ورود به سامانه جامع خدمات الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان لرستان | iranianarchitectures

عمده ترین وظیفه مهاربندها و دیوارهای برشی مستهلک کردن نیروی زلزله وارد بر ساختمان می باشد. استفاده از دیوار برشی در ساختمان هایی که هم اکنون ساخته می شوند بسیار متداول بوده اما بیشتر ساختمان هایی که مدت زیادی از ساخت آن ها میگذرد فاقد این المان می باشند. یکی از متداول ترین المان های باربر جانبی (خصوصا در در سازه های فولادی) مهاربندها هستند که از دیرباز تا کنون استفاده های زیادی از آن ها شده است. به همین علت یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان استفاده از مهاربند های فولادی هستند که از مزایای آن می توان کاهش دریفت سازه، عدم ایجاد محدودیت معماری هم چون دیوار های برشی بتنی و… اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از مهاربند فولادی هم چون همه روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان معایبی هم چون پیچیده بود جزییات اتصالات را دارد ولی در کل روشی بسیار مفید و کاربردی است. در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد.

معایب ساختمان های فلزی

پس از اجرای دیوارها، اجرای تاسیسات مانند لوله کشی گاز ، آب و برق کشی ساختمان انجام می‌شود. همچنین تاسیسات مربوط به اعلام و اطفا حریق نیز مطابق با قوانین نظام مهندسی نیز در این مرحله انجام می‌شود. نمای شیشه‌ای اسپایدر در حقیقت شیشه های دو جداره ۶ میلی متری هستند و یک لایه پلاستیکی ۴۰ میلی متری در بین این دو لایه شیشه قرار می‌گیرد.

  • نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود.
  • هزینه ساخت خانه برای شما چقدر خواهد بود؟ افزایش فوق العاده ای در هزینه ساخت خانه در سال های اخیر رخ داده است.
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد.
  • با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.

برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. ملات تعمیراتی بتن، ملاتی با مقاومتی برابر یا بیشتر از مقاومت بتن پایه و دارای خاصیت گیرش سریع و چسبندگی مناسب با سطح بتن است. تمامی حقوق این وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان محفوظ می باشد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، سرپرست واحد انفورماتیک سازمان… به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات… به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان…

http://carsicm.ir

بیمارستان‌ ها، مراکز آتش‌ نشانی، تأسیسات آبرسانی، نیروگاه‌ ها، برج‌ های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی در این دسته قرار می گیرد. برای ساختمان‌ های کوچک که در نهایت ۲ طبقه باشند و حداکثر ارتفاع آن‌ ها حداکثر ۸ متر باشند، می‌ توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود. منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و …) می‌ باشد.

مجله خبری معماری ایرانی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود. در برق کشی ساختمان باید برق با امنیت به تمام اتاق ها، فضای خانه و وسایل برقی برسد. می توان تاسیسات جانبی مثل دوربین مدار بسته، آنتن مرکزی و … را هم در دسته تاسیسات الکتریکی دانست. از نظر هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و به نقل از واحد سازندگان مسکن…

اهم مصوبات ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰