صفحه اصلی هنرمعماری | iranianarchitectures

دو مجله خبری معماری ایرانی کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. ما به واکنش‌های شما گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، سپس ایده‌ها را با توجه به بازخورد شما اصلاح می‌کنیم تا زمانی که به یک طراحی توافق شده برسیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که در طول این مرحله کاملاً درگیر باشند و قبل از ادامه کار، از آنها درخواست تأیید طرح شماتیک شود. مطمئن شوید که اگر چیزی را متوجه نشدید به متخصص طراحی خود اطلاع دهید و زمان لازم را برای ارائه بازخورد متفکرانه صرف کنید. همیشه می‌توان بعداً تغییراتی ایجاد کرد، اما در این مرحله که طراحی روان‌تر است، تغییر آسان‌ترین کار است.

  • تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد.
  • یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند.
  • به عنوان مثال بناهای موقتی و قابل جابجایی در بسیاری از موارد، معماری خوب به‌شمار می‌روند.
  • معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است.
  • به عنوان نمونه لایه‌های زمین منطبق با نیروهایی که به آن وارد می‌شوند، شکل می‌گیرند؛ در حالی که معماران با نادیده گرفتن این نیروها صرفاً وضعیت موجود را برداشت می‌کنند.

برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد. در طراحی مسکونی، تراس‌ از اجزای ساختمان به شمار می رود باید تزیینات و چیدمان دکوراسیون، نیز هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه صورت پذیرد.

معماری آرت دکو ( نقوش هندسی زیاد و رنگ های زنده )

اصول طراحی نمای کلاسیک متفاوت تر از سایر طراحی ها میباشد، که در مقاله تفاوت نمای مدرن و نما کلاسیک میتوانید تفاوت ها را مطالعه کنید. طراحی نمای یک برج یا یک خانه که به سبک کلاسیک تزئین شده است، همیشه مد خواهد بود. با توجه به فراوانی عوامل مختلف که مهم هستند، باید با تمام دقت ممکن به تهیه چنین طرحی پرداخت.اصول طراحی نمای کلاسیک باید حتما رعایت شوند تا در نهایت یک نمای کلاسیک لوکس داشته باشیم اما این راه…

صفحه اختصاصی طراحی و اجرای کارخانه

یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند. لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است. این چوب ها در پنجره ها و بالکن ها ادامه یافته و سایه و حریم خصوصی پخش نور و تهویه داخل آن را برای افراد فراهم می کند.

معماری مدرن

واحد‌هایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان قرار دارند، باید تراس را به‌گونه‌ای طراحی شود که خللی در زیبایی نمای ساختمان ایجاد نکند و رعایت این اصول با انتخاب یک طراح ساختمان مسکونی مورد تایید امکان پذیر است. تقریباً نیمی از عمر ما در محیط کار و بیش از آن در خانه به استراحت ، خواب ، مطالعه ، تهیه غذا ، انجام سایرکارهای روزمره و گذران اوقات فراغت طی می‌شود. اگر آن را دوست داشته باشیم نفس کار به بزرگترین تفریح و مایه لذت ما بدل خواهد شد. کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید. حال اگر در فضایی کار کنیم که به جای تقویت ، موجب کاهش روحیه و پتانسیلهایمان گردد یا در خانه ای زندگی کنیم که احساسات و عواطف ما را تحریک نکند ، به هیچ هیجان و شعفی دست نیابیم ، آن دفترکار یا خانه تنها یک چهاردیواری است. از دهه ۱۹۸۰ به بعد که پیچیدگی ساختمان‌ها در زمینه‌های مختلفی از قبیل سیستم‌های سازه ای، انرژی و فناوری افزایش یافته‌است، شاخه معماری به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌است.

http://carsicm.ir