دمنوش لاغری ؛ آشنایی با 6 تا از بهترین دمنوش‌ها دکتر یحیی پاسدار

دمنوش لاغری ؛ آشنایی با 6 تا از بهترین دمنوش‌ها دکتر یحیی پاسدار

آنتی اکسیدانی به نام کاتچین در چای سبز وجود دارد که باعث افزایش متابولیسم بدن و تاثیر زیاد بر لاغری و چربی سوزی می شود. به طور کل، کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده موجود در چای سبز هستند، که هر 3 نقش مفیدی در کاهش وزن دارند. کافئین باعث افزایش کارکرد سیستم بدن و بعضی از فرآیندهای بدن به‌ خصوص متابولیسم بدن می‌ شود.

بیشتر این دمنوش ها از گیاهان دارویی تهیه شده اند که مزه تلخ و ناپسندی دارند به همین دلیل می توانید از عسل و یا تکه کوچکی نبات برای بهتر شدن مزه آنها استفاده کنید. در بالا به دمنوش های لاغری که از نظر علم جدید و طب سنتی می توانند تاثیری زیادی بر کاهش وزن و لاغری داشته باشند، اشاره شد. دارچین و زنجبیل دو گیاه پر کاربرد در تهیه غذا ها هستند اما از دیگر فواید آنها می توان به تهیه دمنوش هایی به منظور کاهش وزن اشاره کرد. وقتی بحث لاغری و کاهش وزن پیش می آید، پای دمنوش لاغری با چای سفید وسط می آید. با این وجود تنها از دمنوش چای سبز نمی توان به عنوان راهکاری برای کاهش وزن استفاده کرد و همواره پرخوری سابق را داشت. چای سبز یکی از شناخته شده ترین چای ها در دنیا است و فواید زیادی هم برای سلامتی دارد.

دمنوش اعصاب

دمنوش دارچین به دلیل دارا بودن سطح بالای فیبر، عبور غذا از معده به روده رو به تاخیر میندازه و برای مدت طولانی تری احساس سیری میکنید. همچنین مصرف این نوشیدنی های لاغری باعث میشه که با حفظ سطح قند خون، از افزایش ذخیره چربی هم جلوگیری کنه. به تازگی ثابت شده که دارچین یه راه موثر برای کاهش وزن بدن هستش.

همچنین پک بهترین دمنوش نیوشا برای لاغری شکم با توجه به تاثیری که کبد در سلامت پوست دارد؛ به بهبود عملکرد کبد آریو کالا کمک می‌کند. اولین پیشنهاد ما برای دمنوش لاغریاستفاده از چای ترش است . مصرف چای ترش به پاکسازی بدن کمک می‌کند و می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود.

  • اگر از دمنوش‌های بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید؛ حتما طریقه مصرف آن را بخوانید و به آن عمل کنید.
  • زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد.
  • به نظر می رسد استفاده از ترکیبات گیاهی در کنار اصلاح سبک زندگی یکی از گزینه های امیدبخش و استراتژی عالی برای کاهش وزن باشد.
  • در واقع، دمنوش های گیاهی صدها سال است که به عنوان درمان طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده می شود.
  • زنجبیل حاوی ترکیبات زیستی به نام جینجرول است که فعالیت بیولوژیکی را در بدن تحریک می‌کنند.

بحث اضافه وزن و چاقی امروزه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و بدون در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی خاص در تمام دنیا به عنوان یک بیماری همه گیر تلقی می شود. به طوری که دیگر محدود به رنج سنی مشخصی نمی شود و همه افراد چه کودک و چه بزرگسال را درگیر خود نموده است. نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد.

مهمترین دمنوش های لاغری کدامند؟

از دمنوش‌های چربی سوز به عنوان یک راه مناسب برای لاغری آسان در خانه هم استفاده می‌شود. یکی از علت‌های اصلی چاقی در افراد، یبوست و ناتوانی در عمل دفع است. دمنوش اسطوخدوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که حرکات روده را افزایش می‌دهند و به دفع کمک می‌کنند. رفع مشکلات گوارشی و بهبود فرایند دفع و سم‌زدایی روده‌ها، سبب کاهش جذب چربی در بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می‌شود. از این رو افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بهتر است از دمنوش لاغری مانند دارچین و زنجبیل که طبیعتی گرم دارند استفاده کنند.

دمنوش چای سبز به عنوان یک دمنوش مفید برای لاغری و چربی سوزی محسوب می شود. چای سبز می تواند به خوبی سلول های چربی را بشکند و سبب چربی سوزی در قسمت های مختلف بدن شود. افراد ورزشکار به خوبی با مصرف این دمنوش قبل از انجام حرکات ورزشی، می توانند سرعت چربی سوزی بافت های بدن خود را بالا ببرند.