سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا | iranianarchitectures

همچنین تیم نظارتی و اجرایی گروه معماری معتمد و همکاران در استان های تهران، مازندران، اصفهان، گیلان و خوزستان مستقر می باشد. این تیم در دیگر استان های کشور نیز مسقر می باشند و همزمان مدیریت بر کارگاه های اجرایی را پیش می برند. مهندسان ناظر و سرپرستان کارگاه در گروه معماری معتمد و همکاران توسط تست های فنی و شخصیتی انتخاب می شوند. در نتیجه بهترین نتیجه را در عملکرد فنی و تعامل با کارفرما و عوامل کارگاهی حاصل می کنند.

امروزه این یک اصل پذیرفته شده‌است که در همهٔ فرهنگ‌ها فضای داخلی خانه، به شکل مردانه یا زنانه است و روابط بین این دو نوع فضا، یک عامل بنیادی در برنامه‌دهی معماری به‌شمار می‌رود. رعایت اصولی که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، باید مورد توجه قرار گیرند. رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود. اهمیت طراحی معماری خانه از آن جهت که باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می شود، قابل توجه می باشد. معماری داخلی به تناسب کاربرد فضا و توجه به زیبایی آن صورت می گیرد و از این رو باید توجه ویژه ای به آن شود.

  • طراحی ویلای کوهستانی شاید آرزوی هر معماری باشد و تعداد کمی از معماران هستند که این نوع ویلا را در رزومه کاری خود داشته باشند.زندگی در کوهستان می تواند یک تجربه آرام و جادویی برای دوستداران کوهستان باشد، جایی که می توانند از مناظر و اکوسیستم های متنوع خود لذت ببرند.
  • اتاق ها در این سبک معماری به صورت مربعی شکل بوده و نمای کل خانه حالتی مستطیلی دارد.
  • ستون هایی به شکل معماری کلاسیک، سنگ فرش ها و گنبدها از مشخصه این سبک هستند.
  • ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود.
  • موزه اورتا در بروکسل، ورودی متروی پاریس و ساختمان لاویروت در پاریس از مهم ترین بناهایی هستند که از سبک معماری هنر نو بهره برده اند.

همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند. به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد.

فراخوان طراحی ورودی دانشکده هنر – 3,544 بازدید

از نمونه های مجله خبری معماری ایرانی کلاسیک می توانیم آمفی تئاتر کلوسئوم، معبد پانتئون در رم و آکروپولیس در آتن را نام ببریم. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود.

http://carsicm.ir

به ثمر رسیدن طرح معماری یک سازه، به تصویب این فازها مربوط می‌شود. اما معماری به عنوان حرفه‌ای که امروزه می‌شناسیم، یک مفهوم نسبتاً مدرن است که از اواسط قرن شانزدهم معنای امروزی را به خود گرفت و آن را وام دار معماری فرانسوی، ایتالیایی و یونانی است. پنت هاوس ها برای کسانی که می خواهند سبک زندگی مجللی داشته باشند عالی هستند. در طبقه بالا، نورگیرها در بعضی از اتاق های خواب نیز وجود دارد، اما برای ایجاد حریم خصوصی برای ساکنان با شیشه های مات پوشیده شده است. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. هر دوطبقه این بنا دارای یک طرح سیال هستند که دارای بخش هایی با طرح باز و اتاق هایی هستند که فقط تا حدی محصورشده اند.

سبک های معماری