معرفی انواع سنگ ساختمانی و کاربرد آنها

فضای سبز احداثی در مجموعه های آپارتمانی بایستی به کاشت درخت، درختچه و گل اختصاص یابد. این طرح مطابق با استانداردهای دقیق تعیینشده توسط “سیاست جایگزینی چشمانداز” سنگاپور است، که مستلزم آن است که پروژههای جدید شامل فضای سبز عمومی برابر با هر فضای سبز برداشته شده برای ساخت ساختمان باشند. برای بررسی هزینه ساختمان های بتنی عوامل متعددی می تواند تاثیر گذار باشد که به همین خاطر نمی توان قیمت و نرخ ثابتی برای آن در نظر گرفت و نوسانات قیمت مصالح و دستمزد ها به شدت در هزینه های ساخت تاثیر گذار است. دو مورد از اصلی ترین انواع تیرها در ساختمان های بتنی شاه تیر و نعل درگاه است.

بر همین اساس در این پژوهش تلاش شده است ضمن بازشناسی مفاهیم، ابعاد و شاخص های تعاملات اجتماعی در طراحی ها، به ارائه الگویی استاندارد مبتنی بر طراحی تعامل محور در مجتمع های مسکونی دست یابیم. که این موضوع نحوه اجرایی این پارکینگ ها را منحصر به فرد ساخته است.در کنار اجرای اسکلت بتنی سازه ها ، اجرای نازک کاری بلوک ها نیز به این شرکت محول شده است.در این ساختمانها اجرای دیوارهای جانبی و نمای ساختمانها از نوع سازه کناف و کامپوزیت ،به صورت پیش ساخته و بدون نیاز به استفاده از داربست فلزی در حال اجرا می باشد.این نحوه اجرا علاوه بر سرعت بسیار بالا ، از کیفیت بی نظیری برخوردار است. مقاومت کدام سیستم سازه ای در برابر شرایط مرطوب آب و هوایی بالا تر است؟ با توجه به بازار نابسامان و اقتصاد با پایه های لرزان کشور صنعت ساختمان سازی مانند هر صنعت دیگری دستخوش مشکلات خرید مصالح با قیمت های بالا و فروش سخت ساختمان است. به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون توسعه منابع و مدیریت جهادکشاورزی هرمزگان گفت: فاز اول مجتمع دامپروری با 500 راس گاو شیری، دارای ظرفیت تولید سالانه 4000 تن شیر از طریق بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی را دارد.

همچنین پیاده رو شهری در هچیرود هم با بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار به طول ۵۰۰ متر و به عرض حدود ۶ متر و نیم ساخته شد. در شرایط بحرانی اقتصادی امروز و نوسانات شدید قیمت ها چنانچه قیمت در قرارداد ها فیکس و ثبت شود یکی از طرفین معامله متضرر خواهند شد بنابراین بهترین روش قرارداد با مجری ساختمان روش درصدی یا مدیریت پیمان می باشد. شامل بیش از 800 نفر از مجموعه بهترین پیمانکاران و متخصصین از شروع کار ( سفت کاری) تا پایان کار (نازک کاری) و تحویل پروژه می باشد. این فایل مجموعه چک لیست ساختمان شرح عمده فعالیتهایی است که به زبان ساده و قابل فهم و در قالب فرمهایی WORD کاربردی برای کلیه عوامل کارگاهی- از کارگران ساده گرفته تا استاد کار در بخش نظارت و اجرا و نیز تکنیسین ها و مهندسین ناظر در بخش نظارت- طراحی و ارایه گردیده.

طراحی و انتخاب مصالح نما، نمایانگر معماری سنتی ایران با تفاوت های جزئی در جزئیات است تا آن را با زندگی امروزی سازگار کند. ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز محسوب می شود؛ چرا که تمام بار و وزن ساختمان بر روی استحکام زیربنای آن قرار دارد. این سازه ها مزایای زیادی دارند و استفاده از آن ها در ساخت و ساز کشور در حال افزایش است. برای قالب بندی می توان استفاده کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. از انواع سقف هایی است که می توان به آن ها اشاره کرد. مسکن مستقل ویلایی (Detached) به آن نوع از خانهها اطلاق میشود که مستقل و جدا از هم و دارای حیاط و فضای باز خصوصی می باشند. به خانههای مستقل نسبتاً بزرگ در بخشهای جدید شهری اصطلاحاً مسکن ویلایی گفته میشود و محلههایی که این نوع خانهها در آنها احداث شده است، جزء منطقه تراکم بسیار کم به شمار میروند. از پیهای آجری در مواقعی استفاده می کنند که ساختمان کوچک و باروارده نیز کم باشد در ضمن از پی های سنگی نیز به علت گرانی و کمیابی سنگ نتوان استفاده کرد این فونداسیون نیز مانند پیهای سنگی بایستی دارای ریشه ای به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر از طرفین دیوار روی آن باشد برای این منظور است که عرض پی کنی نیز ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از عرض دیوار بیشتر باشد این مقدار اضافه عرض همچنین عمل آجر چینی در داخل پی ساختمان را آسان تر می نماید چون زاویه پخش بار در پی عالی آجری در حدود ۶۰ درجه می باشد برای صرفه جویی در مصرف آجر بهتر است آن را به شکل پلکانی در آورد .

در صورتی که توانایی تدریس دروس تخصصی رشته های عمران و معماری را دارید و همچنین می توانید دوره های آموزشی نرم افزارهای تخصصی عمران و معماری را تولید کنید، از شما دعوت می کنیم که با سایت سازه برتر همکاری سایت iranianarchitectures نمایید. مجتمع مسکونی وی ام ( VM ) اولین منطقه مسکونی در جدید ترین قسمت شهر کپنهاگ دانمارک است که از دید بالا (سایت پلان) مجتمع بصورت حروف V و M انگلیسی مشاهده می شود. سایت پروژه مجتمع مسکونی طرح ۵ با اتوکد ترسیم شده و راندو شده است. با برآورد هزینه ها می توان یک قیمت نسبی از هزینه ها داشت تا بتوان بهتر برای خرید مصالح و سایر هزینه ها تصمیم گیری کرد. در هنگام حمل زباله ها از منزل تا در حیاط لازم است که پلاستیک زباله خود را در داخل سطل آشغال حمل کنید تا از چکه نمودن آب بر روی زمین و لک شدن کف جلوگیری شود. آنها بسیار چشمگیر هستند و ساختمان بر روی آن سایه میاندازد. این آرماتورها باید به نحوی محکم کنار هم قرار بگیرند و بسته شوند که در هنگام بتن ریزی از جای خود تکان نخورند و فاصله مناسبی داشته باشند بطوریکه بزرگترین دانه بتن نیز از بین آن ها به راحتی عبور کند.

مجاورت متداولترین نوع رابطه بین فضاها بوده و به هر یک از فضاها اجازه میدهد تاتعریف و محدوده مشخصی داشته باشد. وجود مجتمعهای مسکونی این امکان را به مخاطبان میدهد تا از امکانات بیشتر و بهتری مانند فضاهای خدماتی و تفریحی و … همین موضوع باعث افزایش استفاده این سازه ها شده است. قیمت های ساختمان رو به افزایش است و قدرت خرید مردم رو به کاهش. چرا استفاده از سازه های بتنی در حال افزایش است؟ در ساخت سازه های بتنی مصالح بیشتری استفاده می شود یا به اصطلاح هدر رفت مصالح در این سازه ها بیشتر است. توصیه ما به شما این است پیش از هر اقدامی با فرد متخصص و کارشناس در این زمینه مشورت کنید و سپس برای ساخت اقدام کنید. از جمله این عوامل میتوان به ساکنین مجتمع مسکونی، شرایط فیزیکی بنا و … نگاهی به طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد پایدار در کشور فرانسه نشان می دهد که حوزه معماری مدرن در دنیا چاره ای جز قدم گذاشتن به سمت حمایت از محیط زیست آن هم با توجه به شرایط بد آب و هوایی شهرهای بزرگ را نداشته که در این میان طراحی مجتمع مسکونی پایدار شهر بوردو فرانسه توسط دو معمار بنام سو فوجیموتو – لایسن راسل خود نشان از اثبات پذیرش این واقعیت اصولا منطقی در دنیای معماری امروز است.بخش های تجاری این مجتمع سبز نیز در طبقات پایینی جای گرفته و هر چه به سمت قسمت های بالایی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه پیش می رویم، بالکن ها بزرگ تر می شوند که فضایی را برای پرورش گیاهان مختلفی که با طراحی خاصی نظم گرفته اند فراهم می کنند.البته فضاهای سبز در معماری بدین منظر دارای زیبایی خاصی هستند که علاوه بر ارتباط بصری عمودی، به صورت افقی نیز در ارتباطی خاص با فضاهای مسکونی هستند که به این صورت ساکنین مجتمع سبز بوردو از دو فضای داخلی و خارجی خاص ، متفاوت و مدرن بهرمند می شوند که هر آپارتمان مسکونی حداقل یکی از این بالکن های سبز را خواهد داشت.

طراحی پایدار یک سبک فرمال و برگرفته از شرایط زودگذر و هیجانات آنی نیست، بلکه در بطن خود واجد مفاهیم عمیقی است که پیوند دهنده انسان، طبیعت و معماری میباشد. به نحوی که با معرفی برخی از استانداردها در طراحی مسکن جمعی با ویژگیهای توسعه پایدار راه را برای حصول به برقراری ارتباط ساکنان با محیط طبیعی ازطریق بهرهگیری از نور طبیعی و پوشش گیاهی در محدوده فعالیت آنها، بهره برداری مناسب از منابع و انرژی، جلوگیری از آلودگی هوا و مطابقت با محیط و تامین امکانات رفاهی و آسایش ساکنان فراهم نماید. خانه های آپارتمانی(Apartment Flats)، بخش عمدهای از مسکن شهری را در شهرهای بزرگ و متوسط تشکیل میدهند. خانه پیش ساخته بتنی یکی دیگر از انواع سازههای پیش ساخته است.

پلکان – برای نصب پلکان، به توصیه های متخصصین عمل کنید و پله ها را در جهت شمالی-جنوبی یا غربی – شرقی و یا، در پله های مارپیچی، در جهت عقربه های ساعت نصب کنید. بعد از بتن ریزی حدود 5 الی 6 ساعت باید به بتن آب داد و اگر این کار انجام نشود باعث سوختن بتن می شود. دقت در پیاده سازی اصولی یکی از نکات مهم این مرحله می باشد. شامل تهیه کلیه نقشه های شهرداری و اجرایی – انجام کلیه اموراداری اعم از اخذ پروانه، دریافت تأییدیه سازمان نظام مهندسی تا پایان کار بهره برداری پروژه می باشد. پیچیدگی و گستردگی فنون درگیر در صنعت ساختمان، ما را در مجموعهی سهند شیمی، به عنوان شرکتی با سابقه و در عین حال پیشرو در زمینهی تولید مصالح ساختمانی، بر آن داشت تا با ارائه عکس مراحل ساخت ساختمان و عکس ساختمان سازی در این مقاله شما را با مراحل ساخت ساختمان از ابتدا تا انتها آشنا کنیم. اما یکی از مهم ترین عواملی که در ساختمان سازی تاثیر بسزایی دارد برآورد هزینه های ساخت است. برای ساخت ساختمان ها شما می توانید از سازه های فولادی نیز استفاده کنید، اما سازه های بتنی نسبت به سازه های فولادی تخصص و مهارت کمتری نیاز دارد و همانطور که گفتیم هزینه این سازه ها کمتر است.

این پروژه در جنوب غربی شهر اصفهان و در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع واقع شده است.قسمت اول اجرای این پروژه مشتمل بر ساخت اسکلت بتنی برجهای مسکونی سپهر می باشد، در قسمت دوم اجرای پارکینگ های بین بلوک ها به این شرکت محول شده است.بلوکهای مذکور شامل ۳ بلوک ستاره ای شکل و ۱۴ بلوک هلالی شکل می باشند.که هر هلال شامل 7 بلوک می باشد.تعداد طبقات سازه ای این بلوکها شامل ۸ بلوک ۱۶ طبقه و ۴ بلوک ۱۸ طبقات و ۵ بلوک ۱۹ طبقه می باشد.در ساخت اسکلت بتنی این بلوکها از سیستم تیرچه درجا استفاده شده است که به کار گیری این سیستم با این وسعت در کشور بی نظیر می باشد.نحوه اجرای سقف تیر دال یکطرفه، با استفاده از سیستم قالب بندی از نوع STEEL LAP PAN FORMING می باشد که بااستفاده از این روش امکان اجرای تاسیسات برق و مکانیک در داخل سقف های کاذب امکان پذیر شده و در نتیجه ، ضخامت کف سازی نازک کاری را به حداقل ۵ سانتیمتر کاهش داده است، که این امر علاوه بر کاهش هزینه های نازک کاری ، بار مرده سازه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است.سیستم سقف های پارکینگ ها نیز سیستم دال بتنی همراه با سر ستون می باشد.که اجرای بتن آن به صورت اکسپوز و نمایان می باشد.سیستم پارکینگ ها طوری طراحی و اجرا شده است که تمامی عبور و مرور خودروها در زیر تراز محوطه مجتمع انجام شود و با چندین راه ورود و خروج ، به خیابان های اطراف متصل می شود.

کم کم به پایان مراحل ساخت ساختمان بتنی نزدیک می شویم. خانههای آپارتمانی با توجه به اینکه در نواحی کم درآمد و یا پر درآمد احداث شوند، از نظر اندازه و نوع و میزان تنوع متفاوت خواهند بود. در این بخش با معرفی انواع سنگ های ساختمانی برای مصارف داخلی و نمای بیرونی بناهای مختلف با شما همراه خواهیم بود. در طراحی نمای این ساختمان به منظور حفظ حریم خصوصی و چشم انداز داخلی، پوسته ی شفاف اصلی مهم و اساسی بود. در حال حاضر نماسازی اکثر ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد، زیرا زیبایی این نما فوق العاده است اما قیمت بالا یکی از معایب نما کامپوزیت به شمار می رود که امکان استفاده از آن را برای تمام افراد فراهم ننموده است.

خانه های نیمه مستقل (Semi-Detached) که به طور ردیفی در امتداد معابر شهری ساخته شدهاند، بخشهای میانی شهرهای ایران را تشکیل میدهند. در نتیجه، نمای ساختمان از ترکیب یافتن فضای نیمه باز بالکن ها با الگوی زگالی ایجاد شد. صبح امروز (۱۶ بهمنماه) همزمان با پنجمین روز از ایام دههفجر، مجتمع فولاد البرز ناب آرش توسط رئیسجمهور به صورت ویدئوکنفرانس با سرمایهگذاری ۴۵ هزار میلیارد ریال در شهرستان ابهر افتتاح شد. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پیش از ظهر امروز، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر مجتمع آبرسانی روستاهای قیز قلعه و یاریم قیه با حضور جمعی از مسئولین محلی به بهره برداری رسید.در ابتدای این مراسم یداله سلطانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: پروژه تامین آب شرب مجتمع روستاهای قیزقعله و یاریم قیه در دو فاز و با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال آغاز گردید. فرماندار قوچان روز چهارشنبه در این مراسم گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدمات فراوان توسط دولتهای مختلف به مردم ارائه شده که دهه فجر فرصت مناسب برای بیان این خدمات است. موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند.

هم چنین هماهنگی درب ورودی با نما نیز از دیگر نکاتی است که باید بدان توجه شود. مسکن شهری از نظر نوع، تراکم مسکونی و نیز تعداد طبقات و خانوار ساکن به چند دسته طبقهبندی میشود، اما از نظر جمعیتی به سه دسته تک خانواری، چند خانواری و مجتمع مسکونی قابل تقسیم است. بعنوان یکی از مزایای اصلی طراحی مجتمعهای مسکونی علاوه بر ایجاد ویژگیهای ذکر شده میتوان به کمتر شدن هزینه ها با توجه به تقسیم آنها بین تعداد خانوار بیشتر اشاره کرد. تبصره 2 ـ هزينه هاي خدمات مهندسي اي كه در قالب شناسنامه فني و ملكي به مالك ساختمان ارائه مي شود بر اساس تعرفه خدمات فوق كه سالانه به پيشنهاد شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي به تصويب وزارت مسكن و شهرسازي مي رسد در قالب ماده (37) قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، دريافت مي شود. طرف جنوبی ساختمان، پارکهای موجود را از طریق مجموعهای از تراس باغها و یک چشمانداز زیبا از بندر شهر ارائه میدهد که چیزی شبیه باغهای معلق بابل است.