لینکلن در جشن سالانه هفته خودروی مونتری در شمال کالیفرنیا از مدل پرچمدار جدید خود، لینکلن نویگیتور 2025، رونمایی کرد. این شاسی بلند سه ردیفه سایز کامل با برچسب قیمت شش رقمی نشان دهنده نسل پنجم نویگیتور است. اولین بار در سال 1997 معرفی شد و به محبوبیت شاسی بلندهای لوکس آمریکایی کمک کرد و رقبایی مانند کادیلاک اسکالید و احیای جیپ گرند واگنیر را برانگیخت.
ناوبر در حال حاضر یکی از تبلیغاتاین یکی از محبوبترین خودروهای سفر جادهای فورد است که میتواند کیلومترها بزرگراه را ببرد، چمدانهای جسمی و روحی مسافران را ببلعد، و ما را با پالت رنگهای داخلی مجلل و مواد خود – سبز کاج غنی، خاکستری-آبی، زرد سفالی – خیره کند. در عصری که بسیاری به نظر میرسند… فضای داخلی خودروها شبیه مقبرههای جهنمی است.
لینکلن با نویگیتور جدید به طور چشمگیری تمرکز خود را بر فضای داخلی خودرو افزایش داده است و فضایی را ایجاد می کند که از ایده پناهگاه نشات می گیرد. این کانسپت به قدری مهم است که برای جشن راه اندازی نویگیتور جدید، لینکلن با طراح AD100 کوری دیمین جنکینز – که مانند خودروساز، بومی دیترویت است – برای تزئین فضای داخلی یک خانه مدرن در شبه جزیره مونتری همکاری کرد. به سبکی که از خودروی جدید الهام گرفته شده است.
جنکینز میگوید: «هدف واقعی این پروژه، ترجمه عناصر اصلی لینکلن نویگیتور به فضای داخلی زیبای این خانه در کارمل بود.» در یک محیط مسکونی برای دیدگاه لینکلن و دیدگاه واقعی آن برای ناوبری جدید، که در واقع یک استراحت، یک فرار، و یک محیط حمایت کننده است.
تنها منطقی است که کل خانه مکانی برای ترجمه زیبایی شناسی این SUV باشد. کمال کورک، مدیر طراحی لینکلن، میگوید: «فقط به دلیل بزرگ بودن، ناوبری به اندازه یک آپارتمان کوچک در نیویورک است.» با این حال، کوریک میگوید که هدف اصلی فضای داخلی Navigator نشان دادن نوعی «فضای سوم» است، یک منطقه مرزی دلپذیر جایی بین دو قطب کار و خانه.
جنکینز تمام تلاش خود را کرد تا بسیاری از عناصر داخلی Navigator را در طراحی خود برای خانه کارمل نشان دهد که شامل مبلمان و آثار هنری سفارشی و همچنین موارد موجود در خرده فروشی است. صندلیهایی وجود دارد که با گلدوزی و نوارهای در هم تنیده تزئین شدهاند که با فناوریهای مورد استفاده در سطوح صندلیهای SUV مطابقت دارد. لامپ های کریستالی وجهی یادآور دکمه کنترل صدا کریستالی روی داشبورد Navigator هستند. بسیاری از لوازم جانبی طبیعی با پوشش های چوبی روی درها و کنسول خودرو، و مجسمه های برنجی که به قسمت های تزئینی برنجی بازمی گردند، نشان داده شده اند. همچنین یک میز قهوه وجود دارد که قسمت بالای آن به یک میز ایستاده تبدیل می شود که به منظور تجسم درب عقب تاشو دو تکه جدید است که پایین آن برای تبدیل شدن به یک قسمت نشیمن باز می شود.
اما شاید ویژگی مورد علاقه ما در خانه این باشد که طراحی های لینکلن در گذشته را تداعی می کند. لینکلن در اوایل اوج شکوفایی خود به عنوان یک برند لوکس آمریکایی، پس از اینکه در سال 1922 توسط شرکت فورد موتور خریداری شد، شروع به استفاده از تازی نقره ای به عنوان طلسم خود کرد. این رویه را در دوران خلاقیت خود در دهه 1930 ادامه داد، زمانی که اتومبیل های لوکس بزرگی را با موتورهای ابریشمی V-12 و سدان های ساده با الهام از هوانوردی ساخت.
منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/2025-lincoln-navigator-has-been-unveiled-and-it-does-not-disappoint