سبک های معماری-معماری داخلی معماری پدیا | iranianarchitectures

در این مقاله سعی کرده یازده سبک مهم معماری که در تاریخ این علم و هنر جایگاه ویژه ای داشته اند را با تعاریفی کوتاه از تاریخچه و ویژگی هایشان معرفی کنیم. یک سازه باید محکم باشد و تحت تاثیر نیروهایی نظیر زلزله، نزولات جوی، باد و درجه حرارت که موجب تخریب ساختمان می‌شود مقاوم باشد. در واقع برای ایستا بودن یک سازه باید مشخصات فنی اعم از کاربرد مصالح مرغوب رعایت شود.

  • این مجموعه به عنوان چیدمان نهایی در طراحی داخلی فضاهای مختلف مانند نشیمن، اتاق غذاخوری، رستوران، کافی …
  • بعد از جنگ جهانی اول همزمان با روی کار آمدن سلسله پهلوی معماری‌ مدرن ایران شروع شد.
  • در این ویدئو پیشنهاد مرکز معماری ایران برای پیشرفت در حوزه حرفه معماری قابل مشاهده است.

معمار به عنوان فردی که همواره با استفاده از تفکرات ناب خود و بر اساس سبک خاص معماری منطقه ، فرهنگ و عوامل دیگر اثری هنری و زیبا خلق می کند ، همواره از جایگاه و احترام خاصی برخوردار بوده است . در واقع فرد معمار باید به تمامی زمینه‌های علمی و هنری مسلط باشد و توانایی این را داشته باشد که با تکیه بر مضامین علمی و نیز همسو باخلاقیت هنری خود اثری زیبا و درخور توجه از خود برجای بگذارد . سبکی در معماری اروپای در قرون ۱۷ و ۱۸، که جزئیات بسیار، و افراط در تزیین را به مدل های کلاسیک افزود.

کسب و کار

بیشتر کار طراحی یک پروژه در دفتر معماری یا اصطلاحاً استودیو معماری انجام می‌گیرد، اما ملاقات با مشتریان در دفتر آنها، جلسه در دفاتر مدیران دولتی و البته بازدید از پروژه‌ها نیز بخش دیگر محیطی است که در آن قرار می‌گیرد. در پروژه‌های بزرگ، طراحان داخلی نقش جداگانه‌ی مهمی را ایفا می‌کنند؛ نقشی که به بهترین شکل تجربه‌ی ساکنان ساختمان را شکل می‌دهد. طراحان داخلی چیدمان دیوار‌ها و درهای غیر باربر را تعیین می‌کنند، مصالح و نحوه‌ی تکمیل پروژه را انتخاب می‌کنند، پریز‌ها را قرار می‌دهند، نورپردازی می‌کنند و حتی مبلمان را انتخاب می‌کنند. معماران فنی مسئول جزئیات دقیق برنامه‌ریزی ساختمان هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که با موفقیت ساخته می‌شود و کار می‌کند.

اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است. ماهیت لایه‌ای موجب می‌شود تا در فرم‌های طبیعی، فقط عکس‌العمل‌های کششی یا فشاری به وجود آید. یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تأیید و اثبات می‌کنند. سه شکل اصلی مربع، مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند. همچنین، شکل‌ها نیز دارای خصوصیت گویا و معنی دار نظام زیباشناختی خود هستند.

انواع معماری[ویرایش]

تخت جمشید و اهرام ثلاله مصر نمونه ای از این مجله خبری معماری ایرانی می باشند که همواره به عنوان شناسنامه یک تمدن از آن ها یاد می‌شود. این سبک در دهۀ ۱۹۸۰ ظهور کرد، و آرمان های برگرفته از جنبش مدرن را با سازه های بسیار پیشرفته و نوآوری های فنی به اجرا درآورد. بانک هنگ کنگ و شانگهای۶۵ در هنگ کنگ، اثر نورمن فاستر۶۶، و عمارت ریچارد راجرز لویدز۶۷ ، در مرکز اقتصادی لندن۶۸، از آن جمله اند. این شیوه در اواخر قرن ۱۹ پدیدار شد، و با شکل های پرپیچ و خم و موّاج بناها، طرح اتاق ها، و تزیینات داخلیِ سبک نئوگوتیک به مقابله برخاست.

http://carsicm.ir