مجله معماری و ساختمان سایت مسابقات معماری و شهرسازی | iranianarchitectures

مجله خبری معماری ایرانیسای جامع فلورانس، موزه لوور پاریس و کلیسای سن پیتر در رم از مهم ترین بناها به سبک رنسانس هستند. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود. اگر طرح تأیید نشود، لازم است اصلاحات لازم صورت گیرد و مجدداً جهت تأیید به مرکز یا مراکز مربوطه ارسال شود. به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود.

ث- قرار دادن ستون برای پلان

ساختمان هایی که به طرز عجیبی پیچ خورده و قوس دار هستند و یا به زاویه ای تکیه داده اند که باورش برای هر بیننده ای سخت است از این سبک تبعیت می کنند. رنسانس به معنای نوزایی می باشد و یک جنبش فرهنگی مهمی بود که منجر به انقلاب علمی، اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. این سبک احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون می باشد.

http://carsicm.ir

معروف ترین معماران جهان را می شناسید؟شکی نیست که معماری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اشکال هنر در جهان است. ساختمان‌ها و سازه‌هایی که معماران ایجاد می‌کنند نه تنها از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، بلکه هدف عملی نیز دارند.در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به معروف ترین معماران جهان و برجسته ترین آثار آنها. هر یک از این معماران سهم بسزایی در عرصه معماری داشته اند و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته اند. بازسازی ویلا قدیمی یکی از جذاب ترین پروژه های معماری است.علاقه به خانه ها و ویلاهای قدیمی که کاملاً با ظاهر مدرن شهرها در تضاد است، افراد زیادی را به فکر زندگی در چنین مکان هایی انداخته است. این ویلا های قدیمی که سال ها دوام آورده اند برای یک زندگی راحت و بی دردسر مناسب نخواهند بود و اگر قصد زندگی در آنها را دارید بهترین راه این است که بازسازی ویلا قدیمی را آغاز کنید.اگر تصمیم گرفته اید روی…

طراحی ویلای لوکس و طراحی ساختمان اداری مدرن در گروه معماری معتمد و همکاران بطور تخصصی انجام می شود. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

جلد چهارم کتاب سال معماری معاصر ایران: 1400، شهریار خانی‌زاد، رکسانا خانی‌زاد

به عنوان مثال بناهای موقتی و قابل جابجایی در بسیاری از موارد، معماری خوب به‌شمار می‌روند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد برای سازه‌های موقتی و قابل جابجایی، بایستی معیارهای پایداری جدیدی در نظر گرفت. حتی یک بنای موقتی که تنها یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس تخریب می‌شود باید قابل بازیافت باشد و ازین لحاظ با اصول و محدودیت‌هایی در طراحی مواجه است. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. در طراحی یک ساختمان معمار تصمیم‌گیرندهٔ نهایی است؛ ولی خواست جامعه، قوانین و درخواست‌های کارفرما بر تصمیم‌های او اثر می‌گذارد. حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند.

  • طراحی پارکینگ نیازمند پیش‌بینی فضا برای تعداد خودروهای پارک شده است و باید بر اساس داده‌های دقیق صورت گیرد.
  • خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود.
  • تیم هنرمند طراحی معماری و اجرایی بخش بازسازی و دکوراسیون ما همواره پویاست.
  • وجود لوله ها و سایر تجهیزات در بخش بیرونی ساختمان و نورپردازی بسیار زیاد از مشخصه های سبک هایتک می باشد.