۱۱ تا از قدرتمند ترین لباس های بتمن در دنیای کمیک

فیلم در انتها هم دچار از هم گسیختگی میشود؛ اکشن آشفته و درهم است، و همینطور اصول اخلاقی بتمن. و با اینکه حتی یک کلمه از حرفهای بین را نمیشود فهمید، صحنههایی که در آن او یک هواپیما را با هواپیمای دیگری میگیرد و جلوتر بمبهایی که در زمین فوتبال گاتهام منفجر میکند، بعضی از بهترین صحنههای اکشن نولان تا به امروز هستند. فیلم هشت سال بعد از اتفاقات «شوالیهی تاریکی» است و بین شرور بروس وین را مجبور میکند که برای نجات گاتهام از ویرانی هستهای دوباره لباس بتمن را به تن کند. سال آینده یک بازی دیگر در گاتهام منتشر میشود اما تفاوت آن با سری بازیهای بتمن آرکهام این است که در آن بتمن مرده! ساخت سری فیلمهای بتمن از حدود ۵۰ سال پیش شروع شده است.

بازی او در فیلم فانوس دریایی (The Light House) به کارگردانی رابرت اگرز (Robert Eggers) با نقشآفرینی ویلم دفو (Willem Dafoe) محصول سال 2019 مورد استقبال منتقدین و مردم قرار گرفت. علاوه بر کارگردانی درست مت ریوز، این یک فیلم فوقالعاده زیباست که توسط فیلمبردار برنده اسکار گریگ فریزر (Dune) عالی کار شده است. «بتمن؛ نقاب شبح» اولین انیمیشن سینمایی جهان دیسی و تنها انیمیشن سینمایی دیسی است که در سینماها اکران شده است. ارین ریچاردز در نقش باربارا کین – اولین معشوقه جیمز گوردون، که در طول سریال دچار فراز و نشیبهای بسیاری میشود. در واقع، پرسونا نقابیست که در موقعیتهای گوناگون برای خود میسازیم. نتیجه یک آشفتگی درهم و برهم است، تا حدی به لطف جاس ویدون که در نیمهی راه فیلمبرداری جانشین زک اسنایدر به عنوان کارگردان شد و تلاش کرد دیالوگها را با شوخ طبعیهای مارولگونهی خود قویتر کند. اسنایدر، که به فیلمهای کمیکبوکی تاریک و خونینش معروف است، و ویدون، کارگردان «انتقامجویان»، به عنوان فیلمساز نمیتوانند از این متفاوتتر باشند، و نتیجهی تلفیق دیدگاه این دو فیلمی است دوقطبی. قیمت مهمترین موردی است که بر خرید تاثیر گذار خواهد بود و در حالت کلی ارزان بودن قیمت محصول طبیعتا سبب افزایش میزان فروش آن خواهد شد.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی ما می توانید بر روی لباس مدل بتمن مورد نظر خود کلیک نموده و آن را در سبد خرید خود قرار دهید تا در کوتاهترین زمان نیز آن را درب منزل تحویل بگیرید. البته نباید انتظار داشت که بتمن با کسانی که مثل ریدلر لباسی پر از علامت سوال میپوشند یا با چتر خود تیراندازی میکنند نیز مبارز کند. خلاصه داستان بر روی نقش بتمن تمرکز دارد که سعی میکند دو چهره و ریدلر را در نقشه شرورانه خود متوقف کند تا اطلاعات محرمانه را از تمام ذهنهای شهر گاتهام استخراج کند و از آن برای یادگیری هویت بتمن و در اختیار گرفتن شهر تحت کنترل خود استفاده کند. فیلم سینمایی «فورد علیه فراری» به کارگردانی «جیمز منگولد» فیلمساز مطرح هالیوودی اکران بین المللی خود در سینمای هالیوود را از سه هفته پیش آغاز کرده و تاکنون با فروشی معادل ۲۰۰ میلیون دلار در رتبه سی و شش جدول فروش ایستاده است.

فیلمی دیوانهوار با مجموعهای از ستارگان دههی نود میلادی و یک سری آهنگ پرطرفدار از گروه یو ۲ (U2) و آقای سیل (Seal) به کارگردانی جوئل شوماخر که قسمت سوم سری اول فیلمهای بتمن کمپانی برادران وارنر و دنبالهی (به تنهایی مستقل) «بازگشت بتمن» با حضور ول کیلمر است که جای مایکل کیتون را در لباس مبارز شنلپوش گرفته است. فیلم لگو بتمن از مسخره کردن این ابرقهرمان غمگین لذت میبرد و حقیقتاً جای تعجب دارد که برادران وارنر به این فیلم اجازه دادند بتمنهای گذشته را تا این اندازه مسخره کند، به ویژه نسخهی همزمان، پر سر و صدا و «خود را جدی فرض کن» زک اسنایدر. جدال عاشق بین بتمن آرنت و جوکر زک گالیفیاناکیس واقعاً خندهدار است. قسمت دوم سری اول فیلمهای بتمن کمپانی برادران وارنر با مایکل کیتون در لباس شوالیهی تاریکی قصهی نبرد بتمن با پنگوئن که میخواهد تمام پسران تازه به دنیا آمدهی گاتهام را بکشد، روایت میکند و همینطور رویارویی او با کتومن که میخواهد از مکس شرک، شریک پنگوئن در به کنترل درآوردن گاتهام، انتقام بگیرد. «بتمن» محصول ۱۹۸۹ که اولین قسمت از اولین سری فیلمهای بتمن برادران وارنر است و مایکل کیتون را در لباس شوالیهی تاریکی دارد، به روزهای اول بتمن در مبارزه با فساد گاتهام و کشمکشهایش با جوکر میپردازد.

تیم برتون در «بتمن» محصول ۱۹۸۹ که اولین فیلم ابرقهرمانی اوست، با ایدههای عجیب و غریبی که بعدها در «بازگشت بتمن» شکوفا میشود بازیبازی میکند. برتون با این فیلم موفق شد بتمن را به یک برند تبدیل کند و ارزش این فیلم عمدتاً در تاریخچهای است که میسازد و داستانها و فیلمهایی که بعدها با الهام از آن ساخته شدند. در اینجا مشخص میشود که او به طرز عجیبی توسط سم مترسک مسموم نشده و تحت تعقیب بتمن است که میخواهد ذهنش را پس بگیرد. البته مشکلاتی هم دارد؛ مترسک (بهرغم تلاشهای قهرمانانهی کیلیان مورفی برای آنکه شخصیت را به اندازهی کافی ترسناک جلوه دهد) یک ابرشرور مطرود است که تحت الشعاع یک ابرشرور دیگر یعنی رأس الغول که نقشاش را لیام نیسون بازی میکند، قرار میگیرد. این فیلم که در واقع بازراهاندازی دیگری از فرنچایز فیلمهای بتمن به حساب میآید، قصهی بچگی بروس وین از کشته شدن مادر و پدرش و تبدیل شدنش به بتمن را روایت میکند و همینطور مبارزهی او با رأس الغول و مترسک که میخواهند گاتهام را تخریب کنند. زمانی بود که فیلمهای بتمن تماماً خشونت و جدال نبود، کمی به لذت و سرگرمی هم اهمیت میداد.

در فیلم جدید بتمن با شخصیتهای مختلفی رو به رو میشوید که بهتر است کمی بیشتر با آنها قبل از دیدن فیلم آشنا شوید تا درک بهتری نسبت به داستان فیلم پیدا کنید. قبل از هر کاری با کارت دعوت های زیبای تم بتمن مهمانان جشن را دعوت کنید. لباس شخصیت بت من سایز کوچک، با نام های: لباس تم بتمن، بلیز شلوار و نقاب بت من، لباس مشکی بت من نیز کاربرد دارد. اما این دورهی بتمن با رابین، پیش از آنکه رابین را رها کند و برود در غارش و بیشتر وقتش را به تعمیر و پیشرفتهتر کردن بت موبیل بگذراند، همیشه شیرین و سرگرمکننده بود. فیلم بتمن محصول ۱۹۶۶ در واقع نسخهی سینمایی یک سریال تلویزیونی بتمن و اولین فیلم سینمایی بتمن بود که بعد از پایان سریال پخش شد. در واقع او میتواند عزرائیل را وارد آسانسوری که در آنجا وجود دارد، کند یا از او بخواهد که شمشیر کنار آسانسور را بردارد. یکی بدون دیگری نمیتواند وجود داشته باشد. در نیمههای ماموریت، استیو متوجه میشود که رومانوف ماموریت دیگری نیز به عهده دارد. لباس بتمن مطلوب ترین کادو تولد به جهت فرزندتان خواهد بود چرا که قابلیت ست کردن لباس بتمن اهمیت تم تولد نیز وجود خواهد داشت که در این شکل فضای به دنیا آمدن زیباتر نیز خواهد شد.

لباس بتمن عضلانی از جنس پلی استر است و داخل پک یک عدد ماسک وجود دارد. لباس برای بتمن را می توانید در اشکال سایز بندی های متعدد تماشا نمایید و به همین عامل قابلیت و امکان خرید کردن آن برای همگان وجود خواهد داشت. اینجا باید به طراحی درست مبارزات در فیلم جدید بتمن هم اشاره کنیم که بیگمان برای مت ریوز اهمیت داشته و آنها را با ظرافت خاصی به تصویر کشیده است. به نوعی این فیلم هم خیلی شلوغ و هم کمی خستهکننده است، و هوش و ذکاوت کافی را برای پیشی گرفتن از فیلمهای قبلی ندارد. شاید این حرف کمی متعصبانه باشد، اما اگر مت ریوز به ساخت فیلمهای بتمن ادامه دهد، احتمالاً نولان را بهعنوان استاد فیلمهای بتمن به پولش برساند. فیلم که در زمان اکرانش محبوب بود، دست روی این موضوع گذاشته است که چگونه آسیب روحی شخصیتهایش را منزوی میکند، در عین حال قصهی فرد ناشناسی که رؤسای مافیای جرم و جنایت را در گاتهام به قتل میرساند، روایت میکند، در واقع اینکه چگونه بروس وین به بتمن تبدیل میشود و دست به اولین تلاش برای مبارزه با فساد میزند.

به دنبال قتل پدرش یعنی وارن مکگینیس، تری در پوشش بتمن ظاهر شد و پس از گرفتن انتقام مرگ پدرش، به عنوان بتمن مبارزه با جنایت را ادامه داد. به عنوان مثال با اینکه سارق بسیار حرفه ای است، اما هرگز مرتکب قتل نمیشود. آیا بتمن هرگز دوباره سرگرمکننده خواهد بود؟ نویسنده جیمز رابینسون در مورد این نسخه از سوپرمن اظهار داشت: «سوپرمن در سوگ مرگ معشوقش، غم و اندوهی را در قلب خود حمل میکند و وزن رفاه زمین دو را بر دوش خود دارد، در حالی که هرگز این را نشان نمیدهد و برای همه به نظر میرسد. «شوالیهی تاریکی» یک شاهکار است و همچنان مقام بهترین فیلم ابرقهرمانی تمام دوران را به نام خود دارد. سهگانهی «شوالیهی تاریکی» اولین بار در دوران نامشخص پس از حوادث یازده سپتامبر اکران شد و از ترس ما در لحظه استفاده کرد – تهدید تروریسم، نظارت حاصل از لایحهی میهندوستی امریکا، و جنگهای فرهنگی بر سر اشغال وال استریت. به طور مشابه، بتمن سال ۲۰۲۲ هم با تمرکز بر امتیاز بروس به عنوان یک سفیدپوست فوقالعاده ثروتمند، چگونگی پیشرفت خطرناک جنبشهای حاشیهای در رسانههای اجتماعی و پرسشهایی در این باره که آیا ترس یا امید نیروی سیاسی قویتر است، کاملاً بر شرایط امروز دلالت دارد.

برخلاف اغلب ابرقهرمانان، او دارای تواناییهای ابرانسانی نیست و از هوش، مهارتهای کارآگاهی، علم و فناوری، ثروت، شجاعت، هنرهای رزمی، ارادهای تسخیرناپذیر، ترس و ارعاب برای مبارزه با جنایتکاران استفاده میکند. با این حال، زمانی که او بروس وین است، ظاهر منحصر به فرد خود را برای شخصیت به عنوان این فرد تنها دارد که یک کت سیاه بزرگ با موهای بلند لباس بتمن برای نوجوانان تیره پوشیده است. بروس طی اتفاقاتی تصمیم میگیرد تا به ترسهای خود غلبه کند. فیلم به تلاش بتمن برای غلبه بر بزرگترین ترسش یعنی مبارزه با جوکر و جلو تازهترین نقشهی شوم او را گرفتن میپردازد. فیلم به عاشقانهی بین بتمن و زنی به نام آندریا میپردازد که زمانی به طور ناگهانی و بدون توضیح از زندگی بتمن رفته و حالا دوباره برگشته است.

«بتمن» ۲۰۲۲، که بعد از سهگانهی «شوالیهی تاریکی» نولان بازراهاندازی فرنچایز فیلمهای بتمن محسوب میشود، به نبرد دو سالهی بتمن با فساد گاتهام میپردازد و مبارزه با ریدلر، قاتلی زنجیرهای که الیتهای شهر را میکشد. محصولات این شرکت مطابقت زیادی با نسخه واقعی داشته و در ساختشان به شدت به جزئیات اهمیت داده میشود؛ موضوعی که در مجسمه بتمن قابلمشاهده است؛ برای اثبات این ادعا، میتوان به کلاهخود شوالیه تاریکی اشاره کرد که در فیلم جدید با کنار هم قرار دادن تکههای چرم ساخته شده است. کتومن آن هاتاوی و رابین جوزف گوردون لویت جان تازهای به مبارزه برای روح شهر بخشیدهاند. نولان عاقلانه بیشتر اکشنها را نه روی بتمن، که بر هاروی دنت و کمیسر گوردون متمرکز میکند که هر دو در قصه قوس احساسی کامل هم دارند، در حالی که بروس وین تا حد زیادی مشغول مطالعه و بررسی هرج و مرجی است که خودش صرفاً با زدن ماسک ایجاد کرده است. Arkham Knight از پاراگراف بازی های اکشن، هیجانی و ماجراجویانه می باشد که روایت زیبایی را قصه می نماید طوری که بازیکن را با خویش یار می نماید تا اتفاقات بازی را دنبال و نسبت به آنها واکنش نشان دهد.