نمای ساختمان اداری جدیدترین و خاص ترین متریال نما جدیدترین نماهای ساختمان | iranianarchitectures

در معیارهای امروزین شهری، معماری ساختمان های اداری به دلیل تغییرات داخلی سازمان ها تغییر می‌کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می‌شوند. بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در معماری ساختمان های اداری بوجود آمده است. زمانی که محیط ها و ساختمان های اداری علاوه بر زیبایی نیز از نظم و ترتیب خاصی برقرار باشد و تداعی کننده آرامش باشد بسیار می تواند تاثیرات مطلوبی برای هر یک از این ساختمان ها داشته باشد. سنگ نمای تراورتن و مرمریت، دو نوع سنگ مرغوب بوده که معمولا برای نماهای اداری و تجاری و اماکن استفاده می شود و در رنگ و طرح از تنوع بالایی برخوردار هستند. و افزایش میزان مصرف انرژی برای تولید گرمایش و سرمایش به دلیل بالا بودن ضریب انتقال حرارت در شیشه، افرادی که در نزدیکی شیشه قرار میگیرند از نور زیاد و گرما در آسایش نیستند، مقامت پایین در برابر زلزله را می توان جز معایب شیشه نام برد. عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محله‌ای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن.

بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد. این حائل ها می توانند امکان ایجاد قفسه بندی، کابل کشی را برای سیستم روشنایی و برق را فراهم نمایند. معمولا ارتفاع این حائل ها ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که بستگی به میزان خصوصی بودن محیط دارد. فضاهای اداری شرایط متفاوت دارند که بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد.

  • مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد.
  • پروژه ساختمان اداری، تجاری ترمه از نظر داوران جایزه معماری Architizer رتبه اول را به خود اختصاص داد.
  • ساختمان اداری غرب چهار توسط دفتر معماری BKLS مبتنی بر معماری مونیخی با متر مربع متشکل از دفتر و مناطق خرده فروشی جدید طراحی شده است.
  • کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید.

اصولا طراحی داخلی بانک ها به لحاظ در نظر گرفتن امور ایمنی مخصوص بانک ها متمایز تر از طراحی سایر فضاها می باشد. اولین شعبه وی آی پی بانک ملت در فضایی به مساحت 350 مترمربع توسط “استدیو طراحی آرش عزیزی” در منطقه سعادت آباد اجرا شده است. این پروژه بازسازی به صورت کامل اعم از تاسیسات گرمایش و سرمایشی، لوله کشی، برق، سقف، کف، پنجره ها، تغییر نقشه دیوارها، ساخت آبنما و کلیه امور ایمنی مخصوص بانک ها می باشد. ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد. کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد.

توضیحات پروژه

اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود. بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. یکی از نکاتی که می‌تواند به صورت مستقیم بر روی شکل گیری انرژی مثبت در دفتر کار تاثیر گذار باشد، نور پردازی مناسب و البته ترجیحا طبیعی است.

http://carsicm.ir

هرچند در یک مجله خبری معماری ایرانی اداری لزوما تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به یک اندازه برطرف کند. اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود. بنابراین مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می شوند، فضایی که به صورت استاندارد به خود اختصاص می دهند و نیازهای اولیه آن ها توجه کرد تا بتوان به خوبی چه پلان اداری کوچک چه یک نقشه ساختمانی بزرگ طراحی کرد.

مسابقه محدود طراحی غرفه ایران در اکسپو 2020 دبی