معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | iranianarchitectures

دیوارها و پیش زمینه‌های روشن رنگ‌های سرد، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می‌کنند و رنگ‌های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می‌شوند. پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می‌کند (گاه واژهٔ شدت را در این مورد به کار می‌برند). فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت. همچنین، کمتر رنگیزه‌ای حد اشباع فام مربوط به در چرخهٔ رنگ را داراست.

http://carsicm.ir

در چنین دیالوگی انتقادی، مهم ترین سوال می تواند چنین باشد که آیا این ایده مناسب چنین پروژه ای هست؟ در نهایت خود کانسپت و راهکاری که ارائه خواهد کرد باید متناسب با نیازهای پروژه و آمیخته با فعالیت های بنا باشد. در حالی که ارتقاء سلامت و رفاه، غنی‌سازی زندگی از لحاظ زیبایی و معنوی، ارائه فرصت‌های اقتصادی و ایجاد میراثی که فرهنگ و سنت‌ها را منعکس می‌کند، نیز می‌تواند بر عهده معماری باشد. معماران موظف به حفظ سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان هستند، بنابراین داشتن دانش ساخت و ساز توسط معمار کاملاً ضروری است. هر کسی که بدون دانش ساخت و ساز، ساختمانی را طراحی می کند، هنرمند یا طراح است. یک معمار، مسئول ایده پردازی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است. با این حال، لازم به ذکر است که مسائل ساختمانی فراتر از یک ساختار ابتدایی است که یک معمار بتواند آن را به عهده بگیرد یا به تنهایی همه چیز را درک کند.

گرافیک و شبیه سازی سه بعدی

نگارنده‌ی این جستار انتقادی از قضا در این مجله خبری معماری ایرانی زیسته و شرایط آن را به صورت ملموس تجربه کرده است. در این رشته از یک طرف سعی می شود تا از امکانات محیط طبیعی حداکثر استفاده صورت گیرد و از سوی دیگراز فناوری های جدید نیز بصورت بهینه استفاده شود. کلمه معمار در زبان لاتین Architect و در زبان عربی از ریشه ” عمر” به معنای عمران و آبادانی و در زبان فارسی نیز از کلمه مهراز که از دوبخش “مه” به معنی بزرگ و “راز” به معنی سازنده تعریف شده است.

  • یک سازه باید محکم باشد و تحت تاثیر نیروهایی نظیر زلزله، نزولات جوی، باد و درجه حرارت که موجب تخریب ساختمان می‌شود مقاوم باشد.
  • با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد.
  • او از روی هر تصویر مجدداً طراحی می کند و به ویرایش آنها می پردازد تا ویژگی مد نظرش را برجسته سازد.
  • در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد.

«معماری آنلاین» (رویدادهای معماری) در سال‌هایی که گذشت تغییرات بسیاری داشت. بی‌اعتمادی به جهانی‌سازی اقتصاد، شروع تقویت دولت‌های محلی و رواج سیاست‌های ملی‌سازی روندی رو به رشد دارند که نشانه‌هایش حتی پیش از همه‌گیری کرونا نیز به چشم می‌خورد. این روندها در کنار اثرات محدودیت‌ها و تجربه‌های اخیر از همه‌گیری کرونا و ظرفیت‌های داخلی (چه منابع چه دانش و نیروی انسانی بومی) در درازمدت مي‌تواند به تغییر رویکرد در نگاه طراحان و بازار ساخت‌وساز منجر شود.

برآورد هزینه های ساخت و زمان لازم برای اجرای پروژه

با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد. این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ با اُفت نیاز به خانه‌سازی‌های انبوه، عمل‌کردگرایان به تدریج مورد انتقاد قرار گرفتند.

نظارت بر روی ساخت