معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | iranianarchitectures

از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند. به جرات می توان گفت که معماری سنتی ایرانی که در گذشته مرسوم بوده، یکی از بی نقص ترین و جذاب ترین معماری های جهان بوده است چرا که این سبک معماری در گذشته، بدون وجود ابزار آلات پیشرفته و مدرن انجام می شده و چنین خانه هایی با ظرافت و جذاب ساخته می شده است که امروزه الهام بخش طراحان بنام معماری می باشد. معماری سنتی که در گذشته در ایران استفاده می شده است، به نوعی نشانگر فرهنگ جامعه ی حاکم بر آن زمان است. معماری یکی از اجتماعی‌ترین هنرهای بشر از زمان انسان غارنشین تا کنون می‌باشد که همواره با محیط زندگی انسان و خلق و خوی آن‌ها در ارتباط تنگاتنگی بوده و تا این زمان و حتی آینده لحظه ای غائب نخواهد بود. معماری در واقع هنر و فن طراحی و شیوه ساخت و ساز بناها ، فضاهای مختلف و به طور کلی سازه های فیزیکی با توجه به نیازهای اجتماعی می باشد. ایده ها تفکراتی معین و غیر آنالیزوارانه هستند که از مشاهدات مدارک و اندیشه برای ما حاصل می شوند.

نظام مهندسی

کامپوزیت های چوب پلاست (پلاستو وود) (Wood-Plastic Composite) فراورده های اکسترود شده یا قالبی اند و شکل معینی دارند و طبق تعریف، پلاستیک های پر شده با الیاف سلولزی چوب و یا مواد لیگنوسلولزی دیگر هستند. موادی که هم اکنون به عنوان چوب پلاست شناخته شده اند، نخستین بار در دهۀ 1960 با نام ترکیبات قالبی گرماگیر ظهور پیدا کردند. معمولا در مرکز خانه که حیاطی بزرگ بود، حوض آبی رنگ و باغچه های کوچک منحصر به فردی وجود داشت که حس طراوت و تازگی خاصی را به محیط القا می کرد والبته وجود اتاق ها دور تا دور حیاط و حوض مرکزی نیز جلوه ای خاص به محیط می بخشید. همچنین طراحی اتاق های تودرتو و مرتبط با هم نیز از دیگر ویژگی های این نوع معماری محسوب می گردید. برای موفقیت در این رشته و رسیدن به مراتب بالا، دانشجویانی که ذوق هنری خوب،قدرت خلق اثری نو، روحیه و قدرت تخیل بالا و نیز روحیه همکاری تیمی را دارند از شانس بیشتری برخوردار هستند . • جذب نخبگان و مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای ‏اشتغال فارغ التحصیلان و ترغیب روحیه‌ی کارآفرینی در بین آنها.

http://carsicm.ir

برخلاف مجله خبری معماری ایرانی قبلی کانسپت ها که در آنها معمار می بایست به درون پروژه و پروژه های مشابه بنگرد تا کانسپت مناسب را پیدا کند، در این نوع خود معمار مفهومی جدید را به درون پروژه می برد. اگر این کانسپت او انتخاب صحیحی باشد به خاطر تنوعش مورد تعیین قرار می گیرد و اگر این چنین نباشد به خاطر این پیش فرض غلط صلاحیت و شایستگی او زیر سوال خواهد رفت. صورت مسأله اصلی در موزه هوا فضا سیرکولاسیون (چگونگی هدایت جمعیتی بزرگ) است و کانسپت ارائه شده عبارت است از یک گذر دو طبقه که تعدادی فضای بسته نمایشگاهی را به هم مرتبط می کند. همچنین سه سالن چند طبقه برای نمایش جاذبه های اصلی موزه در طول مسیر قرار داده شده اند.

  • این سبک معماری، که جنبش مدرن۵۴ نیز نامیده می شود، در آغاز قرن ۲۰ با مکتب وین۵۵ و مکتب باوهاوس۵۶ در آلمان پا گرفت و در امریکا، کشورهای اسکاندیناوی، و فرانسه نیز گسترش یافت.
  • به عنوان یک متخصص دارای مجوز، آنها همچنین مسئول ایمنی عمومی و نظارت بر پروژه‌ها هستند.
  • طبیعت همواره سعی دارد که تا حد امکان از تنش‌های کششی و فشاری در سازه‌های خود استفاده کند و از تنش‌های خَمشی جز در مواردی که ساختار آن ماهیت لایه‌ای دارد، استفاده نکند.
  • این سبک با ملاحظه قوانین کلاسیک یونانی‌ها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری جدید بخشید.
  • معمولا از این سبک در ساختمان‌های دولتی، آموزشی و آپارتمان‌های مسکونی بلند استفاده می‌گردد.

استفاده از چنین سبکی در عرصه معماری سبب خلق آثاری شده است که علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی، تحولی عظیم در عرصه کنترل مصرف انرژی به شمار می‌آیند. خلق فرم‌ها و طراحی سازه‌های جدید، استفاده از فلز و به کارگیری تزئینات جدید استوار است. در ادامه، همراه شما به بررسی فرصت‌های شغلی که نام بردیم، می‌پردازیم. در ادامه هر کدام از وظایفی که نام بردیم را، به همراه شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری

معماری بیزانسی (معماری بیزانسی۱۷).این گونۀ معماری از قرن ۴م در امپراتوری روم شرقی پدید آمد و مرکز آن در بیزانس بود (که بعدها قسطنطنیه۱۸ نام گرفت و امروز استانبول نامیده می شود). کلیساها، شاخص ترین تجلی گاه معماری بیزانسی اند که بعضی از آن ها بسیار عظیم اند و بر اساس طرح صلیب یونانی (ایاصوفیه۱۹ در استانبول، سان مارکو۲۰ در ونیز)، با نقوش هندسی و تزیینات موزائیکی۲۱ ساخته شده اند. نمونه تأثیر ایده آلها بر شکل گیری کانسپت را می توان در کار میس وندروهه مشاهده کرد. کانسپت ایده آل میس برای ساختمان عبارت است از فضایی بزرگ، باز و جدا نشده که او آن را فضای جهانی خواند و این فکر را برای هر پروژه ای که طراحی می کرد صحیح می دانست.

پک آموزش حرفه ای AutoCad