طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | iranianarchitectures

اهداف فوق به دست آمده از هرم نیازهای مازلو تشکیل یک دایره کامل به نام دایره زندگی یا چرخ شانس را می دهد. در زندگی ما هریک از این اهداف و یا تلاش برای رسیدن به آن غایب باشد ، دایره ما از حالت کامل خارج شده و چرخ زندگی ما لنگ می زند. مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم. چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید. رنگ‌های نارنجی و آبی، رنگ‌های مکمل هستند و مخلوط این رنگ‌ها، رنگ خاکستری به وجود می‌آورد.

ساختمان مسکونی اندرزگو

هدف اصلی در این مرحله یادگیری هر چیزی که ممکن است در مورد شخصیت، سبک زندگی و نیازهای مشتریانمان و همچنین تعیین مقدار فضایی که در حال حاضر نیاز دارید و احتمالاً در آینده به آن نیاز خواهید داشت، و نحوه استفاده، سازماندهی از آن فضا است. این مرحله یه طرح کلی و هر آنچه که به ذهن کارفرما و طراح می رسد را نمایش می دهد تا دید کلی از پروژه ایجاد شود.بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد. این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است. گروه معماری معتمد و همکاران بابیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی معماری و ساخت پروژه های لوکس ساختمانی است.

آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. برای استفاده بیشتر از مناظر اطراف زمین مرتفع سایت، معماران سه بلوک یک طبقه با انتهای شیشه ای را طراحی کرده اند که چشم انداز آن ها قله ها و دشت اطراف منطقه مشا می باشد. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند. راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد.

  • پنت هاوس ها برای کسانی که می خواهند سبک زندگی مجللی داشته باشند عالی هستند.
  • برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر در حال حاضر بلندترین ساختمان در چین و دومین ساختمان بلند جهان بعد از برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر می باشد که جهان، به ویژه رسانه ها و صنایع ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است.
  • قبل از آن لازم است کارهای مربوط به برنامه‌ریزی و توجیه اقتصادی طرح، مطالعات مختصر و امکان سنجی طرح انجام شود.
  • با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند.

فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

http://carsicm.ir

با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و مجله خبری معماری ایرانیهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است. بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود.

-سایت پلان