پارتیشن بندی ساختمان اداری ساختمون 24 | iranianarchitectures

یک ساختمان سبز و پایدار با محاسبات دقیق و کاهشی که در مصرف انرژی موجب می شود. اهمیت وجود خود را نه فقط برای یک ساختمان مسکونی بلکه در کاربری های دیگر نیز مانند یک ساختمان اداری نشان داده است. ساختمان اداری غرب چهار توسط دفتر معماری BKLS مبتنی بر معماری مونیخی با متر مربع متشکل از دفتر و مناطق خرده فروشی جدید طراحی شده است. همچنین در طراحی پلان ساختمان اداری بهتر است واحدهای مختلف طوری چیده شوند که همگی به یک اندازه از نور طبیعی بهره ببرند. در مخالفت با توسعه شهری رایج در شهر که اکثر ساختمان ها بر اساس منافع شخصی طراحی می شوند، این پروژه سعی دارد با ایجاد فضای عمومی برای محله که به شدت مورد نیاز است، یک فرصت برد-برد هم برای واحدهای تجاری و هم برای شهر ایجاد کند. این سکوهای عمومی کوچک، محله های تهران را به فضاهای پویاتری تبدیل می کند که در آن مناطق تجاری ارتباط بیشتری با مناطق شهری اطراف دارند.

مسابقه طراحی ره باغ نعیم

مثلاً اتاق انتظار، آبدارخانه و حسابداری نمی توانند فضایی عین هم داشته باشند. نیاز به نصب پارتیشن و یا پرده خواهیم داشت که با توجه به مهندسی محیط و اینکه دقیقا در کجای دفتر به چه نوع جدا کنندهای نیاز است، آنها را نیز تهیه کرده یا سفارش می دهیم تا در طی مراحل بازسازی و تعمیر ساختمان این وسایل نیز به دست ما برسد. نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند. پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند. اين نور براى استفاده كنندگان از فضا بسيار مطلوب است و افراد به واسطه ى اين نور به محض ورود به فضا با انرژى شروع به كار مى كنند.

  • از این رو نمای اصلی این پروژه توسط پنجره های پهن احاطه شده با قاب های پیرامونی شکل گرفته است.
  • خلاقیت یک طراح داخلی متخصص و مهارت های کاربردی او می تواند به دستیابی به این مهم کمک کند.
  • وجود فضای سبز در اطراف یک ساختمان اداری می تواند ایده خوبی باشد.
  • ما برند ساختمون 24 را نام گذاری کردیم تا در 24 ساعت هر روز به آخرین اخبار و آموزش های پردرآمد ترین صنعت دنیا یعنی ساختمان دسترسی داشته باشید.
  • پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی انواع متریال در نمای ترکیبی را مطالعه فرمایید.

در معیارهای امروزین مجله خبری معماری ایرانیی، معماری ساختمان های اداری به دلیل تغییرات داخلی سازمان ها تغییر می‌کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می‌شوند. بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در معماری ساختمان های اداری بوجود آمده است. زمانی که محیط ها و ساختمان های اداری علاوه بر زیبایی نیز از نظم و ترتیب خاصی برقرار باشد و تداعی کننده آرامش باشد بسیار می تواند تاثیرات مطلوبی برای هر یک از این ساختمان ها داشته باشد. سنگ نمای تراورتن و مرمریت، دو نوع سنگ مرغوب بوده که معمولا برای نماهای اداری و تجاری و اماکن استفاده می شود و در رنگ و طرح از تنوع بالایی برخوردار هستند. و افزایش میزان مصرف انرژی برای تولید گرمایش و سرمایش به دلیل بالا بودن ضریب انتقال حرارت در شیشه، افرادی که در نزدیکی شیشه قرار میگیرند از نور زیاد و گرما در آسایش نیستند، مقامت پایین در برابر زلزله را می توان جز معایب شیشه نام برد. عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محله‌ای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن.

هرچند در یک ساختمان اداری لزوما تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به یک اندازه برطرف کند. اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود. بنابراین مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می شوند، فضایی که به صورت استاندارد به خود اختصاص می دهند و نیازهای اولیه آن ها توجه کرد تا بتوان به خوبی چه پلان اداری کوچک چه یک نقشه ساختمانی بزرگ طراحی کرد.

http://carsicm.ir

اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود. بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. یکی از نکاتی که می‌تواند به صورت مستقیم بر روی شکل گیری انرژی مثبت در دفتر کار تاثیر گذار باشد، نور پردازی مناسب و البته ترجیحا طبیعی است.

دلایل اصلی بازسازی شرکت