همه چیز در مورد طراحی ساختمان و معماری داخلی هادی کریمی | iranianarchitectures

معمولا اتاق خواب ها دوازده متری انتخاب می شود البته در متراژ های پایین تر طبق نظر طراح ساختمان ممکن است کوچک تر از این متراژ هم باشد، بزرگترین اتاق خواب خانه با نام های اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و اتاق خواب مستر شناخته می شود. که در متراژ های بزرگ تر حتما یک اتاق با این شرایط در نظر گرفته می شود، که کمد لباس در این اتاق بزرگ تر از دیگر اتاق خواب ها است و در صورت امکان سرویس بهداشتی مجزا دارد. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود. به عنوان نمونه لایه‌های زمین منطبق با نیروهایی که به آن وارد می‌شوند، شکل می‌گیرند؛ در حالی که معماران با نادیده گرفتن این نیروها صرفاً وضعیت موجود را برداشت می‌کنند. تبدیل ساختمانی ظاهراً طبیعی به واقعیت، عملی پُرهزینه و در واقع غیرطبیعی است، زیرا طبیعت از قانون حداقل استفاده از انرژی بهره می‌جوید، در صورتی که برای ساختن و زنده نگاه داشتن ساختمانی شبه طبیعی با اشکال نامنظم، باید انرژی بسیار زیادی صرف شود. پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد.

  • ساختمان هایی که از این سبک پیروی می کردند با جزئیات بسیار زیاد و پر زرق و برق خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کردند.
  • از شاخصهای آسایش حرارتی ثابت بودن دمای مناسب محیط است ،تغییر مداوم دمای داخلی حس خوبی را در کاربرا ن ایجاد نمی کند.
  • استانداردها حداقل هایی هستند که باید در ساختمانها رعایت شوند رعایت حداقل عرض در ،راهروها ،پله ها ،دسترسی به پله فرار ،ارتفاع لازم برای هر فضا ،ارتفاع نرده ها و دست اندازها و سایر ابعاد و اندازه هایی که باید رعایت شوند تا انسان بتواند در یک ساختمان براحتی فعالیت کند.
  • سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده.
  • ژئوتکنیک، محیط مکانیکی زمین‌شناسی و عملکرد مکان ساخت پروژه را تعیین می‌کند.

حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. استعاره و معنی می‌تواند ما را از دام سطحی نگری در امان نگه دارد. کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند. عمل‌کرد یک ساختمان تأثیر عمیقی بر شکل‌گیری فضاهای مختلف و اندازه و ریخت آنان می‌گذارد. نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

همجواری اصولی فضاها

توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند. خواهشمند است از هرگونه تماس حضوری، تلفنی و یا از طریق پست با دفتر مجله جهت پیگیری در این زمینه خودداری نمایید و تنها از طریق ایمیل اقدام نمایید. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید. ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. تیم ما متشکل از مهندسین با تجربه در زمینه طراحی معماری و اجرای ساختمان های لوکس و سایت های بزرگ صنعتی و رفاهی می باشد. خدمات ما در طراحی، اجرا، بازسازی و دکوراسیون ساختمان های لوکس می باشد.

پیدایش و معماری بومی[ویرایش]

موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و مجله خبری معماری ایرانی و ساز به کار بست. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند. طراحی معماری باغ های ایرانی از ایرانیان باستان که اصالتاً کوچ نشین بودند و باغ های اردوگاهی را با شخصیتی بسیار متفاوت با باغ های امپراتوری روم ساختند به جا مانده است.

معماری

در زمان قاجاریه عمدتا برای طراحی کاخ های اشراف و امرا مورد استفاده قرار می گرفت. اما در دوره پهلوی از آن برای ساختمان ها در بدنه شهری و بناهای حکومتی، اداری و خدماتی مانند استانداری ها، شهرداری ها و هتل ها به کار برده شد و در نتیجه ابعاد ساختمان ها بزرگ تر و وسیع تر از دوره قبل بودند. این سبک در قرون وسطی و در اروپای غربی و مرکزی رواج پیدا کرد و تحت تاثیر سبک رومی می باشد. تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد.

http://carsicm.ir