استحکام ساختمان: نکاتی برای استحکام بنا در ایرانِ لرزه خیز

برای مشتریان، داشتن یک طراح معماری در کنار آنها در طول فرآیند مناقصه یک مزیت بزرگ است. برای ایجاد یک الگوی منحصر به فرد، از یک شانه ی ویژه در رندر نهایی استفاده شد که یک الگوی افقیِ خطی در نمای داخلی ایجاد کرد. نمای ساختمان دارای پوسته پرمنفذ و متخلخل در قسمت راه پله است که باعث می شود تا هوا در فصل گرم تابستان در این فضا جریان داشته باشد، و همچنین فرصتی برای تهویه هوا برای این فضا و واحدها فراهم شود. اجرای نمای ساختمان در سبک های مختلفی صورت می گیرد. هر کدام از ساختمانهای تجاری از بخشهای مختلفی تشکیل شدهاند که بعضی از آنها مشترک و بعضی دیگر هم، ویژه همان مورد هستند. مهندس معماری و شهرسازی، نقشههای ساختمانهای جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمانهای قدیمی را طراحی میکند. اینها پنج مرحله (5 فاز) طراحی معماری هستند. همانطور که می بینید، فرآیند طراحی معماری برای اطمینان از یک پروژه ساخت و ساز روان و بدون دردسر تقسیم شده است و هر مرحله نقش مهمی در روند کلی بازی می کند. این ارتباط تصویری مشتریان را یاری میکند که یک پلان کلی از محیط آنجا را در ذهن خود داشته باشند.

اين نوع نقشه ها بر اساس مطالعات اوليه و نتايج بدست آمده از آن طرح و تهيه مي شود. مشخصات و محل اجرای پروژه : مکان دقیق پروژه باید با ذکر آدرس و مشخصات آن در قرارداد قید شود. بستگی دارد. شرکت کارن سازه یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در سراسر کشور میباشد این شرکت سالهاست در این حوزه فعالیت میکند و از مهندسین زبده که تجربه بالا در زمینه تولید و ارایه خدمات در انواع پروژه ها را دارد. حوزه فعالیت یک معمار منظر کجاست؟ اگر شما فضاها و بخشهای مشترک و عمومی را طوری طراحی کنید که نتوان تشخیص داد آنها برای یک ساختمان اداری معماری شدهاند یا تجاری، عملا شکست خوردهاید. عمران مدرن با داشتن مجرب ترین مهندسان و پیمانکاران ارائه دهنده انواع خدمات ساختمان سازی از طراحی تا اجرا است. این امر به این دلیل است که اگرچه تصمیم نهایی تنها به عهده کارفرما است، طراح معماری مسئول تهیه لیستی از پیمانکاران ساخت و ساز مناسب و ارائه بسته های پیشنهادی به مناقصه گران است.

مشتریان ثابت یک مجتمع تجاری رفته رفته نوع پوشش خود، سبد خریدشان، نوع رفتاری که هنگام خرید دارند و شکل روابط اجتماعی که در آن فضا برقرار میکنند، را براساس آن مجتمع تجاری شکل میدهند. اگر دفتر اداره کوچک باشد و بخواهیم به صورت رسمی طراحی داخلی آن را انجام دهیم این کار دشوار می شود. وقتی مطمئن شوید که برای آن ساختمانی که قصد طراحیاش را دارید، چه مولفههای باعث میشوند که کارایی آن بنا برای فروش و تجارت بیشتر شود، آن مولفههای مورد نظر را به بهترین شکل طراحی خواهید کرد. و معمولاً طول وتر آن 20 تا 25 سانتيمتر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام مراحل ساختمان سازی با عکس را برای شما شرح دهیم. در طول فرآیند مناقصه، مشتری می تواند اطمینان حاصل کند که پیمانکارانی که برای پروژه ساخت و ساز در نظر گرفته اند، از طرح اولیه آگاه هستند و پیشنهاد دقیقی برای انجام پروژه ارائه می دهند. چرا که یک ساختمان خوب، میبایست برای ساکنانش محیطی امن، آرام و قابل استفاده را فراهم کند. ساختمان تجاری- اداری پارمیدا که در شهر کرج قرار گرفته، یک نمونه الهامبخش برای معماری تجاری اصولی به شمار میآید.

طراحی این موزه توسط UN Studio انجام شد و از سه دایره همپوشاننده تشکیل شده است که اگر از بالا به آن نگاه شود، یادآور موتورهای وانکل یا دورانی است. مثلا اگر در این مجتمع تجاری قرار است که پوشاک کالای اصلی برای فروش باشد، راهکارهای مناسبی برای افزایش کارایی آن ساختمان پیدا خواهید کرد. به آن فضا تعلق خاطر پیدا کنند و از خرید کردن داخلش، احساس آرامش بدست آورند. یکی از مهمترین مسائلی که طراحان در شرکت های حرفه ای دکوراسیون برای طراحی داخلی به آن توجه می کنند تعداد افراد خانواده است. بزرگترین هدف شما باید این باشد که طوری این مسیرهای پیچ در پیچ را طراحی نمایید که مشتریان بتوانند به راحتی به مقصد مورد نظرشان برسند و از گیج شدن و گمراهی آنها جلوگیری شود. نمونههای موفق به ما میگویند که حتی در معماری بخش سرویس بهداشتی هم باید طوری عمل کنید که وقتی مشتریان وارد آنجا شدند، به راحتی تشخیص دهند که آنجا سرویس بهداشتی یک ساختمان تجاری میباشد. حتی ممکن است بعضی از مردم خیلی به این مساله توجه نداشته باشند که معماری بناهای تجاری نیز هر ساله تغییر میکند و طرحهای جدیدتر و زیباتری در دنیا معرفی میشوند. اما، واقعیت این است که وقتی مورد دوم یعنی ایجاد حس تعلق خاطر در مشتریان و حتی کارکنان یک ساختمان تجاری رخ بدهد، مورد سوم هم شکل میگیرد.

این شرکت از سال ۱۳۶۴ تاسیس و در طی نزدیک به ۴۰ سال فعالیت تخصصی ، موفق به احداث بیش از یک و نیم میلیون متر مربع بنا با کاربری های مسکونی ، اداری ، تجاری و فرهنگی شده است . معماران UC21 (امین حقیقتگو)، یک ساختمان مسکونی را در منطقه ۱۴ تهران را با “نمای سبز تهویه” به پایان رسانده است. لیستی که اعضای اصلاحطلب شورای شهر سابق تهران فشارهای امنیتی را دلیل افشا و منتشر نشدن آن دانستند. این شیوه در مقایسه با شیوه افزایش ابعاد این برتری را دارد که با آن ابعاد مقطع خیلی زیاد نمی شود. تمهیداتی مانند آسانسورهای خاص سریع السیر، پمپ قوی آب، تاسیسات تهویه و روشنایی خاص و خدمات دیگری که در فواصل هر ده یا پانزده طبقه، به علاوه مسیرهای فرار و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با شرایط استاندارد بالا که همگی باعث افزایش هزینه ها می گردند. اعمال بعضی از تغییرات می تواند هزینه بیشتری از مبلغ بودجه شما داشته باشد. جدای از این، طراح همچنین میتواند پیشنهادهای دریافتی را بررسی کند، تجزیه و تحلیل دقیقی از گزینههای خود به مشتریان خود ارائه دهد، به آنها کمک کند تا ارقام مختلف هزینه را مقایسه کنند و موارد دیگر.

باید در طراحی ساختمانهای تجاری که رضایت عموم افراد در آنجا اهمیت زیادی دارد، از کنار هم قرار دادن فضاهای بسته یا فضاهای باز اجتناب کنید. همانند همان چیزی که در روش های ساختی برای چوب وجود دارد، در ساخت با فولاد گیج سبک هم امکان حمل مواد و همچنین برش و بالا بردن دید وجود دارد. گاهی معماران با استفاده از قوه خلاقیتشان، بخشهای جدید و جالبی را برای این گونه ساختمانها ایجاد میکنند و موجب میشوند تا آن شکل خاص به صورت مد در بیاید. مطمئنا چیزی که اجازه چنین کاری را به طراح داخلی آنجا داده، معماری حساب شده و اصولی آن مکان بوده است.

۳- یک ساختمان تجاری چگونه میتواند بر نوع رفتار و سبک زندگی مشتریان و کارکنان تاثیر بگذارد؟ اما در نوع تجاری، پارکینگ، سیرکولاسیون، فضاهای تفریحی، فضای ویژه فروش و انبار به صورت اختصاصی معماری میشوند. با داشتن یک چارچوب اختصاصی و ویژه که براساس پاسخهای ۳ سوال ابتدایی شکل گرفتهاند، باید معماری تک تک بخشها را آغاز کنید. مسلماً سادهترین مرحله از تمام مراحل طراحی است، هدف از مناقصه شناسایی یک شرکت ساختمانی برای کار بر روی پروژه است. پس مرحله بعد شناخت اقلیم منطقه تا بتواند برحسب شرایط محیطی دست به انتخاب مصالح و طراحی فضاهای ساختمان بزند. پهنای گسترده زمین و انتخاب ارتفاع ساختمان به نسبت زمین، کمک کرده تا بنایی به این عظمت و هیبت خلق شود. با تکمیل مستندات پروژه و انتخاب پیمانکار ، ساخت و ساز آغاز می شود. يك پروژه ساختماني اعم از كوچك و بزرگ حداقل بايد داراي نقشه هاي زير باشند. نقشه هاي ساختماني: نقشه هاي ساختماني بطور كلي در كليه كارهاي ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد و مي توان به شرح زير آنها را تقسيم كرد. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

فولاد، مقاوم در برابر دمای زیاد و حرارت نیست و در صورتی که در این شرایط قرار بگیرد، مقاومت خود را از دست داده و ممکن است بشکند و یا فرو بریزد. به طور معمول، در مرحله نهایی، طراح بر کار ساخت و ساز نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که طرح نهایی رعایت شده است. نکته: در طراح لیست چک برای هر یک از هشت مورد دارای رتبه سبز بودن، سبز شبه و انرژیزا ارزیابی میشود. بنابراین در این مقاله قصد داریم شرایط، ضوابط و اصول معماری یک ساختمان یا مجتمع تجاری را بررسی کنیم. در حالیکه طرحهای معماری بناهای مسکونی به خاطر همهگیر بودن، بیشتر مورد نقد و بررسی قرار میگیرند، طرحهای تجاری گاها با بیتوجهی مواجه میشوند. این موارد، جزء موارد مشترکی هستند که حین ورود به هر نوعی از ساختمانهای تجاری با آنها مواجه خواهید شد. البته تعدادی از اینها در ساختمانهای اداری و مسکونی هم وجود دارند. این درک و شناخت، اتفاقا به ایجاد حس تعلق خاطر برای افراد هم کمک مینماید.

این بخشی از کار طراح است که به مشتریان خود کمک کند تا بهترین شرکت ساخت و ساز را بر اساس تخصص و هزینه خود پیدا کنند. سوال دوم، برای این است که آنجا مشتریان دائمی و ثابت زیادی پیدا کند. است. اطلاعات کمک می کند تا معمار بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کرده و حتی در مراحل بعدی کار از آنها استفاده کند. معمار در این مرحله بعدی عرصه بندی فضاها باید فضاهای عمومی و خصوصی، اداری و… حال به مرحله بررسی نمونه های مرتبط با پروژه است. سجاده در خانههای ما سرگردان است و جایی برای قراردادن آن وجود ندارد، حال آنکه یکی از دستورات دینی این است که در خانه محلی مستقل برای عبادت تعبیه شود. نورپردازی مناسب به کار بردن آینه در نماهای داخلی و تعبیه ویترینهای جذاب و کارآمد، سه مولفه مهم در این مثال هستند. نمای ساختمان پویا و روان در نگاه بیننده جذاب تر و از نظر چشمی ارزشمندتر می باشد.

اساسا تعلق خاطر و وفاداری در «برندینگ» موضوع مهمی است و شما نیز باید این مسائل را در معماری بنا لحاظ کنید. ۲- چگونه و از طریق چه کارهایی میتوان به طرحی دست پیدا کرد که مشتریان به آنجا تعلق خاطر پیدا کنند و حین حضور در آنجا حس خوشایندی داشته باشند؟ به جز ۳ مورد ذکر شده، موارد دیگری هم هستند که اهمیت دارند، مانند: تهویه هوای مناسب، ایجاد بیشترین کاربری برای ساختمان، داشتن یک پارکینگ استاندارد که خیال مشتریان را از ماشینشان راحت کند، داشتن دسترسی خوب و بی دردسر به خیابانهای اطراف. این ساختمان زمینی مثلثی شکل دارد که باعث شده نوع قرارگیری ساختمان و دسترسیاش به خیابانهای اطراف مناسب باشد.

دیدن نمونه های مشابه به طراح کمک خوبی میکند. توجه کردن به همین نکات کوچک و بزرگ باعث میشوند که تمام بخشهای ذکر شده را به شکلی خلاقانه، کاربردی و نوین طراحی نمایید. طراحی دکوراسیون داخلی منزل | معماری و طراحی داخلی | کاغذ دیواری مرجع تخصصی دکوراسیون داخلی، معماری، طراحی داخلی، کاغذ دیواری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل. مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرندهی دستگاههای فتوکپی، چا پگرها و نمابرها میباشد. در جوامع امروزی تعریف از ساختمان معمولا یک سازهی بلند میباشد که متشکل از سقف، دیوار و اتاق دارد. به عنوان مثال، شما نمیخواهید ستونی در وسط اتاق یا چیزی شبیه به آن داشته باشید! بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. آجرهای جدا شده در این بخش در مراحل ساخت سازه جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در محاسبه تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان جدید میتوانید از آنها استفاده کنید. این سبک جدید معماری حول نیاز صنایعی ساخته شده که به تبدیل مواد اولیه به محصولات نهایی به کارآمدترین شکل ممکن اختصاص یافته اند.

با توجه به بافت و سایت پروژه، معماری ، مرجعی برای طراحی خلاقانه ساختمان و یا سازه مصنوع بشر است ؛ طراحی برای شهر، منظر و یا پارک، طراحی برای فضای بیرونی و یا سبک و شیوه ساختمان سازی سایت iranianarchitectures است. چنین ساختاری از نظر معماری و طراحی بسیار محبوب است زیرا به آزادی بیشتر ذهن معمار کمک میکند. معماری؛ شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشر را در بر میگیرد و تا زمانی که جزئی از دنیای متمدن بشمار میآییم، نمیتوانیم خود را از حیطهٔ آن خارج سازیم، زیرا که معماری عبارت از مجموعه اصلاحات و تغییراتی است که به اقتضای نیازهای انسان، بر روی کرهٔ زمین ایجاد شدهاست که تنها صحراهای بی آب و علف از آن بی نصیب ماندهاند. علاوه بر نمای بیرونی بنا که بسیار زیبا و دلربا میباشد، طراحی داخلی آن هم بسیار عالی کار شده است.