ورود به سامانه جامع خدمات الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان لرستان | iranianarchitectures

مقاومت این ساختمان ها از هر جهت بسیار اهمیت دارد و باید از مصالح استاندارد و مقاوم استفاده نمود. طبق قوانین نظام مهندسی در ساختمان سازی امروزه لازم است که حتما پنجره ها دو جداره باشند. معمولاً ستون و تیر این گونه ساختمان‌ها از بتن ساخته می‌شود و سقف آنها می‌تواند از انواع دال، تیرچه و بلوک، کرومیت و پانل های پیش ساخته باشد. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. پاکسازی محل ساخت – قبل از شروع پروژه ساختمانی، لازم است که محل ساخت را از چمن، تخته سنگ و غیره پاکسازی کنید. در صورت وجود یک تپه خاک روی زمین، باید آن را از میان برداشت و در صورت وجود گودال، باید آن را پر کرد.

مصوبات جلسه هیات مدیره (۲۵/خردادماه/۹۹)

بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله “محوطه سازی” و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد. بعد از این مراحل، برای زیباسازی ساختمان باید سیستم آبیاری، فضای سبز، کاشت درختان و همچنین روشنایی در فضای باز را عملیاتی کنید. یکی از پدیده ‌های مخربی که برای اکثر ساختمان‌ ها بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می ‌افتد نشست ساختمان است. با این حال اگر نشست هم انجام شد باید با راهکارهای مختلف جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا باعث خرابی سازه نشود. این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد.

۴. بتن

اجزای سازنده ی ساختمان، مواد اساسی برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند. تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، مولفه های یک سانی مانند فوندانسیون (زیربنا)، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را شامل می شوند. ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند. بتن از مصالح کاربردی ساختمانی می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب کف های بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند.

  • اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد.
  • در این‌ صورت باید ابتدا پی ساختمان تعمیر شود و بعد از آن به سراغ دیوارها برویم و بقیه مراحل مانند توضیحات قبلی انجام خواهد شد.
  • دسترسی آسان به بزرگراه همت و بزرگراه حکیم، رفت و آمد به این مجتمع را آسان می کند.
  • هنگامی که یک خانه در شرایط نامناسب ساخته می شود، از جمله فقدان میلگرد، سیستم زهکشی نامناسب، عقب نشینی نامناسب و غیره، موجب خم شدن دیوار فونداسیون می شود.
نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد. انجام آزمایش‌های متنوع تحقیقاتی ، کنترل کیفیت مداوم و موثر و همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی علی‌الخصوص مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن موجب شده تا کیفیت محصولات این شرکت همواره رضایت بخش و مطلوب باشد. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

معایب ساختمان‌های فلزی[ویرایش]

در این مقاله همراه ما باشید تا به طور دقیق با مجله خبری معماری ایرانی مال آشنا شویم و بدانیم که چرا برای سرمایه گذاری تجاری در م … این مجتمع مسکونی دارای 9 بلوک و 6 طبقه است و در مجموع 120 واحد دارد. بلوک های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است.

http://carsicm.ir