معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | iranianarchitectures

یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند و حرفه‌ای برای مدل‌سازی و تصویر‌سازی، «وی رِی» می‌باشد؛ معماران به کمک این نرم‌افزار، قادر به تبدیل فایل‌های اسکچ‌اپ، آرچی‌کد، رویت و 3Ds Max به تصاویری با «جزئیات بالا» و «بسیار نزدیک به واقعیت» می‌باشند. به‌طور کلی یک مهندس معمار، جهت ارائه‌ی تصاویری از طرح خود، با جزئیات بالا و گرافیکی نزدیک به واقعیت برای مشتریان یا کارفرمایان، از وی ری کمک می‌گیرد. یک مهندس معمار، پس از بررسی خواسته‌ها و اهداف پروژه، باید هزینه‌هایی که برای طراحی و اجرای آن نیاز است را، برآورد نماید و همچنین با ایجاد یک «جدول زمانی» ، مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را هم محاسبه کند و به کارفرمای خود تحویل دهد. گاهی پس از برآورد هزینه‌ها و تعیین جدول زمانی، ممکن است تغییراتی در اهداف پروژه و خواسته‌های کارفرما یا مشتری صورت بگیرد، که در این صورت مهندس معمار باید این تغییرات را برای طراحی ساختمان در نظر داشته باشد. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی رویکردهای مختلف مرمتی در مواجهه با یکی از عناصر معماری ایرانی به نام «شربت‌خانه» بپردازیم و درباره‌ی نقش مرمت‌گر و رویکرد مرمتی آن بر روی یکی از نمونه‌های ارزشمند یعنی «شربت‌خانه‌ی خانقاه سید واقف افوشته»، بحث کنیم. در این نوشته، ابتدا مطالبی درباره‌ی رویکردهای مرمتی بیان می‌شود.

معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری

یک کسب و کار معماری با مفاهمی چون مدیریت، استراتژی، بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت مالی سر و کار دارد که در انتهای مقاله ترتیب مطالعه‌ی موضوعات مرتبط با این زمینه را درج کرده‌ایم. معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. اشکالی عجیب و شگفت انگیز و رنگ‌های شفاف از اساسی ترین خصوصیت های سبک معماری پست مدرن می‌باشد. یک ساختمان ایده آل دارای ۳ مشخصه اصلی است ؛ ایستایی، کارایی و زیبایی؛ یک معمار ایده آل هم باید با فعالیت خود را در راستا این سه اصل پیش ببرد. معماری چیست؟ در واقع اولین سوالی است که ممکن است برای ما مطرح شود این است که « معماری چیست و سبک های معماری کدامند؟ »و اینکه چرا باید برای ساخت خانه بهمهندس معمار مراجعه کنیم.برای پاسخ به این سوالات با تعاریفی از معماری شروع می‌کنیم .

  • در این نوشته، ابتدا مطالبی درباره‌ی رویکردهای مرمتی بیان می‌شود.
  • در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند.
  • تاکید این سبک بر کاربرد عناصر طراحی ساده بدون تزیین و دکور می‌باشد.
  • در واقع فضا باید نیازهای مادی و غیرمادی انسانی را جوابگو باشد و خلق کردن فضایی که الهام دهنده آرامش، شادمانی، عبودیت، وحدت و احترام باشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد .

ببینید آیا از مجله خبری معماری ایرانیی که مردم انجام می‌دهند خوشتان می‌آید، با آن‌ها گپ بزنید و ببینید آیا آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که می‌خواهید با آنها کار کنید – این بهترین نشانگری است که بدانید آیا از معمار بودن لذت خواهید برد یا خیر. مدل سه بعدی گل و گیاه در این مطلب از بخش آبجکت و مدل سه بعدی و در ادامه ارائه مدل های آماده آرشیو حرفه ایی Globe Plants، مجموعه آبجکت گیاهان باغ خانه برزیلی را تهیه و آماده دریافت نموده ایم. این مجموعه شامل 76 مدل سه بعدی متنوع، با کیفیت و بسیار دقیق از انواع گل و گیاه، درخت، درختچه، بوته و … در 15 گونه مختلف می … اطلاعات و شناخت مورد نظر در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مذاکرات با کارفرما و آگاه شدن از نیازهای مورد نظر کارفرما به دست می آید.

کارگاه بازآفرینی: پروژه‌طار

ویتروویوس کتاب «درباب معماری» را به امپراتور آگوستوس تقدیم می‌کند. مثلث با زوایای حاد و تند، تأثیر ستیزه‌جویی، پرخاش و تهاجم را ایجاد می‌کند. مثلث سمبل تفکر است و حالت و خصوصیت بی وزن آن با زرد روشن هماهنگی دارد.

انواع روشهای طراحی معماری

در این ویدئو پیشنهاد مرکز معماری ایران برای پیشرفت در حوزه حرفه معماری قابل مشاهده است. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

http://carsicm.ir