فصلنامه معماری و ساختمان | iranianarchitectures

طراحی ویلای کلاسیک، طراحی ویلای لوکس، طراحی ویلای تلفیقی و طراحی ویلای لاکچری نیز پر مخاطب است. تمامی سبک های طراحی معماری ویلای اشاره شده در محل آتلیه معماری، در دفتر مرکزی MMG Office ایده پردازی می شود. دفتر ما واقع در شهر تهران، حاشیه بلوار اندرزگو در منطقه یک تهران می باشد. این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است. معماران با استفاده از این سبک ساختمان ها را به گونه ای طراحی می کنند که انگار ساختمان در حال ذوب شدن می باشد.

  • برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود.
  • عمده پیمان‌های معماری مربوط به ساختمان‌های صومعه‌ها و کلیساها بود.
  • استفاده از کروم در نما، استفاده زیاد از نقوش هندسی و رنگ های زنده از مهم ترین ویژگی های سبک آرت دکو می باشند.

این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است. در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد. این سبک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی معماری ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.

طراحی انواع دیوارها

شروع این سبک را در دهه چهاردهم در شمال ایتالیا می دانند و خاستگاه رنسانس شهر فلورانس می باشد. از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید. در دوره رنسانس معمارها یاد می گیرند روی صفحه دو بعدی تصویر سه بعدی طراحی کنند که عمق آن دیده شود. این سبک با رعایت قوانین کلاسیک یونانی ها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری نو بخشید و به آن جانی دوباره داد.

پروانه ساخت طراحی معماری

مجله خبری معماری ایرانی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. طراحی معماری داخلی و طراحی داخلی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. به طور کلی می توان گفت نکته مهم در تفاوت آن ها میزان توجه به چزئیات می باشد. همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود. بناهای این سبک از تنوع و تعدد فراوانی برخوردارند و ساختمان ها بر اساس امکانات محلی دارای مصالح متفاوتی هستند.

در این مرحله، ما فرآیند ترجمه برنامه را به یک طراحی ساختمان کارآمد آغاز می کنیم. زمان آزمایش گزینه ها و دریافت یک ایده کلی از ظاهر و احساس است. پلان و شکل پروژه شروع به شکل گیری می کند، اما جزئیات در مورد مواد وسایر بخش ها بعداً مشخص می شود. مرحله طراحی شماتیک شامل جلسات متعددی است که در آن ایده‌هایی را با استفاده از تصاویر پروژه‌های دیگر، طرح‌های دستی و مدل‌ها برای کمک به تجسم اندازه، شکل و رابطه فضاها با یکدیگر به مشتریان خود ارائه می‌کنیم.

http://carsicm.ir