نکاتی که برای طراحی نمای ساختمان اداری باید بدانید + تصاویر معمارنو | iranianarchitectures

جداره ای که بتواند به صورت ثابت عمل ننماید و در زمان های مختلف و نیازهای مختلف از نظر دید و نور خود را تغییر دهد. بعد از مطرح شدن سوالات کلان، در خصوص ارتباط یک تک دانه با شهر و توسعه کالبدی بافت در آینده ، نوبت به تعریف مفاهیمی اساسی و شکل دهی اصول طراحی شد. ساختمان شریف، یکی از این ساختمان های دانش بنیان است که بعد از اجرای اسکلت (که تا همکف اجرا شده بود) به گروه طراحی سپرده شد.

http://carsicm.ir

اما به تازگی طراحان با پیاده مجله خبری معماری ایرانی روش هایی خاص در طراحی نمای ساختمان اداری توانسته اند مصرف انرژی را بهینه سازی کنند. استفاده از متریال هایی که موجب حفظ ظرفیت دمایی و عدم هدر رفت گرما و سرما در روزهای مختلف سال می شود از جمله اقدامات طراحان در این راستا است. بسیار مهم است که طراحی نمای ساختمان اداری به گونه ای باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی شود.

چگونه پرینت سه بعدی معماری را تغییر می‌دهد!

بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت. از عناصر و تجهیزات اضافه در طراحی نمای ساختمان های اداری خودداری شود. در واقع با یک نگاه به ساختمان باید متوجه شد که ساختمان یک ساختمان اداری می باشد.

نحوه پارتیشن بندی ساختمان اداری

طراحی پنجره‌ها و المان‌های نما، متریا‌ل‌ها، نورپردازی نما و توجه به ویژگی‌های بومی و سنتی منطقه از جمله مواردی هستند که در طراحی نما اداری باید مورد توجه قرار گیرند. تهران دیزاین سنتر مجموعه‌ای است در زمینه طراحی داخلی، معماری و نوآوری. در تفکر ما، انسان اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم طراحی باید برای انسان انجام شود. اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید.

  • طبقه­ که پشت بام این ساختمان نیز هست می­ بایست به واسطه دیواری با ارتفاع 2.5 متر و از لحاظ خط آسمان شهری باید با دیوار ساختمان مجاور هم سطح باشد.
  • سنگ به دلیل پایداری بالا، مقاومت و زیبایی بی‌نظیرش ظاهری شیک و لوکس به ساختمان می‌بخشد.
  • خلاقیت در طراحی نما می‌تواند به شیوه‌ای زیبا چنین مشکلی را برطرف کند.
  • بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه.

رابطه انسان را با طبیعت و محیطی که در آن زندگی می کند بسیار نزدیک تر کرده است. این نگرش نه تنها در معماری تأثیر گذار بوده بلکه بر جنبه های مختلفی از زندگی اعم از اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی مردم یک جامعه پایدار مؤثر بوده است. هسته بتنی فعال در فصل تابستان سودمند است به دلیل آن که جایگزین سیستم تهویه مطبوع می شود. آب جاری در لوله کشی کف زمین برای هدایت گرمای بیش از حد در غرب 4 مناسب است. به این دلیل هر یک تجربه ای نو را به همراه می آورد اما این اصول و تجربه ای که در یک ساختمان به دست می آید قابل استفاده در دیگری است. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره های پزشکی، دندان پزشکی و …..

فراهم بودن امکان نصب به شکل دلخواه