طراحی داخلی اداری-مجتمع اداری -ساختمان اداری-دفتر اداری

دیتیل های اجرایی در تعاریف معماری بسیار مهم هستند . این خانه با اتاق های چرخان در فصول مختلف و عملکرد های گوناگون برخوردار است که فضاهای داخلی ( درونگرا یا برونگرا) و فرم بیرونی متفاوتی را ایجاد می کند و به طور مداوم تغییر می کند. انواع معماری نه بر اساس نیاز نهادهای مختلف آن توسط معماران بلکه توسط جامعه تأسیس می شود. این ساختمان برای ارائه ی آرامش در محله ای شلوغ از وجود انواع ساختمان های کوتاه و بلند با متریال های مختلف ، بهره برده است. حساسیت و همچنین بسیاری از جنبه های زندگی روزمره. به دلیل بالا بودن قیمت زمین در ایران و همچنین نوع ساخت و سازی که رایج شده است، همواره تلاش بر این است که از حداکثر متراژها برای ساخت استفاده شود.

برای ورود هوای تازه به فضاهای داخلی ساختمانهای عمومی و مالها در نظر بگیرد، میافزاید: عدم پیشبینی این کار از سوی طراح و معمار ساختمان، مهندس مکانیک را در مقابله با ویروسها با مشکل مواجه میکند. نکته حائز اهمیت اینکه اگر مهندس طراح تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ نکرده باشد، مهندس تاسیسات هم عملا نمیتواند راهکار اجرایی داشته باشد؛ یک استخر باید سیستم هواساز داشته باشد که تقریبا بهاندازه دو برابر یک کولرآبی است و باید جای این سیستم از قبل توسط معمار مشخص شده باشد؛ در غیر این صورت نمیتوان از مهندسان مکانیک انتظار داشت. اگر نیاز باشد در زیر پوشش آسمانه (سقف) پنام (عایق) ی در برابر گرما و سرما ساخته شود یا افراز بنا که ناگزیر پرپیمانه است و نمیتواند به دلخواه معمار کوتاهتر شود، تنها با افزودن کاربندی میتوان آن را کوتاهتر و باندام و مردموار کرد. نکته حائز اهمیت اینکه این دستگاهها قادر خواهند بود فیلترهای مختلفی سر راه جریان هوا قرار دهند که قابلیت مقاومت در برابر به جریان افتادن ویروسها را دارد و حتی برای اتاق عمل بیمارستانها استفاده میشوند؛ فیلترهای UV و نانو از این دستهاند که میتوانند بسیار مفید واقع شوند.

معماری در واقع علمی دارای جنبه های مختلف از زیبایی شناختی، کارایی و ایستایی برای انواع ساختمان ها و هر نوع دیگری از یک بنای فیزیکی است. در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. در طی تحقیقات اثر الیاف بر مقاومت خمش بتن بسیار موفقیتآمیز بوده و اثر شگفتانگیزی داشته است. این ساختمان طراحی بسیار جذابی دارد و فعلاً مشخص نیست در چه زمانی احداث میشود. برای مثال پل طبیعت در تهران که طراح آن “لیلا عراقیان ” مهندس معمار زن ایرانی است و هنگام طراحی این اثر تنها ۲۶ سال داشته است. این آموزش به کسانی که مهندس عمران نیستند یا در یک فعالیت عمرانی نقشی ندارند، توصیه نمیشود. در دسترس بودن: یافتن مصالح برای ساخت چنین بناهایی بهویژه در مناطق شهری که حفظ محیطزیست اولین گزینه مردم نیست، بسیار دشوار است؛ بنابراین حملونقل این مواد میتواند هزینه زیادی نسبت به یک ساختمان استاندارد داشته باشد. در طراحی ساختمان وزارت نفت، توجه به زمینه (context) شهری و هویت ساختمان قدیمی وزارت نفت بعنوان اولین بلندترین آسمانخراش کشور و ارزش نهادن به روایت تاریخی خیابان طالقانی بعنوان نقطه ی عطف بخشی از تحولات بافت شهری تهران از اهمیت بسیار برخوردار بوده است.

همچنین به دلیل استفاده از ستون های کمتر ممی توانیم فضاهای عملکردی تر و زیبا تری را به وجود آوریم. این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ، لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است. آخرین فرد لیست ده نفره معماران ایرانی برتر یک بانوی جوان یعنی لیلا عراقیان است. این عوامل در فرآیند تولید یک ساختمان از تولیدکننده سیستمهای تهویه مطبوع تا معماران و طراحان ساختمانها و نهایتا سازنده را دربرمیگیرد. معماری داخلی برای واحد اجتماعی تولید می شود: فرد ، خانواده یا قبیله و وابستگان آنها ، انسان و حیوان. قانون اقتصادی مانع از معماری معماران در تولید آثاری است که تقاضا برای آنها وجود ندارد یا تنها پتانسیل دارد. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند. این نرم افزار برای هنرمندانی طراحی شده که در حوزه انیمیشنهای سه بعدی و جلوههای بصری برای فیلم، تلویزیون، بازیهای ویدئویی و واقعیت مجازی فعالیت میکنند. در هر پروژهای، تیم طراحی متشکل از مهندسان معمار و مکانیک و برق با همفکری، همواره در پی طراحی پروژههایی هستند که عناصر تاسیساتی علاوه برداشتن حداکثر زیبایی بصری ازنظر کارآیی و راندمان نیز در سطح قابل قبولی باشند.

او برای اکثر کارهایش نشانهای بینالمللی دریافت کرده و مورد تقدیر قرار گرفته است. در حقیقت، این مهارتهای فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز میکنند و سبب موفقیت او در زمینهها و موقعیتهای شغلی میشوند. تا سال ۱۳۳۵ واحدهای مسکونی جدید چهل و چهار درصد بافت شهرری را تشکیل میدادند و تا سال ۱۳۴۵ این نسبت به پنجاه و شش درصد افزایش یافت. برای شروع چهار کندو از زنبورهای عسل اروپایی برای گردهافشانی گیاهان و سبزهها نصبکردهاند که بهنوبه خود به کاهش گرما در تابستان کمک میکنند و در زمستان از آنها محافظت میکنند. اما اگر معمار کار نه چندان خوب ارائه دهد برای صد سال نام بدی از خود به جای گذاشته است. ساختمان وزارت نفت اگر چه ماهیت وجودی خویش را از عنوان یک سوخت فسیلی وام دار است، در بهره گیری از شیوه های نوین ساخت و بهره برداری با رویکرد تحقق پایداری زیست محیطی به نمادی از این پارادوکس تبدیل می گردد. سه جزوه مختلف مربوط به درس تعمیر و نگهداری ساختمان که ویژه دانشجویان معماری و گرایش مرتبط با آن می باشد را از لینک های داده شده می توانید دانلود کنید.

کوروش کریمی، معاون مهندسی شرکت ساختمانی «لوتوس» به خبرنگار «دنیایاقتصاد» میگوید: هدف غایی ساخت مسکن، همانگونه که از اسم آن برمیآید، ایجاد فضایی امن و آرام برای آسودن ساکنان است و تاسیسات ساختمان یکی از مهمترین ابزارها برای تامین سطح آسایش مطلوب برای آنهاست. طراحی گروه مشاور CAAT ، در این ساختمان از صفحات آجری مشبک استفاده کرده اند که علاوه بر سایه اندازی مطلوب و تهویه هوا ، اجازه ی ورود نور طبیعی کافی را به فضاهای داخلی را می دهد و همچنین فضای بیشتری را در تراس برای واحد های کوچک ساختمانی فراهم می کند. کارفرما متعهد است پروانه ساختمانی و نقشه­های جدید طراحی شده و سایر مدارک و اسناد مرتبط با پروژه را نهایتا تا یک ماه بعد از امضاء قرارداد اخذ و نسخه ای از آنها را به مجری تحویل دهد. تشخیص قدمت ساخت بنا با روش های گوناگونی از جمله بررسی و تفسیر عکس های هوایی، بررسی تصاویر ماهواره ای مانند گوگل ارث Google Earth و یا بررسی اسناد و مدارک و بررسی مشخصات سازه ای و معماری ساختمان انجام می گیرد که انتخاب نوع روش بستگی به کار و کارشناس رسمی تعیین قدمت بنا دارد. طبق متن ارائه شده توسط معماران، معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی کوچه خانه بین دو کوچه قرار گرفته است، که یکی از کوچه ها ماشین رو با عرض ۱۲متر بوده و دیگری، کوچه پیاده است که در زمان شروع پروژه در مجاورت یک زمین خالی قرار داشت که مدارک شهرداری نشان می داد پارک محلی برای این زمین در طرح تفصیلی شهر در نظر گرفته شده است.

ساختمان اداری تجاری ولیعصر در مرکز شهر و در خیابان ولیصر تهران قرار گرفته است. در بیشتر دنیای امروز ، حتی در حالی که مؤسسات در حال تغییر و تحول مداوم بوده اند ، انواع سکونتگاه های باستانی یا پیش از تاریخ مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از آنها شرکت های بزرگی هستند که اغلب طیف وسیعی از پروژه های عمومی، تجاری و صنعتی را به عهده می گیرند. این ساختمان اداری و تجاری دارای نمای آجری است و آجر بومی به شیوه ای سنتی آرایش و چیده شده است که با بافت تاریخی منطقه سازگار است. اتاق ها در یک خانه سنتی به دلیل اهمیت و استفاده ای که دارند دور تا دور حیاط چیده می شدند.

امروزه ۹۰ درصد از كارهای طراحی فضاهای شهری و اداری، پاركهای ملی و دیگر فضاهای تفریحی پروژههای مرتبط با طراحی شهری و منطقهای و حفاظت سایتهای تاریخی است و تنها ده درصد كارها مسكونی است آن هم در مناطق خاص، معمار منظر معیارهای طراحی خود را بر فاكتورهای متعدد مدنظر قرار میدهد. فناوری و تکنولوژی نیز نشان دهنده روشها و مهارتهایی است که در تولید خدمات و کالا مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد اصلی این نوع از الیاف در تولید بتن الیافی است. مصالح مورد استفاده در پروژههای معماری مدرن معمولا شامل بتن آرمه یا بتونهای مقاوم شده، فلزات و شیشه است. با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویتشده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن میشود GRC یا GFRC ایجاد میشود. تغییر یک ساختمان که برای مسکونی ساخته شده است و قرار است به عنوان یک مرکز اداری یا آموزشی از آن بهره برداری شود نیز نیازمند مقاوم سازی است.

به نوشته این گزارش برخی از این ساختمان ها مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته و می تواند با ورود موج جدیدی از توریست های خارجی همراه باشد. در سال های اخیر شاهد موج جدیدی از معماری در کشورمان هستیم. در سال های اخیر شاهد شیوه های نوین از معماری در کشورمان هستیم. یک اتاق منفرد با دیوارها و سقف های محکم ، یک در ، پنجره و یک کوره از ملزومات است. در این مقاله برخی از بهترین ساختمان ها و پل های ساخته شده در کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از همین رو طراحان، معماران و سازندگان، چه بخواهند و چه نخواهند، برای حفظ سطح رقابتپذیری الزاما باید موضوع تاسیسات ساختمان را در مرکز توجه خود قرار دهند و یکی از عناصر مهم تاسیساتی تعیینکننده سطح مطلوب آسایش، تهویه مطبوع است.

از دیگر موارد کاربرد چسب بتن جهت آب بندی بتن مخازن، استخر های بتنی، ترمیم آسیب دیدگی بتن یا اغلب سازه های بتنی مانند کانال های آب، کف سالن های صنعتی، باند فرودگاه ها، سد ها، پایه پل ها و ستون سایت iranianarchitectures ها. ازآنجاییکه بتن یک ماده ترد و شکننده هست برای تقویت شکنندگی آن تلاشهای بسیاری شده است. این سازه از ستونهای فلزی و خرپاهای فلزی برای حمایت از کف و سقف ساخته شده است. ستونهای این بنا با وجود گذشت سالهای متمادی و پشت سر گذاشتن حوادث بسیار ، هنوز پا برجا مانده است. مراسم و هنری بسیار آشکار می کنند. این موزه به سبک معماری مدرن ساخته شده است و اینکه خود ساختمان یک اثر هنری باشد از ویژگیهای موزههای این سبک است. زیرا هنری است که محیط فیزیکی موجود در آن را برای ما فراهم میکند.

کریمی ادامه میدهد: با توجه به رقابت سازندگان و افزایش سطح کیفیت ساختمانهای مسکونی، موضوع تاسیسات نیز به یکی از پارامترهای تعیین ارزش ملک بدل شده است و خریداران نیز رفتهرفته در گزینش واحدهای مسکونی یا اداری و مقایسه بناها، علاوه بر جنبههای زیباییشناختی، بهطور اعم به تاسیسات ساختمان و بهطور اخص به موضوع تهویه مطبوع توجه ویژهای پیدا کردهاند. به ساختمان های بزرگ و با ارزش قدیمی تر، عمارت گفته می شود. امروزه در طراحی داخلی ساختمان های اداری مدرن اصل بر آسایش و آرامش کارکنان است. این استفاده حداکثری از طرفیت ساخت ،باعث شده است که دیاگرام زندگی در تمام آپارتمان ها یکسان تعریف شود و تفاوت های فرهنگی، اقلیمی و بستر خانه در طراحی دخیل نباشند و این دیاگرام زیستی به شدت بسته شکل گرفته است. این در حالی ست که به کار بستن شیوه های نوین و تکنولوژی در سازه ساختمان و توجه به تحقق هدف معماری پایدار، روح امروزگان در کالبد ساختمان جدید خواهد بود. بر این اساس ساختمان جدید بدون خودنمایی در هیبت و ارتفاع ، متواضعانه، با شکل دادن فرم افقی کشیده در بدنه ی این خیابان با تباینی نرم خود را نشان می دهد و توجه مخاطبین را فرا میخواند.

افزایش جمعیت، زندگی مدرن و تهاجم برخی متدهای غربی در معماری باعث شده که امروزه معماری ایرانی در ساختمانهای جدید بیش از پیش کمرنگ شود. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقال ویروس کرونا از راه هوا، سیستمهای تهویه مطبوع چگونه باید عمل کنند، میگوید: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هر واحد مسکونی یا اداری باید مجهز به سیستم تامین هوای تازه و تصفیه باشد تا با ایجاد فشار مثبت و تخلیه هوا، مانع از گردش هوای داخلی و انتشار ویروس در فضا شود. تجهیزاتی مانند فنکوئلها و هوارسانهای با هوای برگشتی که هوای داخلی را سیرکوله میکنند، میتوانند عامل انتشار ویروس باشند، در ساختمانهای با کاربری عمومی و جمعیتی پیشگیری از انتشار ویروس، مستلزم بهرهگیری از سیستم هوارسانهای هوای تازه با ایجاد بسترهایی برای فیلتراسیون هواست که با ایجاد فشار مثبت و تعویض هوا تا حد بسیار زیادی میتواند از انتشار ویروس در فضاهای بسته جلوگیری کند.