فصلنامه معماری و ساختمان | iranianarchitectures

در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد بررسی قرارگرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت می دهند. یکی از مهمترین وظایف یک معمار، شناخت جامعه و فرهنگ سازی برای آن جامعه است. این شناخت در گروه متعهد و جوان معتمد و همکاران به بهترین شکل صورت گرفته و نمود آنرا در طراحی های ارائه شده از سویشان می توان ملاحظه کرد. شرکت MMG Office تخصص در طراحی و اجرای کارخانه و مجموعه های صنعتی دارد و از این رو برای صنف ما مشاور همکار بسیار مطلوبی می باشد. این نوع معماری، زیبایی شناختی های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش های نوینی را مطرح کرده است. معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند.

  • در بررسی‌های ژئوتکنیک، با بررسی خاک و گسل‌های منطقه، میزان استحکام و مقاومت زمین برای ساخت یک سازه تعیین می‌شود.
  • پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد.
  • رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا.
  • تخصص، دقت و سرعت ارائه خدمات مهندسی جزو ویژگی‌های این شرکت است.

معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند. معماری هنر نو عمر کوتاهی داشت و در این مدت کوتاه پاریس از این سبک بسیار استفاده کرد. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد.

معماری ساختارشکن ( اشکال سیال و ظاهری عجیب )

شروع این مجله خبری معماری ایرانی را در دهه چهاردهم در شمال ایتالیا می دانند و خاستگاه رنسانس شهر فلورانس می باشد. از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید. در دوره رنسانس معمارها یاد می گیرند روی صفحه دو بعدی تصویر سه بعدی طراحی کنند که عمق آن دیده شود. این سبک با رعایت قوانین کلاسیک یونانی ها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری نو بخشید و به آن جانی دوباره داد.

مقالات مرتبط با اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان

با رشد فرهنگ‌ها و دانش انسان، خانه سازی یک پیشه شد، و «معماری» نام رسمی و مورد احترام این پیشه شد. در طراحی پلان معماری رعایت تمام نقاط جغرافیایی الزامی می باشد. نام تمام بخش های ترسیم شده باید نوشته شود و اندازه آن ها به تناسب مقیاس مشخص و نوشته شود. در هنگام طراحی دیوارها نیز باید به داخلی یا خارجی بودن آن توجه کرده و ضخامت آن ها مشخص شود. برای مثال استاندارد پنجره در معماری به این گونه است که نباید از شیشه های رفلکس در ساخت آن ها استفاده شود.

اندازه و مساحت فضاهای داخلی ساختمان

موزه گوگنهایم بیلبائو و موزه فرهنگ پاپ در سیاتل از مهمترین بناهایی هستند که به این سبک ساخته شده اند. رنگ های شفاف واشکالی عجیب و غیر معمول که گاهی اوقات نشانه هایی از سبک کلاسیک دارند از ویژگی های سبک پست مدرن می باشند. وجود لوله ها و سایر تجهیزات در بخش بیرونی ساختمان و نورپردازی بسیار زیاد از مشخصه های سبک هایتک می باشد. ویژگی های این سبک ستون ها، سنگ فرش ها و گنبدهایی است که بسیار زیاد از معماری اصلی خود پیروی می کنند.

http://carsicm.ir