طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه | iranianarchitectures

مجله خبری معماری ایرانی اداری شریف به در خواست اساتید دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان فضای کاری مشترک، در جوار ساختمان دانشگاه شریف بنا شد. طرح ساختمان بر روی یک سازه موجود که قبلاً تا طبقه همکف ساخته شده بود، توسعه یافته است. نیاز به گفتن نیست که یک ساختمان اداری سبز با مشکلاتی در سایت های شهری مواجه است.

اتاقی تاریک و کسالت بار که هر کس سرش به کار خودش است و احتمالا بعد از چند ساعت اولیه از گذشتن تایم کاری خواب آلودگی و کسالت به سراغ شان خواهد آمد. اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست. اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای ساختمان اداری نمی آیند. یکی از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساختمان‌های اداری، شیشه است. شیشه با وجود استفاده مکرر در نمای ساختمان‌های اداری و تجاری همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است، زیرا تنوع در اجرای آن با توجه به طرح و رنگ شیشه، ابعاد آن و نورپردازی که بر روی ساختمان انجام می‌شود، زیاد است. طراحی ساختمان اداری کارخانه ها معمولاً از قرارگرفتن در عملکرد اصلی خط تولید و ساختمان اداری در کنار یکدیگر تعریف می شوند.

مهندسی ترافیک و آنالیز پارکینگ ایران مال

بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. لامپ‌های ال ای دی، وال واشرها، جت‌لایت‌ها، لامپ‌های زمینی و چراغ‌های دکوراتیو از تجهیزاتی هستند که برای طراحی نمای ساختمان اداری به کار می‌روند. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. علاوه بر اینکه تمامی اصول اولیه طراحی پلان ساختمانی در طراحی پلان ساختمان اداری نیز رعایت می شود، چند نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد که با رعایت آن می توان تضمین کرد تمامی واحدهای موجود در یک ساختمان اداری، استاندارد و اصولی طراحی شده اند.

http://carsicm.ir

ما در تهران دیزاین سنتر آماده ارائه این خدمات به شما عزیزان هستیم. نمای ساختمان اداری در سبک‌های مختلف از جمله سبک کلاسیک که در ایران بیشتر به شیوه رومی انجام می‌شود، سبک مدرن یا نوع متداول آن یعنی لندنی و سبک اسلامی و بومی و در موارد محدودی سبک دیکانستراکشن طراحی و اجرا می‌شود. در هر سبک معماری نمای اداری می‌تواند با متریال مختلف مانند شیشه، سنگ، فلز یا چوب ساخته شود. بهترین شیوه برای طراحی نمای اداری با توجه به نوع شرکت، فرهنگ حاکم بر آن، اقلیم سایت شرکت، سلیقه مشتری و کارفرما و کاربرد مورد نیاز، متفاوت است.

  • همچنین محل قرار گرفتن بخش های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد.
  • اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.
  • با این پیش فرض و پس از مشاوره با متخصصان مربوطه ، سیستم خنک کننده این مجموعه با ترکیبی از چیلرهای هوای فشرده سازی و سیستم گرمایشی توسط یک موتور گرمایشی مرکزی مشخص شده است.

لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد. این فواید و خطرات چه سازنده ساختمان سبز از بخش خصوصی باشد و چه از بخش دولتی قابل استعمال می باشد. شکستن خطوط صاف و تبدیل آن به انحناهای زیبا یکی از شگردهای طراحی‌های نوآورانه است.

نمونه های حمام های شیک و زیبا به رنگ مشکی