طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل | iranianarchitectures

بیشتر ساختمان های سبز بازدهی خود را با توجه به معیارهای مالی شدید صرف شده در آنها زمانی نشان می دهند. که هزینه های طراحی پایدار برای آنها با کاهش مصرف روزانه در 8 تا 10 سال اول باز می گردد. در برخی ساختمان هایی که به ویژه خوب طراحی شده اند ممکن است هیچ هزینه اضافی ساختمان سازی نباشد همانند لیدز سیتی پارک. ساختمان های اکوتک برای دستیابی به محیطی سازگار و پایدار به منظور هماهنگ سازی اکولوژی و تکنولوژی پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند. طراحی دقیق معماری، انتخاب مصالح مناسب، استفاده از سیستم های پیشرفته ی الکترونیکی و فناوری های نوین در ساخت وساز از ویژگی های چنین ساختمان هایی است.

فضاهای پشتیبانی در طراحی ساختمان های اداری

نمای شیشه ای، برای ساختمان اداری و مخصوصا تجاری، جز نماهایی است که تا به امروز هنوز تکراری نشده است مخصوصا اگر این نما با نورپردازی منحصر به فردی همراه باشد. بتن اکسپوز نوعی تایل پیش ساخته بتنی می باشد که امروزه در نمای ساختمان های زیادی استفاده می شود. بتن های اکسپوز برای زمان زمان نسبتا طولانی به عنوان نمای نهایی قرار گرفته شده است، به همین دلیل اغلب سطحی صاف و صیقلی دارند.

تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است. پوسته دوم در طبقات همکف و نيم طبقه آن ادامه پيدا نمي کند تا بدين شکل حس سبکي در قسمت زير ساختمان ايجاد گردد و ويتريني مناسب براي کاربري تجاري در اين طبقات فراهم گردد. لازم به ذکر است قاب سفید طراحی شده در کنج شرقی و جنوبی بنا، علاوه بر ایجاد فضای مکث و گشایش مناسب در طراحی نما ساختمان، هماهنگی لازم با چهارراه موجود در کنار ساختمان را نیز دارا می باشد. از مزایای پارتیشن بندی ساختمان اداری نیز طول عمر بالای پارتیشن ها می باشد.

  • یک ساختمان با دو فضای کار در هر طرف و مسیر گردش مرکزی دارای عمق ۱۵ تا ۱۸ متر است.
  • بازسازی ساختمان اداری می‌تونه با اهداف متعددی مثل فرسودگی ساختمان، جلب مشتری، بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان و تغییر کاربری اتفاق بیفته.
  • یکی از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساختمان‌های اداری، شیشه است.
  • سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
  • سیاست طراحی بر ایجاد یک ساختار یکپارچه با حداقل بیان فرم و متریال و قابل انعطاف در نظام ساختاری خود بود.

مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. طراحی ساختمان اداری آبورزان به معماری “محمدرضا قدوسی و پارسا اقدم” با توجه به معماری مدرن بومی تهران شکل گرفته و با نگرش به نمای نامرئی شهری خلق شده است. این پوسته بر اساس هندسه ای متحرک و با سایه های مثلثی، شکل امروزی ساختمان های اداری در تهران را به خود گرفته است و توانسته رتبه دوم جایزه معمار سال 1393را از آن خود کند. در تمامی کشورهای دنیا مخصوصا در ایران بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، و جایگاه ویژه ای در طراحی نمای ساختمان اداری پیدا کرده است.

http://carsicm.ir

بهره ببرند مثل اداره میراث فرهنگی، که به سادگی می مجله خبری معماری ایرانی این نمای سنتی را با آجر به تصویر کشید. به دلیل داشتن بافت ها وشکل های متنوع و زیبا در رنگ های متنوع همه سلیقه ها را راضی نگه داشته و دوستداران زیادی دارد .برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. جی اف ار سی به دلیل پوشش نانویی که دارد از آلودگی در امان بوده و استفاده از آن آسیبی به محیط زیست نمی زند. در صورت نیاز، گچ‌کاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی در این مرحله انجام می‌شه. بنابراین، کارکنان عصر جدید از تجربه کار در دفاتر اداری شاد و شگفت انگیز لذت می برند. دانلود معماری یکی از به روز ترین و کاملترین آرشیو های تخصصی معماری در ایران میباشد و ما هر روز جدید ترین مطالب را برای دانلود آماده میکنیم.

جستار هایی در حوزه معماری و کارآفرینی