انواع معماری ساختمان ساختمانچی | iranianarchitectures

اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است. ماهیت لایه‌ای موجب می‌شود تا در فرم‌های طبیعی، فقط عکس‌العمل‌های کششی یا فشاری به وجود آید. یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تأیید و اثبات می‌کنند. سه شکل اصلی مربع، مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند. همچنین، شکل‌ها نیز دارای خصوصیت گویا و معنی دار نظام زیباشناختی خود هستند. در طراحی، این کیفیت‌های معنی دار شکل و رنگ می‌بایست با یکدیگر مطابقت داده شوند.

  • این نقشه توسط مهندس معمار و معمولاً در مقیاس یک پنجاهم یا یک صدم طراحی و تهیه می‌شود.
  • ماهیت اصلی رنگ طنینی از تصورات خیالی است و در این حالت رنگ موسیقی است.
  • اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود .
  • معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند.
  • به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود.

به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. ویژگی های طراحی نمای کلاسیک برگرفته از معماری یونانی قرن پنجم و معماری رومی قرن سوم است. طراحی نمای نئوکلاسیک در اواسط قرن هجدهم برای مقابله با سبک باروک و روکوکو به وجود آمد.این سبک برگرفته از پالادیان و معماری کلاسیک روم و یونان باستان بود. سبک روکوکو و باروک ،سبک های بودند که مملو از تجمل و عدم تقارن بودند، که تمرکز انها بیشتر بر روی تزیینات و جزئیات متنوع برای نما و دکوراسیون داخلی بود. به واسطه همین موضوع افراد بسیاری در صدد آن آمدند که در کنار ویژگی های سبک کلاسیک ویژگی های مدرنیته را…

مقالات مرتبط با اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان

برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … اطلاعات بیشتر می خواهید؟ حتما از صفحات پروژه های طراحی معماری و اجرای تخصصی کارخانه بازدید نمائید. MMG Office خدمات تخصصی طراحی معماری و اجرای ساختمان ارائه می‌دهد. نکته بعدی این است که گاهی اوقات معماران و یا کارفرماها ترجیح می دهند که چند سبک معماری یا دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب کنند و این به خلاقیت و سلیقه معمار یا کارفرما بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می کند.

معماری یونان باستان[ویرایش]

از موارد مجله خبری معماری ایرانیی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است. منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است.

انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد. سعی ما در خلق آثاری شاخص و با کیفیت بوده است و همواره از بزرگترین تا کوچکترین پروژه های خود تلاش برای بهتر بودن اثر نموده ایم. نمونه های بسیاری در مجموعه پروژه های ما در دسته پروژه های شاخص هستند. ما به جرات می توانیم مجموعه مان را متخصص در طراحی معماری ساختمان های اداری و مسکونی معرفی کنیم.

http://carsicm.ir