نکاتی که برای طراحی نمای ساختمان اداری باید بدانید + تصاویر معمارنو | iranianarchitectures

در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنیم. از کارفرما بپرسیم که دقیقا به چند فضای مجزا نیاز دارد و میخواهد این موقعیت ها به چه شکلی باشد. و از همه مهمتر اینکه بدانیم در هر کدام از این موقعیت ها چه کسانی قرار است قرار بگیرند. به عنوان مثال طراحی محلی که منشی قرار دارد با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نورپردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون چیدمان بسیار متفاوت می باشد.

طراحی داخلی ساختمان اداری FNJI ، چین

از این روی در طراحی پوسته اول از سیستم curtain wall استفاده شده است تا بدین صورت از سنگینی نما کاسته شده و نمایی یکپارچه ایجاد گردد. پوسته دوم که متشکل از پروفیلهای آلومینیومی افقی است، در واقع لباسی زیبا برای ساختمان است که علاوه بر تعریف ترکیب نما ساختمان، با کنترل نور ورودی به عنوان یک محافظ عمل کرده و از فضاهای داخلی در مقابل نور و گرما محافظت می کند. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود. و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است. پارتیشن بندی ساختمان اداری نیز تنها محدود به یک نوع پارتیشن نبوده و می توان این پارتیشن را در انواع پارتیشن های شیشه ای، چوبی، ام دی اف و..تهیه نمود.

قیمت یونولیت سقفی در تهران

بنابراین مجله خبری معماری ایرانیمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد. ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند. به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند.

http://carsicm.ir

نکته اصلی اینجاست که نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر شان و منزلت کسب و کارهای مستقر در این ساختمان باشد. طراحی نمای ساختمان اداری می تواند گویای میزان حرفه ای بودن کار شما باشد. بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. چشم‌نوازترین تزئینات نمای اداری هم با غروب آفتاب و تاریکی شب به چشم نمی‌آيد؛ مگر اینکه با نورپردازی صحیح و منطبق بر تکنیک‌های مدرن جلوه‌گر شود.

  • یعنی ساختمانی با سقف فرسوده و دیوارهای کهنه، می‌تونه مانع ادامه همکاری برخی افراد با شرکت باشه و عواقبی ناخوشایند به دنبال داشته باشه.
  • در ایستگاه های کار ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند.
  • فضایی که درآن بین کار و تفریح تعادل برقرار شده است، نتیجه ی تفکیک فضایی بین فضاهای متنوع یاد شده است.
  • نداشتن برنامه منجر به تاخیر در دستیابی به نتایج، کمبود بودجه و سایر مشکلات می‌شود.

طراحی و بازسازی ساختمان اداری شما رابطه مستقیم به روحیه کارمندان شما دارد. تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های نوآورانه و مبتکرانه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟!

بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان