مجله معماری و ساختمان سایت مسابقات معماری و شهرسازی | iranianarchitectures

هدف اصلی در این مرحله یادگیری هر چیزی که ممکن است در مورد شخصیت، سبک زندگی و نیازهای مشتریانمان و همچنین تعیین مقدار فضایی که در حال حاضر نیاز دارید و احتمالاً در آینده به آن نیاز خواهید داشت، و نحوه استفاده، سازماندهی از آن فضا است. این مرحله یه طرح کلی و هر آنچه که به ذهن کارفرما و طراح می رسد را نمایش می دهد تا دید کلی از پروژه ایجاد شود.بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد. این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است. گروه معماری معتمد و همکاران بابیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی معماری و ساخت پروژه های لوکس ساختمانی است.

اساسی ترین پارامترهای موثر در طراحی ساختمان مسکونی

ساختمان هایی که به طرز عجیبی پیچ خورده و قوس دار هستند و یا به زاویه ای تکیه داده اند که باورش برای هر بیننده ای سخت است از این سبک تبعیت می کنند. رنسانس به معنای نوزایی می باشد و یک جنبش فرهنگی مهمی بود که منجر به انقلاب علمی، اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. این سبک احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون می باشد.

انواع معماری

با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است. بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود.

http://carsicm.ir

فرم یکی از مقوله‌های مجله خبری معماری ایرانیی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

  • ماهیت لایه‌ای موجب می‌شود تا در فرم‌های طبیعی، فقط عکس‌العمل‌های کششی یا فشاری به وجود آید.
  • معماری چین یگانه سیستم معماری در جهان است که ترکیب‌بندی چوبی عمده آن می‌باشد که تجلی بخش عمیق اصول اخلاقی چینی‌ها و دیدگاه‌های زیبائی، ارزش و طبیعت است.
  • ایجاد فضاهای مفید و ایجاد فضاهایی که امکان تفکر را فراهم کند، دو هدف معماری باروک بودند.
  • خیلی خوشحال هستیم که طراحی مجموعه ویلایی خودمون رو به این تیم سپردیم.
  • طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد.

آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. برای استفاده بیشتر از مناظر اطراف زمین مرتفع سایت، معماران سه بلوک یک طبقه با انتهای شیشه ای را طراحی کرده اند که چشم انداز آن ها قله ها و دشت اطراف منطقه مشا می باشد. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند. راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد.