ساختمان اداری شریف معماری معاصر ایران | iranianarchitectures

در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است. ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است. یکی از معضلات طراحی نما در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان که تراکم جمعیت و ساختمان در آن بالا است و هزینه‌های بالای زمین دلیلی برای استفاده از تمامی مقطع زمین است، تخت بودن نما است. تخت بودن نما در ساختمان‌های بلند ظاهری نازیبا دارد و برای ایجاد هارمونی و زیبایی و تغییر این سطح صاف و بلند از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های متضاد در بلوک‌های برجسته یکی از این شیوه‌ها است. خلاقیت در طراحی نما می‌تواند به شیوه‌ای زیبا چنین مشکلی را برطرف کند.

http://carsicm.ir

معماران نیز از این ویژگی به عنوان المان معماری در این ساختمان و فرمی زیبا استفاده نمودند. افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است. در همه ی فضاها بسیار از احجام چند وجهی با سطوح منحنی بهره گرفته شده است که در کل فضایی بسیار نزدیک به طبیعت به وجود آمده است.

طراحی ساختمان اداری شرکت دارویی سیناژن

مجله خبری معماری ایرانی ها با جنس های مختلف در بازار عرضه می شوند و میتوان با توجه به میزان نور ساختمان و طبق میل مشتری از هر کدام از آنها استفاده کرد. پارتیشن های ام دی اف، چوبی، آلومینیومی و شیشه ای برای جدا کردن فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها مثل دیوار نیستند که فضای زیادی اشغال کنند، اما تمرکز و آرامش لازم را به کارکنان می دهند. پارتیشن های شیشه ای باعث انتقال نور و روشنایی ساختمان می شوند.

دفتر سرمایه گذاری کران

در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … بیان کرد. دلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان نمای ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.

  • بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است.
  • بنابراین سنگ گرانیت برای طراحی نمای ساختمان اداری متریال مناسبی است.
  • پوسته خارجی بنا باید فضاهای داخلی را از عوامل جوی و تغییرات دمایی و صداهای مزاحم محافظت کند.
  • تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است.

بعنوان مثال جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است ساعاتی از روز شلوغ باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است قرار نمی گیرد. اگر بر اساس این اصول نقشه اولیه ساختمان اداری طراحی شود، همه چیز منطقی و کاربردی تر خواهد بود. در طراحی ساختمان های اداری نمای ساختمان اداری بهتر است با توجه به اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی شود.

در نظر نگرفتن قوانین منطقه بندی مربوط به حوزه‌‌های مسکونی و قوانین ساختمانی.