چند ترفند ساده برای رفع بوی بد داخل خودرو

زیرا جهتبرودت و حرارت هوا به محیط باید کانالسازی و نصبدریچه کاملا اصولی انجام شود. چرخش فن، هوا را عبور می دهد و گاز فشرده داغ داخل کندانسور را خنک میکند؛ باتوجه به فشرده بودن گاز داخل کندانسور، اگر حرارت را از دست بدهد به مایع تبدیل می شود و پس از این که از اکسپنشن عبور می کند و مجددا به گاز تبدیل میشود؛ سرما را بوجود می آورد. اگر فن کندانسور، خراب شود و از کار بیفتد؛ باعث ایجاد مشکلات متعددی میشود و باد کولر، گرم میشود. اگر گاز فشرده در کندانسور، خنک نشود؛ فشار گاز در قسمت پر فشار، بالا می رود و کولر قطع می شود؛ چون یک سنسور فشار گاز در مدار پر فشار کولر وجود دارد که از خرابی کمپرسور یا ترکیدن لوله های کولر جلوگیری می کند. رانندگی پر گاز با دور موتور بالا، از دلایل گرم شدن باد سیستم تهویه به شمار می رود. کولر اتومبیل به یک کولر چند تکه جدا اطلاق میشود که به اسپلیت های خانگی شباهت دارد و تنها تفاوتشان در اینست که کارکرد کمپرسور کولر در اتومبیل به وسیله چرخش موتور می باشد. ما از بهترین مواد اولیه و حداقل قیمت استفاده می کنیم تا بتوانیم قیمت دریچه کولر را به حداقل برسانیم.

در اینجا لازم به ذکر است در بعضی موارد به خاطرِ زیبایی و پوششِ بیشترِ اطرافِ دریچه کولر از پروفیلِ پهن تر برای فریمِ دورِ دریچه استفاده میگردد کهاین موضوع نیز به خودیِ خود از عوامل مؤثر در افزایش قیمت دریچه کولر به شمار دریچه بازدید میآید. جنس تیغههای عمودی و افقیِ دریچه کولر طرح جدیدِ آهنی نیز از ورق روغنی با ضخامت استاندارد است تا در هنگام عبور هوا از لابلای این تیغهها، صدا و لرزشی پیش نیاید و تیغهها استحکام لازم را برای ایستایی داشته باشند. بطور سنتی از دههها قبل دریچه کولر به صورت دمپر ورقی که به صورت حجمی باز و بسته میگردد ساخته می شد.این نوع دریچه کولر از دو بخش نما و دمپر تشکیل شده است که نمای بیرونیِ این دریچه کولر (طرح قدبم)با نمای بیرونیِ دریچه کولر طرح جدید تفاوتی نداشته و تفاوت دقیقا به نوع،جنس و ساختار دمپرِ این دریچه کولر برمیشود.در دریچه کولر طرح قدیم از ورق آهنی روغنی یا گالوانیزه استفاده میگردد و توسط یک دسته دمپر گِرد از روی فریم دریچه کولر باز و بسته میگردد.اما در دریچه کولر طرح جدید نوع دمپر از تیغههای کم عرض تر که اصطلاحا قاشقی نامیده میگردد تشکیل شده که امکان نفوذ باد کولر از این تیغهها نسبت به دمپرِ دریچه کولر طرح قدیم بیشتر است.ضمنا نوع ایستایی یا خوابِ تیغههای دمپرِ دریچه کولر طرح قدیم با دمپر طرح جدید درست برعکس است.تیغههای دمپر طرح جدید افقی و تیغههای دمپر دریچه کولر طرح قدیم عمودی است.با توجه مشخصات دریچه کولر طرح قدیم به تفصیل به شرح ویژگیها و انواع مختلف دریچه کولر طرح قدیم خواهیم پرداخت.

و از امکان توزیع هوا از 4 طرف آن وجود دارد. اپراتور میتواند به دلیل رطوبت ایجاد شده در محیط خاک آلود، محل تجمع انواع باکتری، میکروب و قارچ ها باشد که احتمال به خطر انداختن سلامتی انسان وجود دارد.( نگارنده سند و آماری در این خصوص ندارد) باتوجه به محل قرار گیری اپراتور یا همان رادیاتور کولر در داخل اتاق اتومبیل، تمیز کردن مستقیم آن تا حدودی مشکل است. معمولاً لایه ای از خاک به دلیل عبور دائمی هوا در تابستان و زمستان از اپراتور بر روی آن می نشیند. ساختار و شکل این دریچه به لحاظ فرم دقیقاً شبیه به دریچه کولر آهنیِ طرح جدید است با این تفاوت که جنسِ مَتریالِ فریم و پرّهها و دمپرِ این دریچه کولر از پروفیل و ورق آلومینیوم تشکیل شده است. ساختارِ فریم دریچه کولر سقفی سه طرفه دقیقا شبیه به دریچه کولر چهارطرفه است و تنها تفاوتی که بین این دو دریچه کولر وجود دارد، ساختارِ پرّههای داخلیِ آنها است.در این دریچه کولر، هوا صرفاً به سه سمت قابلیت پرتاب دارد.اگر یک بُعد از این دریچه کولر به سمت دیوار نزدیک باشد،دیگر نیازی به تنظیم هوا به آن سو ناست و لاجَرم از دریچه کولر سه طرفه استفاده میگردد.دریچه کولر سقفیِ سه طرفه نیز قابلیت تولید به صورت بادمپر و بدون دمپر را دارد و در سیستم های رفت و برگشتِ هوا به راحتی قابل استفاده است.از این دریچه کولر در سیستم های برودتی و حرارتی نیز استفاده میشود.قیمت دریچه کولر سقفیِ سه طرفه نسبت به قیمت دریچه کولر چهارطرفه،به علت کاهش جنسِ مصرفی،کمی پایینتر است،روند تعیین قیمت دریچه کولر سقفیِ سه طرفه و فرمول محاسبهی آن، دقیقا شبیه به روند محاسبهی قیمت دریچه کولر چهارطرفه سقفی است و تنها تفاوت در ضریبِ مبنا و پایهی قیمت دریچه کولر است.

به صورت مشابه با موارد بالا، قیمت این دریچه کولر نیز به عواملی چون ابعاد،کیفیت رنگ و وزن جنس مصرفی وابسته است. لازم به ذکر است در مدل های بازاریِ این دریچه به خاطرِ پایین بودنِ قیمت دریچه کولر و عدم رعایت استانداردهای لازم،هم تیغهها به سرعت در برابر عبور هوا به صدا می افتند و هم دریچه از کیفیت رنگ خوبی برخوردار نیست.به همین علت حتما پیشنهاد میشود در هنگام خرید فقط به پایین بودنِ قیمت دریچه کولر اکتفا نگردد و عواملی چون ضخامت ورق مصرفی و کیفیت رنگ در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد. قیمت دریچه کولر سقفی چهارطرفه به عواملی چون بادمپر یا بدون دمپر بودنِ دریچه بستگی دارد.از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت دریچه کولر چهارطرفه سقفی،کیفیت رنگی که بر روی آن اجرا میگردد،است. این دریچه دارای ساختاری با خطوط موازی که از پرههای زاویه دار و صفر درجه است.دریچه کولر خطی به خودیِ خود دارای مدلهای متنوعی برخوردار میباشد.

میتواند دلیل اصلی بوی نامطبوع خودرو باشد که با گرم شدن هوا در فصل تابستان و برخورد نور مستقیم آفتاب به قطعات داخلی، بوی بد خودرو میتواند شدیدتر هم بشود. طریقه نصب دریچه کولری آهنی به روش پیچ از نمای قاب آن می باشد. طرح و رنگ دریچه کولر: انتخاب طرح و رنگ مناسب دریچه کولر برای افزایش هارمونی آن با سایر لوازم موجود در محیط داخلی موجب افزایش نمای بصری فضای داخلی نیز خواهد شد. این پیچ ها هم می تواند روی نمای فریم تعبیه گردد و هم روی دیواره ی داخلی دریچه بازدید. با توجه به توزیع یکنواخت هوا میزان اختلاف دمای ابتدا و انتهای سالن به حداقل می رسد.

ضمنا اگر از این دریچه کولر برای کاربردهای مکندگی استفاده شود،نیازی به استفاده از دمپر در بدنهی آن نمیباشد. انواع دریچه کولر آلومینیومی به دلیل استفاده از متریال آلومینیوم در آن ها، بسیار با کیفیت تولید می شوند. مورد دیگر از عللِ تعیین قیمت دریچه کولر اسلوت،دمپرِ خاصِ این دریچه کولر است.ضمنا کیفیت رنگ پودری استاتیک نیز میتواند در تعیین قیمت دریچه کولر بطور ویژه مؤثر باشد. اگر اپراتور، کثیف شود علاوه بر این که سرمای کولر، کم میشود؛ بوی نامطبوعی در زمان خاموش شدن کمپرسور، ایجاد می شود. بر روی دریچه کانال کولر علاوه بر پرههای ذکر شده دمپرهایی نیز قرار گرفتهاند. علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد، برای تعیین کیفیت این محصولات، میتوانید از طریق رنگ آنها نیز شواهدی را بدست بیاورید. همان طور که گفته شد، کانال کشی کولر را باید یک بار برای همیشه به درستی انجام داد، حتی اگر هزینه آن زیاد باشد. تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، کمک میکند تا با روشن شدن کولر، خانه و لوازمتان کثیف نشود. پاره شدن تسمه تایم بیشتر در حال حرکت مخصوصا در جاده امکان داره رخ بده پس اگر در حال حرکت ماشین خاموش شد به هیچ عنوان استارت نزنید! با این وجود امکان نصب دریچه کانال کولر در سایر قسمتهای محیط داخلی نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای تعبیه ی دریچه بازدید تاسیسات اطراف شکاف مربوطه ، یک قاب چهار گوش ازجنس فلز یا قاب چوبی جایگذاری میشود و سپس فریم دریچه بازدید تاسیسات با پیج به آن وصل میشود . البته لازم به ذکر است که گونه ای از دریچه هوا ی اسلوت ، دریچه هوا ی اسلوت قوسدار میباشد که امکان تعبیه ی دمپر در این مدل وجود ندارد . هزینه خرید انواع دریچه هوای فلزی بهدلیل قیمت بالای آلیاژها مقرون به صرفه نبوده و تنها با خرید دریچه هوای پلاستیکی امکان کاهش هزینهها را در کنار کیفیت خواهید داشت. با استفاده از کنترل امکان قرار گرفتن دریچهها در هر جهتی وجود دارد.

با خراب شدن این سنسور اولین مورد در کارکرد فن ها به وجود میاید. در این مطلب از سرپوش شما را با دلایل کم و زیاد شدن باد کولر خودرو آشنا می نماییم. همچنین تعداد پیچ ها در دریچه های بزرگی مانند زیر فن کوئلی بیشتر می باشد. برای دسترسی به امکاناتی مانند غلتک های آب، فتیله های برقی توکار و موارد مشابه از دریچه بازرسی استفاده می شود. دریچه کولر سقفیِ چندطرفه نیز دارای یک حاشیه بنامِ فریم و شبکههای داخلیِ لوزی شکل که به تناوب تا کانون دریچه تکرار شده اند است. در درون بدنهی داخلیِ دریچه کولر اسلوت،برای تعادل در هوارسانی از یک سِری قطعات پلاستیکیِ مشکی استفاده میشود.

برای اندازه گیری دریچه کانال کولر کافیست با یک متر ابعاد داخلی و یا به اصطلاح تو در توی کانال کولر را اندازه گیری کنیم. همچنین فریم دریچه بازدید فن کویل ترکیبی در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی ساخته میشود و این بستگی به محیط دهانه انشعاب کانال دارد . ضخامت ورق 1 میل مناسبترین اندازه است. در واقع اولین موضوع درتعیین قیمت دریچه کولر آهنی نوعِ متریال و ضخامت ورقِ مصرفی است. به طورِ بارز، قیمت دریچه کولر که از جنسِ آلومینیوم ساخته میگردد از نوعِ دریچه کولر آهنی بالاتر است. از دریچه کولر طرح جدید معمولا برای دمشِ هوای کولر در سیستم های رفتِ هوا و عموماً به صورت دیواری استفاده میشود. FPM واحد سرعت هوا (فاصلهای که در واحد زمان طی میکند)، اغلب به صورت فوت در دقیقه (foot per minute) بیان میشود.

همچنین قیمت دریچه کولر که از آیتمِ دمپر برخوردار است از قیمت دریچه کولر که بدونِ دمپر است بالاتر است. از جمله موارد دیگر در تعیین و تبیین قیمت دریچه کولر آهنی طرح میتوان به آن اشاره کرد،ابعادِ دریچه کولر طرح جدیدِ آهنی است.بدیهی ست هر چه میزانِ واحد دریچه با مقیاس اینچِ مربع بالاتر باشد قیمت دریچه کولر آهنی طرح جدید نیز بالتر میرود،در واقع بین قیمت دریچه کولر و ابعادِ دریچه رابطه مستقیمی هست. همچنین شرکت تهران دما خدمات پس از فروش دریچه کولر را به مشتریان خود ارائه می نماید. در ساختمان ها پس از نصب دریچه کولر روشنایی یک عدد طلق و یا شیشه در پشت دریچه قرار می گیرد. برای تعیین موقعیتصحیح نصب انواع دریچه، باید به معماری ساختمان توجه شود. مکانیزم موجود در بسیاری از خودرو ها باعث شده تا در زمان فشار دادن پدال تا انتها، کولر به صورت موقت از کار بیافتد. با از کار افتادن این سنسور مشکلاتی از قبیل خاموش شدن موتور در بعضی اوقات و بد کاردن موتور در سرعت های بالا میباشد.