طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل | iranianarchitectures

مجله خبری معماری ایرانی به خرده فضاهای شهری و بازیافت زمین موضوعی است که امروزه با رشد جمعیت شهرها و افزایش قیمت زمین و ساخت اهمیت بیشتری یافته است. سال 1381 با عملیاتی شدن طرح تعریض خیابان آذر در اصفهان، فضایی به عرض 4 متر، مابین خیابان و ساخت منزل مسکونی باقی ماند، که تا سال 1389 به عنوان گوشه ای از حیاط مورد استفاده بود. در آن سال مدیران”استودیو فضا رویداد شهر”بر آن شدند که آتلیه معماری خود را در این زمین بنا کنند. مقاوم بودن از ویژگی های بارز این پارتیشن است که در اکثر ساختمان های اداری از این متریال برای نصب استفاده می گردد و فضایی لوکس و امروزی را به ارمغان می آورد. فرضا بهره گیری و نصبپارتیشن چوبی اداریدر ساختمان های اداری و حتی تجاری می تواند محیط ساختمان را به چندین بخش تقسیم نموده و در هر بخش از ساختمان به فعالیت های متعدد پرداخت.

  • وجود مراکز صدور گواهینامه های معتبر مانند LEED و BREEAM استاندارد ها را بالا برده اند و برای طراحان نوآور تبدیل به هدف شده اند.
  • امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • در همه ی فضاها بسیار از احجام چند وجهی با سطوح منحنی بهره گرفته شده است که در کل فضایی بسیار نزدیک به طبیعت به وجود آمده است.
  • پرده هاى نيمه شفاف براى جلوگيرى از ورود نور مستقيم به فضاها است.
  • این مقاله راه حل های کاربردی را در زمینه طراحی ساختمان اداری سبز ارائه می دهد.
  • طراحی فضایی زیبا و کاربردی احساس بهتری در محیط کار به ما منتقل می‌کند.

جایی که، به دلایلی از پایداری، لازم است که ملک صنعتی توجه خودش را متمرکز کند. کیفیت هوای محدوده شهری پایین است و باعث پایین آمدن کارایی ساختمان سبز می شود. این مقاله راه حل های کاربردی را در زمینه طراحی ساختمان اداری سبز ارائه می دهد. این راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند. شاخص های طراحی مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند. چوب یکی از متریال‌های طبیعی است که نماهای زیبایی با استفاده از آن طراحی می‌شود.

http://carsicm.ir

در استفاده از چنین طرح‌هایی توجه به ورودی ساختمان اهمیت دارد، در تصویر زیر می‌بینیم که پوسته بخش ورودی را نپوشانده و به شکلی زیبا با انحنایی بزرگ در بالای ورودی قرار گرفته است. نمای اداری با طرح‌های گوناگونی با استفاده از متریال مختلف قابل اجرا است. سنگ، شیشه، فلز و ترکیب این متریال‌ها با یکدیگر از متداول‌ترین متریال‌های نمای اداری ساختمان هستند. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید.

نظارت و اجرا پروژه اداری مرمر

شرکت های معتبری که در این زمینه کار می کنند برای هر فیلدی متخصصین مربوط به همان فیلد را دارند. یعنی شخصی که برای بازسازی ساختمان مسکونی تبحر دارد در زمینه بازسازی ساختمان اداری نباید به وی مسئولیت یا پروژه ای بدهند. بلکه هر شخصی در زمینه کاری خودش پروژه میگیرد و این نکته از این لحاظ حائز اهمیت است که سلیقه و چیدمان و حتی دکور بندی در بخش مسکونی با اداری کاملا متفاوت است و این موضوع در انتخاب یک متخصص خوب بسیار مهم است. اینکه بدانیم کسی که دفتر کارمان را برای بازسازی به دست وی سپرده ایم در کار خودش خبره است بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم می کند. بنابراین طراحان باید بیش از همیشه در طراحی نمای ساختمان اداری خلاقیت به خرج دهند و بر اساس نوع کسب و کار و حرفه ای که در یک ساختمان اداری خاص برقرار است، نمای آن را طراحی کنند. به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید.

طراحی ساختمان اداری شرکت دارویی سیناژن

جداره می بایست در حد یک پوسته باقی نماند و در سازماندهی درونی فضاهای کار و شکل دهی فضاهای سبز تاثیر گذار باشد. فضاهای سبزی که از بیرون به داخل نفوذ می نمایند و در سازماندهی درونی فضاها نیز نقش دارند.این موضوع به عنوان یک اصل در ترکیب فضای کار و فضای سبز دیده شده. مطلبساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نورشما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند. برای آشنایی بیشتر با جزییات این پروژه به مطلبطراحی دفتر اداری مدرن، خلاقیت و انرژی در دفتر مرکزی پتروشیمی رازیسری بزنید. نوع تک جداره از زیبایی فراوانی برخوردار است که نور بسیاری را از خود عبور می دهد.نوع دو جداره عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی بوده و مقاومت بالایی دارد و به همین سبب می تواند کاربرد فراوانی در محیط های اداری داشته باشد. همانطور که اشاره شد پارتیشن ها از آنجایی که در انواع متریال ها به دست ساخت می رسند می توانند به سبک های گوناگونی محیط را نسبت به قبل نیز زیباتر سازند.

نور پردازی در بازسازی دفتر کار