقتی که بحث شهرسازی پیش می‌آید- و زیبایی‌شناسی ضعیف این نوع معماری است.
  • یک معمار، مسئول ایده پردازی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است.

همچنین در این دو قرن به عنوان سبکی بی نهایت دوست داشتنی و مطلوب در میان مردم اروپا وجود داشت. سبک باروک توانست در تمامی زمینه ها از جمله مجسمه سازی، رقص، تئاتر، فلسفه، نقاشی، ادبیات و موسیقی ورود کرده و آنها را تحت تاثیر قرار دهد و تنها به طراحی دکوراسیون داخلی و معماری به پایان نرسید. باروک در معنی اصلی کلمه یعنی، مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب و نامنظم. موزه لوور و کاخ ورسای با طراحی منحصر به فردی که دارند باعث مجذوب شدن بیننده شده و از بهترین ترین مثال های سبک باروک می‌باشند.

بررسی وظایف موجود در شغل مهندسی معماری

او از روی هر تصویر مجدداً طراحی می کند و به ویرایش آنها می پردازد تا ویژگی مد نظرش را برجسته سازد. این ویژگیها به تدریج به صورت فرضیاتی ذهنی به وجود می آیند که هر کدام در حکم یک درس طراحی هستند. این فرضیات به هم افزوده می شوند تا در نهایت مجموعه آنها هدایت کننده طرح پیشنهادی او باشند.

معماری