فصلنامه معماری و ساختمان | iranianarchitectures

ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود. طراحی برج واحه چین به منظور ایجاد یک محیط مسکونی و تجاری در لبه منطقه مالی جیانگ‌بی آغاز شد.کلان شهر نانجینگ چین به سرعت در حال رشد است. برای ایجاد این رشد، در سال 2015، دولت منطقه جدید جیانگ بی را تشکیل داد.این پروژه شامل دو بلوک مجاور می باشد. دو برج L شکل پروژه که هر کدام 40 طبقه ارتفاع دارند، از زوایای شمالی و جنوبی روبروی یکدیگر قرار دارند.

مفتخریم به معرفی برخی از کارفرمایان خود

با این همه نباید خواست اجتماع را به دیدهٔ یک مانع در برابر اهداف هنرمندانهٔ معمار نگریست. بیش‌تر معمارها به این درخواست‌ها به عنوان شرایط طبیعی یک مسیر هنری نگاه می‌کنند. آنچه امروز معماری بومی خوانده می‌شود، همچنان در اکثر نقاط جهان ادامه دارد.

http://carsicm.ir

درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند. در چرخهٔ رنگ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیرهٔ نزدیک به سیاه) را دارد.

آشنایی با رول فرمینگ و کاربردهای آن

اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. پاسیو در طراحی ساختمان مسکونی ،با معانی مشابه دیگری چون نورگیر و حیاط خلوت نیز شناخته می‌شود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، امروزه بیشتر مردم به این درک رسیده اند که قسمتی از فضای داخلی خود را به ساخت پاسیو اختصاص ‌دهند. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد.

  • با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت.
  • اولین اولویت این مرحله، تعریف و توسعه تمام جنبه های مهم پروژه و تولید مجموعه ای از نقشه ها و مشخصات کلی برای برآورد هزینه اولیه است.
  • تمام زرق و برق، شکوه و جلال معماری قرن بیستم به سبک معماری آرت دکو یا معماری تزئینی برمی گردد.

چنین رویه‌ای سبب می‌شود که مجله خبری معماری ایرانیار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد. تقلید و الگوپذیری و الهام جویی از طبیعت در معماری به سه شیوه تقسیم می‌شود. هریک از این شیوه‌ها از شیوهٔ قبل خود کامل‌تر و آگاهانه‌تر است و شیوهٔ سوم، شیوه مطلوب و غایی است. در یک رده‌بندی دقیق‌تر می‌توان مصالح ساختمانی را دست‌کم در پنج رده تقسیم کرد. مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می‌کند. مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد.