طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی!

در معماری چیزی به ساختمان سازی افزوده می شود که در آن، معماری از قالب یک جسم و کالبد فراتر رفته و به ساختاری دوگانه تبدیل می شود. این ساختار دوگانه میان کالبد-انسان شکل می گیرد و ارزش های انسانی جزئی لاینفک از بنا می شوند. این معمار گفت: “این پروژه از یک رابطه بنیادی بین ساختمان و شهر به تعامل بین داخل و خارج تغییر می کند. بنابراین معمار نیز مانند سایر هنرمندان، می بایست در جهت اعتلای دانش خود در رابطه با نحوه استفاده از این مواد اولیه تلاش کند. این فرآیند رابطه انسان-فضا را تببین کرده که در طول زمان محل مناقشه و اختلاف نظریه پردازان مختلف بوده است. طراحان در سطوح مختلف در حال توسعه راهکارها و ابزارهای طراحیاند تا آنچه قرار است ساخته شود با بیشتر کارایی، کمترین تاثیر نامطلوب را در محیط گذاشته و کمترین فشار را به منابع محدود طبیعی وارد نمایند. در حقیقت در ساختمانهای هوشمند هدف آسایش هر چه بیشتر ساکنین با بهینه سازی مصرف انرژی است در ساختمانهای هوشمند کنترل تمامی امکانات و وسایل به کار رفته شده توسط یک سامانه هوشمند انجام می یذیرد. ساختمان به عنوان یک سرپناه محلی برای سکونت و زندگی، کار یا هر هدف دیگری ساخته می شود.

علاوه بر این هزینه ها، ممکن است طی انجام پروژه هزینه های دیگری نیز اضافه گردد و بهتر است برای آن ها نیز برنامه ریزی داشته باشید. خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. معماری و هنر از دیرباز در ساختمان های سلطنتی در دوران گذشته به ویژه در قرون وسطی در کنار یکدیگر جلوه کرده اند. طیف گستردهای از خسارات سازهای ناشی از زلزلههای گذشته در سراسر دنیا، از نظر شناسایی پیکربندیهای لرزهای مطلوب در مقابل سیستمهای نامطلوب بسیار آموزنده میباشند. معماری داخلی ساختمان دارای طیف مختلفی از جزئیات، عناصر و مولفه ­هایی مانند فرم بنا، رنگ، نور موجود در فضاها، بافت، دیوارها، کف، عناصر کاربردی، دکوراسیون و مبلمان است. در نهایت نمای بیرونی بر اساس طراحیهای قبلی صورت گرفته و نصب تجهیزات جانبی مانند شوفاژها، کابینت و… نمای اداری نیاز به نمایی طراحی شده و متفاوت دارد.

لنزهای واید هم در عکاسی از سازهها و ساختمانها میتوانند مفید واقع شوند؛ مخصوصا در مواقعی که قصد داشته باشید سوژههای بزرگ را در یک قاب قرار دهید. البته هزینه بسیار بالای این دوربینها در کنار ابعاد بزرگ و دشواری در حمل و نقل موجب شده است تا گزینه چندان در دسترسی نباشد. از طرفی به طور کلی می توان گفت آشپزخانه فضایی می باشد که به اغلب فضاها مانند ورودی ، نشیمن و هال باید دسترسی داشته باشد و به همین دلیل چگونگی آن اهمیت زیادی دارد . چراکه خریداری کردن و نگهداری از تجهیزات ویژه نیازمند هزینههای هنگفتی است که تمام افراد توانایی دسترسی به آن را نخواهند داشت. ما معماری را به صورت محصولی می بینیم که برآمده از خاستگاه های فرهنگی و اجتماعی است. سوالات بسیاری را درباره سازه های مختلف با کاربری متفاوت می توان مطرح کرد. بوده و یا تعیین و تنظیم برنامههای مورد نیاز در خصوص فضاهای داخلی، سازه، تاسیسات، سیستمهای مختلف امنیتی و مثالهای فراوانی از این دست باشد. فرودگاه بین المللی Chatrapati Shivaji در بمبئی نمادی از این طراحی بی نظیر است. اگرچه شهر بمبئی در هندوستان یک شهر قدیمی است اما این معماری موجب محبوبیت این فرودگاه برای تردد مسافران بیشتر به این منطقه شده است.

در ساخت بازی Block’hood، مشکلات ساختاری از جمله اینکه «اگر اکولوژی را بر اقتصاد مقدم بدانید چه پیش می آید؟ طراحی این بنا با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای، طراحی شده و هنرمندان و مهندسان چیره دست در ساخت آن همکاری داشته اند. باید به شما اعلام کنیم که بر طبق گفته مهندسان و طراحان ساختمان، عمر مفید سازههای فلزی 150 سال تخمین زده شده است. همچنین می توان به دیگر محاسن این روش مانند کاهش وزن ساختمان، کاهش حجم عملیات پی ریزی، افزایش سطح مفید تمام شده، کاهش هزینه های حمل و نقل، انعطاف پذیری بیش تر فضاها، سهولت در اجرا، عدم نیاز به ماشین آلات سنگین، حذف نیاز به جوشکاری و کیفیت بالای اتصالات انجام شده نیز اشاره کرد.

مرحله اول این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ کامل شده است. طرحهای سایت میتواند شامل هر چیزی از یک خانه مجردی تا یک مجتمع آپارتمانی کامل باشد. از این رو طراحی مجتمع های مسکونی به نحوی که نیاز به تجربه و مهارت در طراحی دارد که این تجربه و مهارت از روشهای مختلفی به دست میآید یکی از این روش ها تحلیل مجتمع های مسکونی منحصر به فرد جهان می باشد که در این راستا در این پست از سایت تخصصی معماری کدیار جهت براورد نیاز دانشجویان و طراحان در این پست به تحلیل معماری ۱۲ نمونه مجتمع مسکونی خارجی که از لحاظ معماری و طراحی منحصر به فرد هستند اقتصاص دادهایم. 4. مهندس معمار باید تمام طرح های اولیه نظیر سایت پلان، انواع پلان ها، مقاطع و نمادها را در پلان ترسیم نماید. شرکت معماری هیرادانا برای امروزی کردن این فضاها سعی می کند در ابتدا کفپوش و دیوارپوشی مناسب که هم از نظر کیفی مناسب فضا باشد و هم در دسته ی ترندهای روز قرار داشته باشند استفاده نماید و سپس با توجه به جزییاتی مانند روشویی ، درب فضا ، دستگیره ی در و از تمام جزییات مهمتر شیرآلات به بالا بردن کیفیت فضا کمک کند . این رشته مانند رشته معماری با بنا و جزئیات آن در ارتباط است و از سویی دیگر مانند طراحی داخلی بر زیبایی فضاهای داخلی بنا تاکید دارد.

طراحی و چگونگی این دیوار می تواند با توجه به شخصیت و سلیقه ی افراد خانه متفاوت باشد . کابینت ها به عنوان اصلی ترین عنصر آشپزخانه بیشترین تاثیر را در چگونگی فضای آشپزخانه دارند . با تخریب دیوارها و جایگزین نمودن اوپن یا جزیره می توان آشپزخانه ای قدیمی را به آشپزخانه ای به طرح امروزی تبدیل نمود . بسیاری از ساختمان های باستانی و تاریخی، کلیساها و بناهای قدیمی به یادگار مانده از معماری روم باستان، هنوز هم محبوبیت خاصی در تمام جهان دارند. حتی در رشته ی معماری داخلی، نوسازی ساختمان های نسبتا قدیمی که جزء میراث معماری نمی باشند نیز انجام می گیرد. برای ساخت این ساختمان از نمای شیشه استفاده شده که از زاویه دور به صورت بلوک های ساختمانی مشاهده می شود. سبک کاملا یونانی که در لیسیا ایجاد شد ساخت آرامگاه بود. در این پروژه اکسپوز (نمایان) و نیمه اکسپوز بودن سقف در فضاها مهم بود که در نتیجه تاسیسات و سازه دیده میشد.

در غرب حداقل این سودمحوری در کنار مؤلفههای دیگر قرار دارد، مانند نظارتها یا اصول دیگر که این ناهنجاریها را تاحدی کنترل میکند یا میپوشاند یا بهتعویق میاندازد. یکی دیگر از ساختمان های بسیار زیبا با معماری حیرت انگیز، مرکز حیدر علی اِف در آذربایجان است. ما در فضاي شهري با يک ساختمان روبرو نيستيم، در واقع هر ساختمان جزئي از فضاي شهري محسوب مي شود که زیبایی و عدم زیبایی آن بر فضاهاي عمومي تأثير گذار است. این معماری در قرن بیست و یکم، یکی از شاهکارهای جهانی محسوب می شود. در این گزارش به توصیف شرایط ایران ازجمله اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت های گردشگری می پردازد که فرصت های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور پدیدار کرده است. اگر بپرسید یکی از رایج ترین مواد اولیه برای ساخت اسکلت بندی ساختمان چیست, باید به سنگ اشاره کنیم.

همچنین می توان چهارچوب را نگه داشته و درب کابینت ها را به طور کلی تغییر داد که این باعث تغییر بیشتری در فضا می شود و اگر بودجه بیشتر باشد می توان به طور کلی کابینت ها را تعویض نمود و کابینت هایی با طراحی های امروزی جایگزین آن ها کرد . از دیگر پروژه های اخیر کشور می توان به یک فروشگاه و ساختمان اداری با سقف موجی مانند، خانه ای متشکل از جعبه که روی هم قرار دارند و یک پل عظیم عابر پیاده اشاره کرد که مردم را به “گردش و تفریح در آن” دعوت می کند. این خانه ترکیبی از چند بالکن مستطیلی است که بر روی یک آبشار طبیعی سوار شدهاند و شناور به نظر می رسند و خود آبشار نیز بخشی از خانه به حساب میآید. به همین دلیل طراح در زمان طراحی فضاهای داخلی با دو موضوع در ارتباط است: کاربری فضا و احساسی که بر ساکنان آن بنا می گذارد. این فرآیند، موجب می شود که ساختمان از نظر اجتماعی بیش از کالبد آن اهمیت پیدا کند و به دو صورت این کار را انجام می دهد: نخست به وسیله توصیف فضاها به مثابه الگوهای اجتماعی که در آن رفتارهایی مانند برخورد و اجتناب شکل می گیرد و دوم به وسیله توصیف و تشریح فرم های فیزیکی و سطوحی که از نظر فرهنگی یا زیبایی شناسی قابل بررسی هستند.

در خلال این فرآیند، ساختمان ها از اشیایی فیزیکی، به اجزایی فرهنگی و اجتماعی بدل می گردند. در حال حاضر در سبک مدرن از پنل های بتنی پیش ساخته در طرح های مختلف بسیار استفاده می شود و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. در کاربری مسکونی و فضاهای دیگری در کاربری های مختلف تجاری، اداری، نمایشگاهی و موارد دیگر که اصولا ریز فضاهای آنها با توجه به کف، سقف و دیوارها تفکیک می شود، تقسیم می شوند. با توجه به اینکه با گذشت زمان، طرز تفکر انسان تغییر می کند، آناتومی انسان ها همواره ثابت و یکسان است. دیدن هرکدام از این پروژه های معماری مدرن که هم اکنون برای خود یک نماد هستند و شنیدن داستان پشت هرکدام، لطف خاصی دارد با ما همراه باشید و بگویید پروژه معماری مورد علاقه شما کدام است. نکته مهم اینکه شما باید در ابتدای کار یعنی از همان مطالعات فاز صفر به موارد استحکام ساختمان توجه ویژهای داشته باشید.

ساخت اسکلت فلزی در درجه اول در ساختمانهای بزرگ استفاده میشود. همچنین شركت آركیتست از ایتالیا به عنوان مشاور ساخت و پیمانكار این پروژه نیز شركت چكش بوده است. البته این باور در قرن 15 میلادی ایتالیا شکل گرفت. این الگوی فکری در مورد نحوه طراحی شهری جمعیت زیادی را شامل شد، از جمله من پیش از این که یک آرشیتکت شوم. این الگوی فرم و الگوی فضاست که به معماری شخصیتی اجتماعی می دهد. به دلیل اینکه معماری داخلی با ویژگی های شخصیتی هر انسانی در ارتباط است، باید جهت دستیابی به طرحی زیبا، به خصوصیات رفتارهای افراد در طراحی فضاهای عمومی و خصوصی، توجه شود. ما با تکیه بر پیشینه خود در زمینه فروش آهن آلات، همواره بهترین ها را برای شما فراهم می نماییم. شرکت معماری هیرادانا در ابتدا بودجه ی شما را بررسی کرده و سپس با توجه به آن دست به تغییر این عنصر می زند . کلیسای کاربورد در نیوزلند به سبک سنتی ساخته شده است و شما را به یاد خانه های اسباب بازی بچه ها می اندازد. معماری بنای تزیینی Metropol Parasol در اسپانیا یک سازه عظیم است که با روکش پلی اورتان ساخته شده؛ این نوع طراحی ها می تواند آینده معماری و سبک زندگی افراد را تغییر دهد.

با توجه به گسترش خلاقیت و ایده پردازی در معماری ساختمان ها، دور از انتظار نیست که ساختمان هایی که در آینده ساخته می شوند طرح هایی شگفت انگیز و خیره کننده سایت iranianarchitectures داشته باشند. ذوق و سلیقه فرد طراح، مجموعه ای از طرح ها و نقش ها را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک ساختمان بی نظیر و شگفت انگیز را به وجود میآورد. تعریف ما همچنین باید بگوید معماری چه چیزی را به ساختمان می افزاید. با باز کردن پیچیدگی های فرهنگی و شناختی ساختمان، می توانیم به دنبال پاسخ به این پرسش باشیم که معماری چه چیزی به ساختمان می افزاید؟ این آغاز آن چیزی است که پلتفرم محاسباتی بعدی مینامیم و همه شرکت های بزرگ تکنولوژیکی به دنبال آن هستند. فرقی نمی کند شما به دنبال تخریب کردن ساختمان در تهران یا شهرستان باشید، با کمک سنجاق می توانید با پیمانکاران زیادی آشنا شده و با آن ها مشورت کنید.

۲. توسعه طرح هنگامی که کارفرما طرح را تأیید کرد، معماران نقشه ها را با جزئیات دقیقتر: تهویه مطبوع، سیستم های الکترونیکی، لوله کشی و غیره را تکمیل میکنند. معماران یک سیستم آبیاری خودکار نصب کردند که به کنترل رطوبت خاک پیچک کمک میکند. با این اوصاف بنا می تواند به صورت ایستا یا حرکتی عمل کند یس تغییر یا عدم تغییر در ساختار درونی یا برونی بناد نمونه هایی از توانایی یک بنای هوشمند است.سیستم اعصاب بنا وظیفه یکیارچه کردن همه سیستم ها را بر عهده دارد تا ساختمان هوشمند شکلی انعطاف یذیر داشته باشد تا بتواند در مواجهه با تغییرات محیطی که در آن واقع شده است کنش مناسبی داشته باشد به عنوان یک انسان کاربران بنا باید بتوانند بفهمند که بنا شاد است یا غمگین- ناخوش است یا سرحال.از طرفی دیگر بنا نیز باید توانایی درک حال کاربرانش را داشته باشد تا بر طبق حال آنها عمل کند. اما در عمل آفرینش معماری، پتانسیل های پیکره بندی فضا و فرم مواد اولیه ای هستند که طراح با آن ها کار می کند. مصالحی که شما در حالت عادی مشاهده میکنید، سادهترین انواعی هستند که مورد استفاده قرار میگیرند؛ اما از نظر کلی و به اصطلاح تخصصی این مواد و مصالح به دستههای مختلفی تقسیم میشود که دارای خواص فیزیکی، شیمیایی و …