سیستم هسته مرکزی در ساختمان چیست؟

مگر درهاي سرويس ها و حمام كه عرض آنها كمتر در نظر گرفته مي شود كه بين 70 تا 80cm مي گيرند. در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشتههای دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته مهندسی معماری پرداختهایم و سعی کردهایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته مهندسی باید در آنها پایهای قویتر داشت، گرایشهای آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم. گلدان های کوچکی که دورتا دور حوض چیده شده و پنجره های مشبک و رنگارنگی که با انعکاس نور خورشید درون اتاق، هوش از سر هر بیننده ای می برند. اما باید توجه داشته باشید اگر بخواهید استفاده اداری از این ساختمانهای مسکونی بکنید، سر و کارتان به شهرداری میافتد و گرفتار میشوید. پیچ یک پین فلزی است که در یک سر آن کلاهک وجود دارد و ساقه نیز به آن متصل است تا مهره به آن بسته شود.

البته سنگ های آهکی به علت رگه رگه بودن چندان محکم نیستند و غالبا به خوبی به بدنه سازه نمی چسبند. در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزو پیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژ پمپیدو پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. در ساخت شیشه های دوجداره از گاز آرگون معمولا بین دو شیشه استفاده می شود زیرا گاز آرگون بدون هیچ ماده ای افزودنی می باشد و خاصیت آتش زایی ندارد و همچنین بدون بو و هیچگونه مزه ای می باشد گاز آرگون بنابر اینکه خاصیت رسانایی شیشه را تا حدودی کاهش می دهد از اتلاف گرما جلوگیری می کنند. بهترین انتخاب برای استان قم شیشه های دوجداره نوع دودی می باشد زیرا این استان از استانهای بسیار گرم می باشد و استفاده از این نوع از شیشه ها می تواند گرمای محیط آنها را به حداقل برساند زیرا این نوع شیشه مانع از ورود گرما به داخل محیط می شوند.

در ساختمان های حیاط دار کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران می شود .اما برای جبران آن در طراحی داخلی آپارتمان می توان از گلدان های کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد.سعی کنید گلدان ها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن در طراحی داخلی منزل استفاده کنید.شاید این سئوال برایتان پیش آید که به کارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ به طور کلی این سبک معماری شامل هیچ گونه تقلید، منبع یا الگویی خاص یا فردی نمی باشد.

به این دلیل هر یک تجربه ای نو را به همراه می آورد اما این اصول و تجربه ای که در یک ساختمان به دست می آید قابل استفاده در دیگری است. در برخی از نقاط گیلان که امکان استفاده از سفال موجود است , پوششی از سفال بر روی زیرسازی از نی و توفال وظیفه جمع آوری آب باران از بام و هدایت آن به آبروها و ناودان ها را به عهده دارد . پي صفحه اي به صورت يكپارچه از بتن آرمر در سرتاسر ساختمان ساخته مي شود و كليه ديوارها و ستون ها بر روي آن قرار مي گيرند.

در کارنامه کاری هوشنگ سیحون طراحی آرامگاه نادرشاه در مشهد، طراحی آرامگاه کمالالملک در نیشابور، طراحی آرامگاه ابوعلی سینا در همدان، طراحی آرامگاه خیام در نیشابور، بازسازی و طراحی آرامگاه فردوسی در طوس، طراحی و ساخت مقبره کلنل محمد تقی خان پسیان و ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه تهران به چشم میخورد.هوشنگ سیحون علاوه بر معماری به نقاشی از مناظر و سایت iranianarchitectures روستاها نیز پرداخت. بخش شرقی نما برای جلب توجه از شریان اصلی به سمت خیابان خم شده است. سبک معماری سنتی که در قدیم برای ساخت بناها و ساختمان های مختلف، کاربرد داشته است، از سبک های معماری بی نقص و خارق العاده ای محسوب می شود. در این نوع نما طبق آخرین پیشرفت ها که با مصالح مدرن و مختلفی انجام می شود جای خود را در طراحی نما باز کرده است. تنها کاری که از دست مهندسین سازه بر می آید این است که طبق ضوابط آیین نامه ای تا می توانند ساختمان را نسبت به نیروهای احتمالی مقاوم سازی کنند. برخلاف سایر سازه ها، ساخت سازه سنتی بیشتر از آن که طبق محاسبات علمی صورت گیرد، بر مبنای تجربه می باشد و تمام آئین نامه های اجرایی و محدودیت های مربوط به آن طبق آمار و تجربه شکل می گیرند.

نقطه عطفی که در معماری مدرن به چشم میخورد، مدرنیسم است. در این نوع معماری، در سردر ورودی اکثر خانه ها، هلالی زیبا و تزئینی قرار داشته که نه تنها جنبه زینتی داشته، بلکه در فصل زمستان مانع از ریزش برف بوده و در تابستان ها نیز مانعی برای تابش مستقیم آفتاب به شمار می رفته است. در طراحی منزل توجه زیادی به نیازهای افرادی که در آنها میخواهند زندگی کنند، باید داشت. 13. در صورت استفاده از اتصالات جوش، رعایت ضوابط و مقررات مربوط به جوشکاری اعضای نورد شده مطابق استاندارد AISI و آیین نامه های AWS و AISC الزامی است. از آنجایی که همدان شهری با بافت قدیمی است، در نمای ساختمان از پوشش یکپارچه آجر استفاده شده است. حتما توجه کردهاید که وقتی ازکشوری به کشوری، شهری به شهری، خیابانی به خیابانی، ساختمانی به ساختمانی یا به طور کلی وقتی از فضایی وارد فضای دیگری میشوید، این تغییر موقعیت احساس شما را نیز تغییر میدهد. بام این ساختمان دارای دیوارهای بلندی است که در درون آن فضای سبز زیبایی تعبیه شده است. این بنای عظیم و خیره کننده، با زیبایی وصف ناپذیر خود، تمامی ویژگی ها و صفات یک معماری ایرانی را درخود جای داده و با نمای زیبا، پرعظمت و مستحکم خود جلوه ای تکرار نشدنی از شبستان ها، ستون ها، ایوان ها و نقش های برجسته را، با توجه به شاخص های ویژه معماری ایرانی و اصالت تمدن این مرز و بوم، از خود به یادگار گذاشته است.

نگهبان شهرک ویلایی تقریباً شغلی مشابه با نگهبان محله است و تمام وظایفی که برای نگهبان محله برشمردیم، برای نگهبان شهرک ویلایی نیز قابلتصور است. فایل پیش روی شما نقشه ساختمان 3 طبقه بتنی می باشد که در قالب یک فایل DWG اتوکدی آورده شده است که برای نیاز دانشجویان و مهندسین به دسترسی به نقشه ها آورده شده است که نقشه هایی قابل اجرا بوده و از نظام مهندسی خروج خورده اند. ساختمان پیش ساخته Prefabricated building به ساختمان هایی می گویند که قطعات آنها در کارخانه، در اندازه های استاندارد به صورت قابل حمل تولید می شوند تا به راحتی به محل مورد نظر منتقل و سپس در آنجا نصب شوند.

مهم نیست که شما علاقه مند به معماری هستید یا نه، بدون شک از نبوغ این خانه های باستانی هیجان انگیز خواهید شد. سنگ گرانیت که برای نما و کف استفاده میشود و در مناطق سرد با دوام است و قیمت مناسبی دارد. معماری فقط ساخت و ساز نیست؛ بلکه ابزاری برای بهبود زندگی مردم است. این سبک از معماری به گونه ای باور نکردنی با سبک زندگی مردم و شکل و طبقه اجتماعی منطقه پیوند دارد. مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM که مخفف Building Information Model است به یک فرآیند طراحی و ساخت گفته میشود که امروزه توجه مهندسین ساختمان چه در زمینه طراحی و چه اجرا را نیز به خود جلب کرده است. معماری مینیمال در واقع معماری است که در آن فقط عناصر اصلی حفظ و استفاده می شوند. در این صفحه، تعداد 210 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع طراحی معماری ساختمان آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید. در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.

همچنین توصیه میشود هربار در زمان متفاوتی از روز به محل بروید تا تصاویری با شرایط نوری متفاوت به ثبت برساند. این سبک معماری با شرایط محیطی و طبیعی منطقه همخوانی و هماهنگی کامل دارد. استفاده از نور طبیعی عامل تفاوت میان طرح های مختلف معماری سنتی ایرانی محسوب می شود. با پیشرفت فناوری، مهندسان محصولات پلیمری و کامپوزیتی را جایگزین مواد سنتی در مقاوم سازی کردند. اگر از دور به این خانههای مکعبی نگاه کنید هر کدام شمایل یک درخت را القاء میکند و انگار یک جنگل زردرنگ و عجیب پیش روی شماست. به طور ذاتی این سبک معماری به تمدن و میراث فرهنگی پرقدمت گذشته، وابستگی دارد. بازمصرف خلاقانه (Creative Reuse) سبکی در معماری پایدار فرهنگی است که کمک میکند تا به یک سازه موجود، برنامهای جدید داد و از آن دوباره استفاده کرد.

در اين نوع كار خميري درست مي كنند از مخلوط خاك، آب، شن و آهك كه در هر متر مكعب خاك غريب به 200 الي 250 كيلوگرم آهك اضافه مي كنند و سپس اين مخلوط را در داخل پي مي ريزند و مقداري پاره سنگ بر آن مي افزايند. به اندازة واقعي بر روي كاغذ مقدور نيست لذا در نقشه هاي ساختماني اندازه هاي واقعي را به نسبت هاي معين كوچك نموده و بر روي كاغذ منتقل نموده. سنگ در دو نوع انجام مي شود چنانچه بار و ملات كم باشد از گل و آهك استفاده مي شود و چنانچه بار زياد باشد از ملات ماسه و سيمان استفاده مي شود در اين نوع عمل اول كف پي را ملات ريزي نموده و سپس سنگها را روي هم مي چينند و لا به لاي سنگها مجدداً با ملات پر مي شود. ابتدا كف پي را 10cm بتن كم سيمان (بتن مگر) مي ريزند كه سطح خاك و بتن از هم جدا شود و همچنين سطح پي كاملاً هر تراز گردد و سپس روي بتن مگر تخته قالب نموده و ميلگردها را ميلگردگذاري مي نمايند و سپس اقدام به بتن ريزي مي نمايند و بعداً جهت متراكم نمودن بتن از وسيله اي به نم ويبراتور استفاده مي نمايند.

علاوه بر آن دسترسی خودروها به پارکینگ، رفت و آمد افراد به طبقات مختلف ساختمان و همچنین دسترسی افراد واقع در محل به پشت بام این بنا نیز به روش های متفاوتی ممکن شده است. در خانه نیز مکانی برای عبادت اختصاص داده نشده است. این قسمت از ساختمان در اختیار دفتر تجاری واقع در طبقه اول گذاشته شده است که در آن جلسات مدیران، مهمانی های رسمی و شرکتی برگزار شود و البته محیطی بسیار مناسب برای رفع خستگی کارکنان می باشد. این یک سال فلسفی است که پاسخ کامل را رد میکند، اما کاوش فکری را تشویق میکند.

در کنار همۀ این، خوب است بدانید که محاسبات فنی و مهندسی راحتتر است و این هم در روند و سرعت کار تأثیر مثبت دارد. براي اينكه بتوانيم نقشه را به اندازة كوچكتر و يا بزرگتر ترسيم نمائيم و يا اندازة واقعي را روي نقشه منتقل نمائيم همچنين جهت استخراج اندازه هايي كه در نقشه ذكر نشده است. از آنجاییکه ارتفاع این ساختمان به علت تساوی خطوط هوایی شهری باید با ساختمان های مجاور هماهنگ باشد، طبقه آخر این بنا را تبدیل به بام ساختمان کرده اند. این ساختمان دارای سه روش دسترسی افراد به محیط شهری است؛ راه پله موجی شکل این بنا دسترسی مستقیم به دفتر تجاری واقع در طبقه دوم را مقدور می سازد که برای مردم شهر تبدیل به مکانی جالب برای بازدید و عکسبرداری شده است. از آنجایی که همدان شهری با بافت قدیمی است، در نمای ساختمان از پوشش یکپارچه آجر استفاده شده است و به دلیل هماهنگی ساختمان با محیط اطرافش، معماران آن از تکنیک آجرچینی سنتی در نمای ساختمان استفاده کرده اند. از دیگر بناهایی تاریخی مشهور با معماری سنتی می توان به بافت تاریخی یزد از جمله، مسجد جامع و بادگیرهای زیبای آن اشاره کرد.