طراحی ساختمان اداری

ازآن جایی که بتن مقاومت کششی بسیار ضعیفی دارد و فولادها وظیفه تحمل و مقاومت در برابر نیروهای کششی اعضا رادارند، در صورت خوردگی میلگردها مقاومت کششی اعضا و المان های بتنی تقریبا از بین می رود و با کوچک ترین نیروی کششی و یا لنگر خمشی مقطع دچار ترک خوردگی و در نهایت گسیختگی می شود. نمای شیشه ای ساختمان از جمله پرطرفدارترین نمای ساختمانی است که در تمام ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به چشم می خورد. این نوع معماری که نیاز به محصولات نوین دارد به یکی از پرطرفدارترین سبکها تبدیل شده است. شیوه ساختمان سازی بلوک سیمانی سهم اندک ولی نسبتا ثابتی دارد که یکی از دلایل این موضوع استفاده از این شیوه در مناطق خاصی از کشور می باشد.

1-ضخامت خطوط برش خورده بايد كاملاً در پلان رعايت شود. در جواب باید گفت که این هنر شماست که با استفاده از قاب ها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع طراحی داخلی منزل تان را جذاب تر نمایید. معمولاً پيستوله ها را در اندازه ها و رنگهاي مختلف از پلاستيك مي سازند. پيستوله:در اغلب نقشه هاي ساختماني قوسها و منحني هاي منظم و نامنظمي دارد كه براي ترسيم دقيق اين منحني ها و قوسها از وسيله اي به نام پيستوله استفاده مينمايند. معماران متمایل به (فرم) و (جاذبهٔ بصری) اغلب معماری را برای خود مطالبه میکنند. معیار پایداری در طراحی سازه های فولادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.زیرا به علت بالابودن مقاومت فولاد اغلب اعضا در سازه های فولادی دارای مقاطع ضعیف و لاغر خواهند بود و این اعضا به آسانی در معرض ناپایداری موضعی و یا کلی قرار میگیرند. البته درهای این معبد به روی همه مذاهب باز است و هرکسی فارغ از هر مذهب، قومیت و یا جنسیتی که دارد می تواند به آن وارد شود.

راپيد، گرافوس، راديس:در گذشته اي دور براي مركب نمودن نقشه از قلمي به نام راپيد استفاده مي شود، بعداً وسيله اي ساخته شد شبيه خودنويس با فيش هاي متفاوت. 3-كاغذ كالك: كاغذي است شفاف، خشك و ضخيم و سفيد كه از اين كاغذ جهت كپي نمودن نقشه و همچنين مركبي نمودن آن استفاده مي شود. بورس نقشه كشي: وسيله اي است جهت پاك نمودن براده هاي پاكن از روي نقشه و همچنين جلوگيري از كثيف بودن نقشه. پاكن ترسيمات مركبي از مواد مخصوص و زبر بوده و به راحتي سطوح مركبي روي كاغذ و كالك را پاك مي نمايد. از تيغ نبايد پاك نمودنمركب روي كار استفاده نمود بلكه بايد از پاكن هاي مخصوص استفاده نمود، همچنين اين كاغذها نبايد در معرض رطوبت، گرما و بخار و گرد و غبار قرار بگيرد. كه معمولاً در نقشه كشي از 2H استفاده مي شود و مداد مخصوص نقشه كشي مداد اتود است. مدادتراش و سونباده:مدادتراش وسيله اي است براي تراشيدن نوك مدادهاي معمولي و سنباده وسيله اي است براي صيقل دادن نوك مداد.

نكات زير بايد در مورد كاغذهاي نقشه كشي مورد توجه قرار گيرد. 1-اندازةكاغذهاي نقشه كشي بايد متشابه و يا به عبارت ديگر نسبت طول هر كاغذ و عرضش برابر است با نسبت طول و عرض كاغذ دوم. ویژگی ویژه ماتریس سختی در یک قاب فضایی معماری، استقلال عوامل زاویهای است. دنیای فراری بزرگترین پارک مضمونی سرپوشیدۀ دنیاست که برای کودکان و مخصوصا عشاق ماشین یک محیط بیهمتا به وجود آورده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. این برداشت بیشتر از سوی باستان شناسان و مورخین معماری بکار می رود. جالب اینجاست، در ساختار این نوع معماری، وسایل و ابزارآلات پیشرفته بکار نمی رفت اما خانه هایی که با استفاده از این نوع معماری ساخته می شدند دارای ظرافت، استحکام و جذابیتی منحصر به فرد بودند به گونه ای که معماران و طراحان نسل های بعد نیز از این سبک معماری بهره برده اند. معماران برجسته آمریکایی مانند ریچارد موریس، ریچاردسون و چارلز مک کیم در مدرسه هنرهای زیبا در پاریس آموزش دیدند و سبک هنرهای زیبا برای پروژههای اصلی ساختمان در ایالات متحده مانند کتابخانه کنگره در واشنگتن دی سی و ساختمانهای برجسته مورد استقبال قرار گرفت.

قبل از ترسيم هر نقشه ابتدا بايد پس از چسباندن كاغذ روي ميز اقدام به ترسيم كادر نمود و در اين رابطه معمولاً از سه طرف نقشه به اندازة cm به داخل و همچنين از سمتي كه نقشه معمولاً براي نصب در پرونده مربوطه قرار بگيرد cm2 در نظر گرفته مي شود. «تابناک با تو» – این روزها نمای خارجی ساختمان در بحث معماری از اهمیت ویژهای برخوردار است، چرا که افراد قبل از هر چیز در مواجهه با ساختمان با مدل و سبکهای طراحی نما برخورد میکنند. 3-هر كاغذ كوچكتر از نصف كردن كاغذ بزرگتر ما قبل خود به دست مي آيد. ما با شناسایی الزامات مدیریت ساختمان و دغدغههای ساکنیِن، اپلیکیشن مدیریت ساختمان را طراحی کردهایم که در هر زمان امکان برطرف کردن نیازهای یک ساختمان مثل تقسیم و جمعآوری هزینههای شارژ، تعمیرات دورهای و هماهنگی جلسههای دورهای ساختمان را برطرف کند. پس فقط خود مالک ملک اجازه دارد تا از ملک مسکونی خود با موقعیت اداری، آن هم تنها بهعنوان دفتر اسناد رسمی، دفتر روزنامه، دفتر مهندسی، دفتر وکالت یا مطب استفاده کند.

يعني ابتدا بايد متناسب با هر نمايي كه مي خواهيد رسم كنيد پلان را در بالاي كاغذ نصب نموده و سپس خطوط خارجي پلان را با خطهاي نازك بر روي خط زمين منتقل مي نمايند. خش كش كشوئي: كار اين خط كش همانند خط كش T بوده با اين تفاوت كه مانند كشو بالا و پائين مي رود و خطر لغزش آن كمتر است. اندازة مركب: هرگاه بخواهيم اندازة عرض و يا ارتفاع آن را نشان بدهيم يك خط ترسيم مي نمائيم و در قسمت بالا و ارتفاع را در قسمت پادين مي نويسيم. اندازة اختلاف سطح در برش با علامت روبر مشخص مي گردد.

مقاوم سازی ساختمان به منظور حفاظت از ساختمان در برابر بارهای جانبی و ثقلی صورت می گیرد. خط كش اشل (مقياس): خط كشي است به طول 30 سانتيمتر كه از جنس پلاستيك و يا فلز مخصوص ساخته شده است و داراي سه پره و 6 شش لبه ميباشد كه هر يك از پره ها دو مقياس دارند و در مجموع شش مقياس را داراست و وسيله اي است جهت تغيير مقياس و يا تبديل مقياس به بزرگتر و يا كوچكتر. خط عبارت است از توالي بدون فاصله نقطه ها است، خط داراي اشكال متفاوت است. برش ها را معمولاً در قسمت هايي مي زنند كه بيشتر منظرة ممكن نشان داده شود و همچنين پله ها حتماً ديده شوند. در برش بايد نكات زير را مورد توجه قرار دهيد.

با اینکه انواع مختلفی از معماران در صنایع و مشاغل مختلف وجود دارد، اما در هر صورت هدف همه آنها برنامه ریزی و طراحی تمام اجزای یک سازه است. وظایف اصلی یک مدیر پروژه را میتوان ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیتها برای کاربرد مناسب منابع و امکانات، به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه دانست. دانستن ویژگی دو محوری بودن فرم ها در این ساز برای طراحی مناسب و سازه ای بسیار مورد اهمیت است. یا در قالب یک کارگاه گروهی طراحی می شود که فقط بخش منشی آن مجزا است، بقیه قسمت ها به صورت چند منظوره کاربرد دارند. از نگاه این معمار موفق، معماری زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم تغییری ایجاد کنیم در غیر اینصورت عمل ما تنها ساختمان سازی تلقی خواهد شد.

✔ چنانچه ویژگی های ذکر شده در بالا برای شما دارای اهمیت می باشد می توانید با شرکت خدماتی نظافتی پاکی باکس توسط شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا در زمان دلخواه خود افراد جهت نظافت اعزام شوند. ساختمان های بلند معمولاً با استفاده از این نوع ساخت، ساخته می شوند، زیرا امکان بالا بردن مواد با استفاده از جرثقیل ها و اجزایی که به سرعت به هم پیچ یا جوش می شوند، به آسانی وجود دارد. 3-اندازه ها بايد وسط و بالا باشد. بهتر است برای محیطهای تجاری و همچنین مسکونی از شیشه های دوجداره ی ساده استفاده کرد و در محیطهای اداری از شیشه های دودی استفاده کرد زیرا این نوع از شیشه ها برای جلوگیری از دید داشتن داخل و همچنین ورود نور کمتر به داخل ساختمان بهترین گزینه هستند. این ساختمان، جزء بهترین جاذبه های گردشگری بارسلونا می باشد که هرساله حدود ۱ میلیون گردشگر از آن به خاطر معماری غیرمعمولش، بازدید می کنند. از ویژگی های ساختمان مسجد میتوان به نمای ساختمان، محراب و گنبد هشتی زیبای آن اشاره کرد. انواع پنجره در ساختمان، مزایا، معایب و قیمت هر مدل! دستگاه درافتينگ:اين دستگاه از دو خط كش آلومينيومي و يا پلاستيكي تشكيل شده است كه با يكديگر زاويه قائمه مي سازند، اين دستگاه در دو نوع ريلي و كشوئي وجود دارد.

مدادهاي گروه H كه نوك آنها سخت و رنگ آنها كم رنگ است. هرچه شمارة راپيد بشتر باشد نوك آن كلفت تر است. مناسبترين زاويه استفاده از راپيد 80 تا 90 درجه است. اين نوع چسب دارا قدرت چسبندگي خوب است و براحتي كنده مي شوند.چسب را معمولاً تحت زاويه روي كاغذ نقشه كشي نصب مي نمايند. 10-در پلان پس از رسم كف پله ها از وسط عرض پله با يك علامت فلش ابتدا و انتهاي پله را بايد با هم متصل نمود. سپس به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم متصل میشوند. کار این شبکه های مستطیلی پشتیبانی از طبقات، سقف و دیوارها که همگی متصل به آن اسکلت هستند، خواهد بود. 2-ضخامت سقف ـضخامت هاي سقف را معمولاً در ساختمانهاي آجري (تاب زرين) مي سازند 20 تا 25 سانتيمتر ساخته مي شوند و چنانچه بلوك هاي سقف سيماني يا آجري باشد 30 تا 35 سانتيمتر در نظر گرفته مي شود و چنانچه سقف بدون يكپارچه باشد ضخامت سقف 15 سانتيمتر ميباشد. 1-در برش عمودي بيشترين توجه به اندازه گذاري ارتفاعات است، مثل اندازه گذاري خط قرنيز ارتفاع خرپشته، ارتفاع جانپناه، ضخامت سقف، ارتفاع از سقف تا كف اتاق، اندازه قطر كفسازي، ارتفاع فونداسيون و غيره… علامت برش در پلان بصورت خط نقطةقوي و ضخيم ترسيم مي گردد و سپس با علامت و جهت برش اقدام به ترسيم مي نمائيم.

برش ها در جهت طول و عرض ساختمان زده مي شوند كه در آن معمولاً ارتفاع فونداسيون ضخامت كف اتاق، ضخامت سقف، ارتفاع ديوار پنجره ها، درها، جانپناه و قرنيز سایت iranianarchitectures ديده مي شود. 9-چنانچه نقشه با مقياس ترسيم گردد پنجره ها را با يك خط و در مقياس 50. با دو خط نمايش داده شود. و معمولاً مبدأ راهمان خط زمين قرار مي دهند. 1-ارتفاع زمين تا كف ساختمان. دستنداز پنجره در پلان و علامت: دستنداز پنجره عبارت است از كف تمام شده يا كف پنجره يعني ارتفاع ديواري كه از كف اتاق تا پنجره ساخته مي شود كه در نقشه كشي با علامت O.K.B مشخص مي شود. 3-زيرنويسي پلان با ذكر مقياس مشخص گردد. خط كش اشل معمولاً داراي مقياس هاي زير است. اين خطوط طول و عرض ساختمان را مشخص مينمايند سپس از نقاط بدست آمده روي خط زمين خطوط عمودي را به اندازةارتفاع ساختمان ترسيم مي نمايند.

در برش معمولاً قسمت هايي از ساختمان كد توسط صفحه ي برش قطع مي شود با خط ضخيم تر ترسيم مي گردد و بقيه ي قسمتهايي كه به صورت نماد ديده مي شود با خط نازك رسم مي گردد. 2-كاغذ پوستي: اين كاغذها جهت كارهاي مقدماتي نقشه كشي با مداد مورد استفاده قرار مي گيرد و بسيار نازك و شفاف است. مگر در مواقع خاص، براي رسم نما معمولاً از خطوط نازك استفاده مي شود. پلان ها را معمولاً با مقياس رسم مي نمايند. اين ورقه ها شفاف و پشت آنها چسبناك است و براي استفاده بايد حروف و علائم مورد نظر را در روي نقشه قرار دهيم و با يك جسم نوك گرد روي وره فشار وارد كنيم و تا حروف سرويس مبلمان در بازار موجود است.