صفحه اصلی هنرمعماری | iranianarchitectures

یکی از بهترین تجربه‌های کاری ما استفاده از تخصص این گروه در طراحی معماری ساختمان بود. شرکت گروه معماری معتمد و همکاران در طراحی ظرافت و دقت خاصی دارد و تعهد از ویژگی‌های این تیم بوده است. خیلی خوشحال هستیم که طراحی مجموعه ویلایی خودمون رو به این تیم سپردیم. پروژه های طراحی معماری و اجرای ویلاهای لوکس و مدرن در مناطق مختلف کشور توسط گروه معماری معتمد و همکاران انجام شده است. تیم فنی و مهندسی ما در بخش طراحی معماری از مهندسان حرفه ای و متخصص تشکیل شده اسن. این تیم در طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک و ویلای تلفیقی حرفه ای می باشد.

این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند. در بالای زمین، یک محوطه سه متری با استخری کم عمق با کف شیشه ای وجود دارد که نور موردنیاز را به فضای زیرزمین می بخشد. مشتری بودجه متوسطی برای این پروژه داشت، بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای دستیابی به اثر دلخواه از نوعی آجر خشت محلی استفاده کنند و از کارگران محلی استفاده کنند.

تاریخ معماری[ویرایش]

به دلیل استفاده از متریال های مجله خبری معماری ایرانی در ساخت خانه های کرفتسمن، آن ها ساده، طبیعی و روشن هستند. با داشتن یک سبک کلی در ذهن، یک معمار می تواند یک نقشه کامل طراحی کند. در ادامه به معرفی چند سبک رایج معماری و آن چه که آن ها را در زمان خود برجسته کرده است اشاره می نمائیم.

http://carsicm.ir

دو روش کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. ما به واکنش‌های شما گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، سپس ایده‌ها را با توجه به بازخورد شما اصلاح می‌کنیم تا زمانی که به یک طراحی توافق شده برسیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که در طول این مرحله کاملاً درگیر باشند و قبل از ادامه کار، از آنها درخواست تأیید طرح شماتیک شود. مطمئن شوید که اگر چیزی را متوجه نشدید به متخصص طراحی خود اطلاع دهید و زمان لازم را برای ارائه بازخورد متفکرانه صرف کنید. همیشه می‌توان بعداً تغییراتی ایجاد کرد، اما در این مرحله که طراحی روان‌تر است، تغییر آسان‌ترین کار است.

انواع معماری

در طول توسعه طراحی، ما طراحی را به طور قابل توجهی بر اساس پلان طبقه و مفهوم بیرونی تایید شده در مرحله قبل پیش می بریم. اولین اولویت این مرحله، تعریف و توسعه تمام جنبه های مهم پروژه و تولید مجموعه ای از نقشه ها و مشخصات کلی برای برآورد هزینه اولیه است. هنگامی که متوجه شدیم در مسیر حرکت هستیم، به طور خاص در مورد مواد داخلی و خارجی و عملکرد صحبت خواهیم کرد. همانطور که در چیدمان فضاهای داخلی و خارجی برنامه ریزی می کنیم، محل قرارگیری پنجره ها و درها را اصلاح می کنیم و تنظیماتی را در فرم ساختمان انجام می دهیم. طرح معماری، صنعتی و اجرای کارخانه های صنعتی و طراحی سایت های صنعتی از تخصص های خاص ما می باشد. مهدسی معماری ساختمان اداری کارخانه و طراحی سردر کارخانه بطور تخصصی انجام می شود.

  • ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند.
  • سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد.
  • عمدهٔ محورهای انتقاد از عمل‌کرد گراها آثار مخرب روان‌شناختی – و جامعه‌شناختی وقتی که بحث شهرسازی پیش می‌آید- و زیبایی‌شناسی ضعیف این نوع معماری است.
  • از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند.