طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | iranianarchitectures

اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود . هر فضا نیاز به آرامش خاص خود دارد ،در مبحث هیجدهم مقررات ملی ساختمان نوفه مجاز هر فضا گفته شده است و پوسته خارجی ساختمان و ظیفه دارد نوفه فضای بیرون را که حدود 80 تا 100 دسی بل است کاهش داده و آنرا به حد مجاز برساند . در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرام را به ساکنین هدیه داد و از این طریق نیز کیفیت زندگی آنها را بالا برد. برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود.

  • نکته بعدی این است که گاهی اوقات معماران و یا کارفرماها ترجیح می دهند که چند سبک معماری یا دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب کنند و این به خلاقیت و سلیقه معمار یا کارفرما بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می کند.
  • طرح معماری، صنعتی و اجرای کارخانه های صنعتی و طراحی سایت های صنعتی از تخصص های خاص ما می باشد.
  • البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند.
  • ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد.
  • این سبک از نوع مینیمالیستی می باشد که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد.
  • ابعاد فضا و میزان و نحوه ایجاد گشودگی ها و همچنین نحوه نورپردازی از جمله عواملی هستند که در شگل گیری و درک آن موثر هستند، سلسله مراتب فضایی در سیرکولاسیون حرکتی حائز اهمیت است و طراحی مسکونی در ایجاد یا کنترل آن بسیار تاثیرگذار است.

ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم. ما این مقررات را در یک سند خلاصه دنبال می کنیم و در صورت بروز سؤال با کارکنان برنامه ریزی شهری صحبت می کند.مشتریان باید انتظار داشته باشند که در این مرحله بسیار درگیر و آماده پاسخگویی به سوالات شخصی باشند. ما گاهی اوقات برای شناخت بهتر مشتریان فرم ها و سوالاتی آماده میکنیم. همکاری در این راه به ما امکان می دهد تا ارزش ها و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنیم و در نتیجه طرحی ایجاد کنیم که فردیت شخص را با عملکرد بهینه منعکس کند.

معماری داخلی ساختمان

در این گام از مجله خبری معماری ایرانی طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند.

معماری های تک ( وجود لوله ها و سایر تجهیزات در بخش بیرونی ساختمان )

شرکت توسعه مهندسی نیکان ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرا سالن کنفرانس و همایش و خدمات مدیریت بهره برداری به صورت EPC که توسط طراحان و مشاوران گروه نیکان قدم به قدم در کنار شما هستیم. هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت .

طراحی معماری ساختمان

در طراحی مسکونی باید تدابیری اندیشید، تا از شدت مستقیم نور کاسته شود. وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارند که تولید گرما می کنند و نور مستقیم خورشید هم می تواند گرمای بیش از حدی به این محیط وارد کند و از انجایی که خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند این موضوع باید طبق نظر کارشناسان طراحی ساختمان انجام گیرد. بدون شک معماری داخلی ساختمان بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار بوده و هم چنین می تواند زیبایی فضای داخلی با استفاده از ایده های دکوراسیون داخلی را چندین برابر کند. این سبک از نوع مینیمالیستی می باشد که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد. شکل ها و ساختار های مستطیلی و مکعبی و همینطور پنجره های بزرگ در این مدل از معماری به وفور دیده می شوند. ساختمان ها در این سبک دوستدار محیط زیست می باشند و در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی دارند.

http://carsicm.ir