معرفی صرافی کوینکس و نحوه کار با آن -ایران ارز دیجیتال

ابزارهای بسیاری در هر دو صرافی وجود دارد که میتوانید از هر کدام که تمایل داشتید برای کارهای خاص خود استفاده کنید. ولی در ایران خود صرافی ها ارز را کاربران خریداری و معادل ریالی آن را به کاربران پرداخت می کنند. در صرافی های بین المللی این کاربران صرافی ها هستند که با یکدیگر معامله می کنند. در حال ارائه خدمات به کاربران هست. این صرافی به دلیل رابط کاربری آسان، کارمزد پایین و پشتیبانی از طیف گستردهای از ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد.

چهار سال پیش بود که صرافی بیترکس به کاربران ایرانی اجازه میداد با مدارک ایرانی احراز هویت کنند. در مهرماه سال 1400 این صرافی از دسترس خارج شد. کوینکس یک صرافی چینی است که در سال 2017 شروع به کار کرده است. طریقه خرید و فروش در کوینکس و روش خرید و فروش ارز دیجیتال کوینکس کار چندان مشکلی نمیباشد. صرافی های متمرکز از امنیت بالاتری برخورداند، مقبولیت این صرافی ها نیز بسیار بالا است.(نمونه این نوع صرافی ها صرافی بایننس، صرافی کوکوین و صرافی کوینکس هستند)شما در این صرافی ها، یک حساب کاربری می سازید و سپس با واریز ارز دیجیتال به صرافی(عمدتا تتر) آن را به دیگر انواع ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند. به دلیل اینکه زبان این صرافی فارسی هست این قسمت ها رو میتونید خودتون هم تشخیص بدید.

البته در ایران نمی توان به سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی گفت، زیرا فقط یک واسط بین کاربران ایرانی و صرافی های بین المللی هستند که در آنها ریال مورد پذیرش نیست. بعد از ثبت نام در صرافی کوینکس کاربران می توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. در تاریخ 14 مرداد 1400 صرافی کوینکس برای ایرانیان زبان فارسی را به زبان های فعال خود اضافه کرده است و اکنون از 13 زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند. صرافی کوینکس یک صرافی متمرکز است که در دسامبر سال 2017 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. اما امکانی که کوینکس برای کاربران خود فرآهم کرده است این است که با خرید از پکیجهای VIP میتوانید این کمیسیون را به صفر برسانید. صرافی بایننس (Binance) امکانات مناسبی در اختیار کاربران قرار داده بود و با توجه به امنیت مناسبی که داشت گزینه بسیار خوبی برای ترید کردن بود.

چطور با تخفیف کارمزد در کوینکس صرافی کوینکس ثبت نام کنیم؟ بازار توکن های غیرمثلی سندباکس Sandbox NFT Marketplace به کاربران این امکان را می دهد که آثار NFT خود را که با VoxEdit ساخته شده اند آپلود، منتشر کرده و به فروش برسانند. کوینکس هم در این دسته از صرافی ها قرار میگیرد و امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران چینی قفل است. همانطور که گفتیم ، کوینکس مانند سایر صرافی ها پلتفرمی برای تبادل ارزهای دیجیتال است . در پلتفرم CoinEx شما فقط می توانید معاملات کریپتوکارنسی را انجام دهید ، که از سایر صرافی های رمزنگاری مانند Poloniex و Binance تقلید می کند. با توجه به اینکه کاربران بیشتر به بایننس اعتماد کردهاند اما بایننس در بسیاری از موارد با انتشار اخباری که در لحظه تولید میشوند اعتماد آنها را خدشه دار کرده است؛ میتوان انتظار داشت در آیندهای نزدیک حجم معاملات در کوینکس از بایننس پیشی بگیرد.

در حال ارائه خدمات به کاربران هست.

علاوه بر همه این مزایا، مزیت اصلی این صرافی برای کاربران ایرانی این است که تحریم های بین المللی که در مورد ایرانیان وضع شده است، توسط این سایت پیگیری نمی شود و ایرانیان این امکان را دارند تا از خدمات صرافی کوینکس بدون محدودیت و بدون نگرانی از مسدود شدن حساب کاربری و یا ریسک از دست دادن سرمایه استفاده نمایند. تمام سایت های ایرانی به اصطلاح صرافی بواسطه API به صرافی هایی مانند بایننس متصل هستند و با کارمزدهایی بسیار بالا تبدیل ارز را برای کاربران ایرانی میسر می سازند که عملا کسب سود در این سایت های ایرانی تقریبا بی معنی است، زیرا تمام سود شما بابت کارمزد توسط سایت ایرانی از شما دریافت می شود. در صرافی ها برای نمایش امکان تبدیل دو ارز به یکدیگر از اصطلاح جفت ارز استفاده می شود. بستر صرافی ها می تواند وب سایت و یا اپلیکیشن های موبایلی باشد.