طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | iranianarchitectures

وقتی ناظر در این مکان مجله خبری معماری ایرانی می‌گیرد، نورهای متفاوتی دریافت خواهد کرد که این نورها متناوباً با نارنجی و آبی است و دیوارها این رنگ‌ها را با زوایای دائماً متغیر انعکاس می‌دهد. همچنین کلمه و آوای آن، شکل و رنگ اش، رگه‌های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم. همان‌طور که صدا، رنگ، جلا به لفظ می‌بخشد، همین‌طور هم رنگ به‌طور طبیعی به فرم شکل خاصی می‌دهد. ماهیت اصلی رنگ طنینی از تصورات خیالی است و در این حالت رنگ موسیقی است. زمانی که اندیشه مفهوم، قاعده مندی، لمس رنگ و طلسم آن، شکسته‌است آنگاه در دستان خود جز جسم بی‌روح چیز دیگری نداریم.

خدایان یونانی‌ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت‌ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت. معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت؛ زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد.

  • سطوح رنگ باید شکل، وسعت و حدود خود را از خود رنگ و نوسان شدت آن (رنگ) کسب کند نه اینکه با خطوط از پیش معین شده باشد.
  • و ضمن پایبندی به اخلاق حرفه ای، از هرگونه تضارب آراء و افکار استقبال می نماید .
  • چنین رویه‌ای سبب می‌شود که ساختار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد.
  • به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است.
  • هنر نو از فرم ها و ساختارهای طبیعی به ویژه خطوط منحنی و مواج گل ها و گیاهان متاثر بود.
در یک نگاه تاریخی می‌شود گفت عمل‌کرد -با تعاریف مدرنیست‌ها- اثر کمی بر ریخت‌شناسی معماری داشته‌است. ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود. یک خانه با نیاز به خوابیدن، پخت‌وپز، ذخیرهٔ غذا و گاهی کار کردن تعریف می‌شود ولی مفهوم خانواده و روابط بین زن و مرد نیز بر ریخت آن تأثیر به سزایی دارد.

http://carsicm.ir

اهداف فوق به دست آمده از هرم نیازهای مازلو تشکیل یک دایره کامل به نام دایره زندگی یا چرخ شانس را می دهد. در زندگی ما هریک از این اهداف و یا تلاش برای رسیدن به آن غایب باشد ، دایره ما از حالت کامل خارج شده و چرخ زندگی ما لنگ می زند. مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم. چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید. رنگ‌های نارنجی و آبی، رنگ‌های مکمل هستند و مخلوط این رنگ‌ها، رنگ خاکستری به وجود می‌آورد.

ویترویوس: ایستایی، کارایی، زیبایی[ویرایش]

مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود. طرح‌های مربوط به تهویه طبیعی در نظر گرفته شود و برای تعیین اثربخشی آن مطالعه دقیقی در مورد انواع طراحی تأسیسات پارکینگ صورت گیرد. فضای کار مناسب برای صندوق‌دار و تجهیزات نظارتی کارکنان فراهم گردد. طراحی پارکینگ نیازمند پیش‌بینی فضا برای تعداد خودروهای پارک شده است و باید بر اساس داده‌های دقیق صورت گیرد. تابستان های خشک شهر و زمستان های برفی آن همچنین باعث شد استودیوی محلی نکست آفیس خانه ای را با غلاف های چوبی چرخنده طراحی کند که بتواند در ماه های گرم تابستان به سمت خیابان باز شود و در زمستان به حالت قبل برگردد.

طراحی معماری ساختمان در تهران