مشاهده عنوان، بیان مسئله و پیشینه تحقیق گروه آموزشی علمی نو | porseshneshan

این امر اهمیت زیادی در شناسایی زمینه‌ها و به اصطلاح، نقاط خالی پژوهش و همچنین در شناسایی روش‌ها و ابزارهای به کارگرفته شده، و به ویژه در مشخص کردن یافته‌ها و نتایج عمده دارد . در مجموع، باید ارتباط میان پژوهش در دست انجام با سایر پژوهش‌های مرتبط را به شکل عینی و عملی، نه تنها در بخش پیشینه پژوهش مشخص و تحلیل شود، بلکه لازم است در سرتاسر پژوهش برقرار کرد. در واقع مرور پیشینه مشخص می¬¬کند که تا حالا علم تا کجا و در چه زمینه¬هایی پیش رفته و در چه مواردی هنوز کار جدی انجام سایت مبانی نظری نشده‌است.

اشتباهات رایج و متداول در تدوین پیشینه پژوهش

در این بخش ناسازگاری‌ها، شکاف‌ها و تناقض‌ها در تحقیقات قبلی معرفی شده، روش‌ها و رویکردهای دیگر محققان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. نخستین گام در نوشتن پیشینه تحقیق، جمع آوری مقالات و منابعی است که با مسئله اصلی و فرضیات موضوع تحقیق شما مرتبط است تا به کمک آن بتوانید وضعیت مطالعات موجود در زمینه تحقیقاتی مورد نظر خود را بررسی نمایید. برای این منظور می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به حوزه پژوهشی خود را شناسایی نمایید و از طریق اینترنت، منابع اصلی را پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید منابع مورد نظر خود را از منابع زیر نیز جستجو کنید. به این گونه مرجع ها باید نگاهی انداخت و بخش های مرتبط با مسئله را به صورت دقیق مطالعه کرد.

  • اگر درست صورت پذیرد، به بیان مسئله کمک می‌کند و یافته‌های تحقیق را به پزوهش‌های قبلی متصل می‌سازد.
  • باید توجه کرد که در ادبیات موضوع، آخرین دستاوردهای علمی، پیرامون مسئله، بررسی می شوند و در پیشینه تحقیق، تحقیقات مشابه، مورد بررسی قرار می گیرند.
  • هدف اصلی مروری بر ادبیات پژوهش، خلاصه‌نویسی و هم‌گذاری ایده‌های نویسندگان گذشته است؛ بدون اینکه ایده‌های شخصی یا سایر اطلاعات دیگر در آن لحاظ گردد.
  • پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است.
  • خلاصه بررسی پیشینه تحقیق، دانش موجود را درباره موضوع مورد بررسی، بیان و کمبودهای آن را مشخص می کند.

همچنین اگر شما سوالی در ارتباط با موضوع مقاله و پایان نامه
داشتید، می‌توانید از طریق ایمیل از آنان بپرسید. با نوشتن پیشینه تحقیق این امکان برای خواننده
فراهم آورده می‌شود تا به طور یکجا و خلاصه به تحقیقات جدید، مهم و معتبر در حوزه
کاری پایان نامه دسترسی داشته باشد. هنگامی که پیشینه تحقیق خود را می‌نویسید، مقاله‌ها، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی جدید انجام شده در
حیطه موضوعتان را مطالعه کرده، مهم‌ترین نتایج آن تحقیقات را به طور خلاصه یادداشت
کرده و به طور انتقادی آن نتایج را تحلیل کنید. پس از تهیه فهرست واژگان کلیدی، از آنها برای جستجو منابع مرتبط و معتبر استفاده کنید. در این مرحله مطمئن شوید که فقط به سراغ منابع مطمئن می‌روید؛ مثل کتابخانه‌های دانشگاهی، پایگاه‌های داده علمی آنلاین و مواردی از این قبیل. پس از یافتن منابع، ببینید که آیا واقعاً مرتبط با سؤال و موضوع تحقیق شما هستند یا خیر.

کدام قسمت از یک پیشینه تحقیق اهمیت دارد؟

مشاهده عنوان، بیان مسئله و پیشینه تحقیق گروه آموزشی علمی نو | porseshneshan

در این حالت سایت‌های ترجمه تخصصی از جمله شبکه مترجمین راستین می‌توانند در این مسیر خدمات ارزنده‌ای ارائه دهند. متخصصان زبانی موجود در مؤسسه راستین در رشته‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، و می‌توانند خواسته‌های مشتریان را در هر کیفیت و بودجه‌ای برآورده نمایند. با ثبت سفارش ترجمه در این مجموعه با خیال راحت‌تری می‌توانید گام‌های نوشتن پیشینه پژوهش را طی نمایید و بازخورد بهتری از کارتان کسب کنید.