فاکتور چهارم: کاربران محترم هستند!

امروزه ساخت خانه ها و آسمان خراش های زیبا کافی نیست، ساختمان های امروزی باید سازگار با محیط زیست باشند و از انرژی های تجدید ناپذیر استفاده نکند، به عبارت دیگر بنا های امروزی باید از معماری پایدار (sustainable architecture) پیروی کنند، در این مقاله از هلدینگ ساختمانی سپنتا، قصد داریم شما را با معماری پایدار و ویژگی ها آن صحبت کنیم و در آخر 6 نمونه از بهترین بنا های معماری سبز آشنا شویم. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با طراحی 15 ساختمان برجسته اداری آشنا کنیم با ما همراه باشید. معمولا شهریه ثابت برای هر ورودی تا پایان دوران تحصیل ثابت خواهد ماند ، در صورتی که شهریه متغیر هر ساله دستخوش تغییراتی می شود و معمولا با افزایشی 10 الی 15 درصدی همراه است. اما اتاقهایی که برای فصل تابستان طراحی میشد، بزرگ بودند و سقف آنها نیز بلند بود.

راه حل آن ها ایجاد یک سقف با شیب تند است که این طرح، نشانگر ساخت وسازهای سنتی ایرانی بوده و درعین حال به منزل حالتی مانند یک کلیسای کوچک را می دهد. اگر عملکرد بسیار برجسته باشد ، مانند یک مقبره یادبود ، ابزار یک نگرانی جزئی است. لذا سعی معماران پروژه “احسان حسینی و الهام گرامی زاده نایینی” بر این بود تا با تعریف احجام اداری و خدماتی در کنار آن و ترکیب دو عملکرد اداری و صنعتی از لحاظ فرم، عملکرد و استراکچر، گونه ای متفاوتی از ساختمان های اداری، صنعتی ارائه دهند. آن روز که دیبا بر انتقال پروژهی شهرک شوشترنو از میان صحرا به کنار شهر تاریخی شوشتر اصرار ورزید، میدانست چه مجموعهی ارزشمندی در این شهر حیات دارد، یعنی همان مجموعهی سازههای آبی شوشتر که بهعنوان بزرگترین موزهی آبی جهان مطرح است. سایر خصوصیات تاریخی نیز آن را ویژه میکند. این گرایش به دانشجویان مرمت بناها و بافتهای تاریخی را آموزش میدهد. برعکس، پرداختن به مسائل مربوط به طراحی در طول ساخت و ساز گرانتر بودن و کیفیت اجرا را پایین میآورد. پاورپوینت ضوابط ساختمان اداری نظام مهندسی شامل 31 اسلاید و به صورت فایل Word می باشد.نقشه ها و مبلمان های اداری مخصوص طراحی ساختمان اداری و نظام مهندسی با فرمت dwg.سرانه و ریز فضاهای فضاهای اداری از ویژگی های پاورپوینت می باشد.وب سایت معماری نوین آرچ ارائه دهنده پروژه معماری دروس دانشگاهی درتمامی مقاطع تحصیلی می باشد.پروژه های مورد نظر خود را از فروشگاه معماری با بیشترین تخفیف وبالاترین کیفیت دریافت کنید.

میس با توجه به شرایط وخیمی که پس از جنگ پیش آمده بود با شعار “کمتر بیشتر است”سعی کرد استفاده بهینه از فضا را ترویج دهد و تزئینات اضافی را از معماری حذف کند. با توجه به این موضوع باید طراحی ساختمان اداری به گونهای تنظیم و اجرا شود که موانع موجود در مسیر کار را به حداقل رسانده و نیازها را دفع و بر شرایط به روز کاری و سیستم های جدید اداری منطبق باشد. طراحی معماری رشتهای است که بر پوشش و رفع نیازها و خواستهها، ایجاد فضاهای زندگی، با استفاده از ابزارهای خاص و بهویژه خلاقیت تمرکز دارد. هر منطقهای با توجه به هویت فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و شرایط اقلیمی، دارای شیوههای خاص معماری بومی است که به عنوان معماری سنتی شناخته میشود.

نکات نقشه کشی در چک لیست طراحی سازه چه هستند؟ بهترین راه این است که با بهرهگیری از تکنولوژی، از نکات مثبت و پایدار معماری سنتی و مدرن، در ساختسازهای امروز بهره برد. همچنین میز های کارمندی ، میز کنفرانس ، فایلینگ اداری همه ی این ها مواردی هستند که تاثیر بسیار زیادی روی فضای داخلی دفتر ، شرکت یا اداره می گذارند که همه ی این ها بر اساس نظر مهندسین معماری داخلی می توانند به بهترین شکل ممکن انتخاب شوند . انتخاب مبلمان اداری مدرن تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی معماری داخلی ساختمان دارد . به عنوان مثال هنر معماری داخلی روی قسمت های مختلف ساختمان مثل آشپزخانه ، سالن پذیرایی و اتاق خواب ها اعمال می شود . برای مثال این سازهها بهترین گزینه جهت استفاده به عنوان کمپ برای اسکان کارگران، مدیران و مهندسانی که در مناطق دور افتاده و صعب العبور مشغول اجرای پروژههای عظیمی مانند نفت و گاز هستند و امکان رفت و برگشت پرسنل به منزل وجود ندارد میباشد.زیرا در این مناطق به دلیل صعب العبور بودن و نبودن زمان کافی امکان ساخت به روش سنتی وجود نخواهد داشت.

با پیشرفت تکنولوژی، معماری مدرن به سمت مواد و مصالحی رفت که انرژی کمتری برای ساخت آنها صرف میشود و پایدارتر هستند. پنجره ساختمانهای مدرن بسیار بزرگ تعبیه میشوند تا نور طبیعی خورشید وارد فضا شده و آن را روشن کند. شناسه این سبک به کار گیری اشکال هندسی دقیق و رنگ های روشن است و آمیخته ای از نوگرایی و طراحی های زینتی و گرانبها می باشد. بررسی سلسه مراتب در مسیر حرکت، پلان کلیه واحد ها و طبقات، هویت بخشی، هماهنگی وتنیدگی واحدها در عین متفاوت بودن، فضاهای سبز، بررسی نور و تهویه، تاثیر اقلیم بر طراحی از جمله مواردی است که در مورد این مجتمع مسکونی تحلیل شده است. متراژ پارکینگ و تعداد پله ها بر روی هزینه نظافت تاثیر می گذارد. زیرا تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر داخلی ساختمان می گذارد .

وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارند که تولید گرما می کنند و نور مستقیم خورشید هم می تواند گرمای بیش از حدی به این محیط وارد کند و از انجایی که خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند این موضوع باید طبق نظر کارشناسان طراحی ساختمان انجام گیرد. هر دو سبک معماری سنتی و مدرن، فواید و مزایای خاص خود را دارند و میتواند برای داشتن یک سبک زندگی سازگار با محیطزیست مورد استفاده قرار گیرند. مجله خبری ایمنا: مجله معماری دیزین (DEZEEN MAGAZINE) در گزارشی نوشت، ایران در آستانه دوره جدیدی از معماری نوین همزمان با رفع تحریم های اقتصادی فلج کننده قرار گرفته است. با این حال برای بخش قابل توجهی از مردم دنیا، مدرن سازی و ظهور آسمان خراشهای بزرگ، روندی کسل کننده شده و بسیاری در تلاشند برای رهایی از دنیای مدرن به معماری های سنتی روی آورند. امروزه با توجه به قراردادهای مختلف که مابین کارفرمایان و معماران داخلی جهت ساخت و ساز، توسعه، بازسازی و طراحی فضاهای داخلی انجام می گیرد نیاز به کارشناسان حقوقی و وکلا که در مواقع اختلاف بتوانند به طرفین و قاضی حکم کننده کمک نمایند احساس گردیده است. معماری سنتی، فرهنگ جامعه را نشان میدهد و نکته مهم اینکه در ایران، در این سبک معماری به نمای بیرونی خانهها توجه چندانی نمیشد.

از اینکه سایت ما را انتخاب نمودید سپاسگذاریم . مشکل صنعت در بخش خصوصی است که ضوابط خاصی برای انتخاب مجری طرح وجود ندارد و اکثرا برای پرداخت هزینه کمتر از استخدام افراد متخصص اجتناب می شود و افراد بی صلاحیت برای اجرای طرح انتخاب می گردند. در واقع در فرآیند طراحی و ساخت بنا ، هر قسمتی توسط افراد متخصص آن حوزه بررسی و انجام می شود. از این رو در هنگام نصب آن ها باید بسیار مراقب بود. او دیوارنگارهای بزرگ از مراسم سلام نوروزی فتحعلیشاه در تالار بارعام کاخ گلستان اجرا کرد که اکنون از بین رفته است.مهمترین اثر عبداللهخان دیوارنگاره عظیم کاخ نگارستان با ۱۱۸ پیکره تمام قد در تهران بود که از بین رفته است. معماری داخلی ساختمان برقراری یک رابطه ی متناسب بین هنر و علم طراحی فضای داخلی با استفاده تمام عناصر ساخت می باشد. معماری داخلی ساختمان با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و طراحی فضای داخلی ساختمان ارتباط دارد . تعهد جهت حفظ ارتباط و پیوند با سبکهای قدیمی ساختوساز منازل، یکی از مهمترین ویژگیهای سبک معماری سنتی است. این سبک معماری کاملا با سبک زندگی مردم، ساختار اجتماعی و شرایط طبیعی منطقه پیوند دارد. سازهها معمولاً از موادی ساخته میشدند که بخشی از مواد و مصالح محل زندگی بودند.

اما یک تفاوت اساسی بین آنها این است که مهندس عمران در طراحی بنا صرفا به اصول فنی توجه می کند ولی مهندس معمار علاوه بر اصول فنی، به جنبه های زیبایی شناختی، روانشناسی و فرهنگی آن بنا نیز توجه دارد. سپس معمار داخلی ساختمان توسط مرزبندی های مشخص شده ، فضای داخلی را طراحی می کند . برای معماری داخلی یک ساختمان ، ابتدا بنا به صورت یک طرح معرفی می شود ، سپس همه ی قسمت های ساختمان بررسی می شوند . و بعد کاپیتول دایرهای شکل، جایی که جرج والاس روی پلههایش ایستاد و گفت، «تبعیض تا ابد.» و سپس به تپهای در نزدیکی ما اشاره کرد.

در معماری سنتی از وسایل و ابزارآلات پیشرفته استفاده نمیشده، اما خانههایی که با استفاده از این سبک معماری ساخته شدند، دارای ظرافت و جذابیت منحصربه فرد هستند، به گونهای که معماران و طراحان نسلهای بعد نیز از این سبک معماری الگو گرفتهاند. سبک معماری مدرن بسیار ساده اما پیشرفته و مدرن است. اما معماری مدرن، در انتخاب مصالح کمتر به مسائل زیستمحیطی و شرایط اقلیمی توجه میکند. علاوه بر این انتخاب صندلی اداری باید هوشمندانه باشد و افراد را برای نشستن های طولانی مدت خسته نکند . سبک معماری باروک را چگونه تشخیص بدهیم؟ سبک باروک شاخصههای فراوانی داشت که از جمله آنها میتوان به نقاشیهایی که بر روی سقف کشیده میشد، نورپردازیهای نمایشی و تزئینات متعدد و خیره کننده، اشاره نمود.

عبارت است از آخرین پوشش روی نمای ساختمان که برحسب مصالح ساختمانی بکاررفته متفاوت است. بنابراین نمای این ساختمان در بیرون سنتی، ساده و منطبق با اقلیم منطقه بوده ولی برعکس در فضای داخلی از متریال ارزشمند و گران قیمت استفاده شده است. با در نظر داشتن همه این اطلاعات، میتوان دریافت که چرا بدون در نظر گرفتن مکان سایت و متغیرهای متعاقب آن، دستیابی به قیمت تمامشده تقریباً غیرممکن است. چرا که مواد و مصالح متنوع با قیمتهای مختلف در بازار وجود دارد. در معماری مدرن امروزی، مواد و مصالح بسیاری وجود دارد که معمار میتواند با استفاده از آنها جلوههای مختلفی را ایجاد کند. معماری داخلی ساختمان به ساخت درون ساختمان می پردازد و با استفاده از یک سری روش ها وسبک ها فضای داخلی ساختمان را به نحوی طراحی می کند تا یک مکان قابل سکونت و مطابق با معیار های انسانی طراحی شود . طراحی و اجرای سازه های فولادی به همراه عضوهای مختلف آنها مطابق استانداردهایی نظیر مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، مبحث ششم مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 انجام میشود. خطوطی که در این نوع معماری اجرا میشوند پیچیده و با جزئیات گیجکننده همراه نیستند و نمایی کلی از ساختمان را به نمایش میگذارند.

مفهوم معاری داخلی سایت iranianarchitectures ساختمان چیست ؟ به طور کلی معماری داخلی به طراحی محیط و فرم مربوط می گردد. برجستهترین ویژگی معماری مدرن سادگی طرح و فرم آن است. اما معماری مدرن به عنوان یک جنبش از قرن بیستم آغاز شد. یورن اوتزان معمار دانمارکی از معماران بزرگ نیمه دوم قرن بیستم است که در کشورهای سوئد، دانمارک و فنلاند درس معماری خوانده و کار خود را از در دفتر آلوار آلتو شروع کرده است. پیدایش فناوری­های صنعتی از اواخر قرن بیستم میلادی ، بر تمام حوزه­ های زندگی انسان تاثیر گذاشته است. البته در سالهای اخیر با رشد تکنولوژی، توجه به تعامل انسان و محیط زیست در معماری مدرن بیشتر شده است. توجه بیش از حد معماران به جزئیات یکی از مهمترین نکات در رابطه با معماری سنتی میباشد.

سازههایی ساخته شده از جنس استیل و بتن، استفاده از شیشه، سفیدکاری (معمولا گچ و سیمان روی آجر) و پلانها و نقشههای باز، از جلوههای بارز معماری مدرن هستند. معماری سنتی و مدرن میتوانند با هم ترکیب شوند و بیان منحصر به فردی به ساختار بدهند. همچنین باید نرم و راحت باشد و علاوه بر استاندارد بودن ، بسیار زیبا و منحصر به فرد نیز باشد . ساختارهای قدیمی بسیار پرزرق و برق، باشکوه و در گسترهای افقی با فاصلههای زیاد ساخته میشدند. یک ساختمان مدرن باید کاربردی بوده و شکل و ساختار آن با توجه به کارایی آن طراحی شود. بسیاری از سیستمهای نورپردازی مدرن، دارای سنسورهایی هستند که میزان نور را با توجه به روشنایی محیط تنظیم میکنند و از این طریق به صرفهجویی در مصرف انرژی کمک میشود. به این صورت که اگر طرح پیشنهادی کارفرما قابل اجرا نباشد یا دارای مشکل باشد، تجمیع نظرات معماران طرح تو طرح به کارفرما کمک میکند تا تصمیم بهتری برای طراحی بگیرد.