Levi Shaw-Faber و Audrey Hughes با فرصت یک عمر برای اولین پروژه خود قبل از راه اندازی استودیوی معماری جدید خود، Faber/Hughes: بازسازی کامل دفتر مرکزی بین المللی مارک جیکوبز، راه اندازی شدند.
اما این دو طراح تحت تاثیر فشارهای وارده به آنها از برخورد با یکی از بهترین طراحان مد جهان به عنوان اولین مشتری رسمی خود قرار نگرفتند. از ابتدا، به لطف رزومه های طراحی گسترده این دو، اعتماد زیادی به تیم مارک جیکوبز وجود داشت – شاو فابر به عنوان یکی از بنیانگذاران Wiggle Room دارای تجربه گسترده ای در زمینه مبلمان است، در حالی که هیوز دارای تجربه معماری گسترده ای است در SHoP Architects کار کنید.
شاو فابر توضیح داد: “مارک به دلیل تخصص ما در زمینه های مختلف به سراغ ما آمد.” آنها به شرکتی نیاز داشتند که بتواند نه تنها طراحی معماری یک فضای اداری را انجام دهد، بلکه بتواند کارهای کوچک مبلمان را نیز انجام دهد.
هنگامی که آن دو برای اولین بار از اتاق زیر شیروانی صنعتی در خیابان اسپرینگ دیدن کردند، آن پر از درهم و برهمی، سال ها نمونه پارچه و قفسه های چرخان مجموعه های گذشته بود. هیوز می گوید: «قبل از اینکه ما درگیر شویم، سازماندهی زیادی روی زمین وجود نداشت. تبلیغاتبنابراین، ما میخواستیم فضاهای کاری شخصیسازیشده و فضاهای مشارکتی ایجاد کنیم که بهطور طبیعی در سرتاسر دفتر جریان داشته باشد و مواردی مانند نور، ترجیحات شخصی و محدودیتهای اجاره را در نظر بگیریم.»
تنها در هشت ماه (و 8000 فوت مربع فضای کاری)، تیم Faber/Hughes دفتر مرکزی به هم ریخته را به یک فضای کاری دعوتکننده تبدیل کرد. عناصر سبکتر، نرمتر و کمی ارگانیکتر، سیستم ذخیرهسازی فولاد سادهتر و خنکتر را تکمیل میکنند. ترکیبی آسان از قطعات جدید، قدیمی و شخصی در سرتاسر پاشیده میشود تا فضای خنثی را بالا ببرد – فرشهای سفارشی، طرحدار و میز و صندلیهای طراحیشده سفارشی را در نظر بگیرید. کتابهای مد، گلهای تازه، و منگنههای مارک جیکوبز (کفشهای کیکی و کیفهای نئونی گرافیتی) رنگ و شخصیت جالبی را به شما میدهند. نتیجه نهایی، نیویورک مطلق، مارک جیکوبز، و مد هنری نفیس است.
منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/faber-hughes-marc-jacobs-office-design-ideas