مراحل ثبت اساسنامه مجتمع مسکونی

اما در برابر زلزله باید بگوییم که اسکلت های فلزی کمتر آسیب میبینند البته به جز مقاومت در برابر زلزله مقاومت در برابر آتش سوزی نیز مهم میباشد که در این زمینه تحمل گرمایی سازه بتنی به مراتب بالاتر میباشد به همین خاطر سازه های بتنی در برابر تخریب به دست آتش مقاوم تر هستند. لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود. تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد. شاخصه این سبک معماری گران قیمت بودن آن بود که به همین دلیل پس از مدتی کمرنگ شد و استفاده از آن کاهش چشمگیری داشت. این سبک معماری در سالهای 1915 تا 1930 بسیار مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن کمرنگ شد. دلیل این تشبیه این است که در معماری هایتک، همه ابزارها و تجهیزات پیشرفتهای که معمولا تا قبل از این سبک در داخل ساختمان و در پس زمینه استفاده میگردید، به بیرون و در بخش نما منتقل گردید.

ناودان ها که همیشه روکار نصب می گردند و به آب انبار هدایت می شدند . اکثر آمریکایی ها طرفدار این سبک معماری هستند و سعی می کنند خانه های خود را با پیروی از آن بسازند. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. یکی از ویژگیهای بارز سبک معماری هنر نو استفاده از انواع انحناها و همین طور خمیدگیها بود. اگر چشمتان به ساختمانی افتاد که خطوط خمیده فراوانی داشت و در آن از تزئینات گیاهان استفاده شده بود، بیشک آن ساختمان با استفاده از سبک معماری هنر نو ساخته شده است. وی ادامه داد: باید بگویم که در سایر کشورها آتش نشانان در جایگاه ضابط قضایی هستند و اگر پاساژ یا ساختمانی ناایمن بود و نسبت به ایمن سازی اقدام نکرد آن را پلمب میکنند و تا زمانی که ایمنی را رعایت نکند فک پلمب نمیشود.

معمار داخلی ساختمان باید بهترین راه را برای پیدا کردن الگوی رنگی مناسب به خوبی بلد باشد . یکی از موارد مهم واصلی در زمینه ی طراحی داخلی ساختمان ، انتخاب رنگ مناسب می باشد . از جمله مزایای اسکلت فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد: ـ امکان توسعه سازه بعد از اتمام وجود دارد. جذابیت این سبک معماری باعث گردید تا در حد فاصل اواسط قرن 18 تا 20 میلادی، این سبک دوباره و به مرور احیا گردد که همین موضوع باعث گردید، جهان مجددا شاهد ساخت ساختمانهایی با استفاده از این سبک معماری باشد. درخانه های آپارتمانی در ایران ، هرچه خانه پنجره های بزرگ و رو به خیابان داشته باشد ، پرده های ضخیم تری را شاهد خواهیم بود. همچنین امروزه شاهد آن هستیم که زیباترین طرح های ساختمان سازی با استفاده از پیشرفته ترین نرم افزار های رایانه ای ارائه می شوند. بخش از مقاله به نوع شناسی معماری ، با نقش جامعه در تعیین انواع معماری ، و با برنامه ریزی – نقش معمار در تطبیق طرح ها با مصارف خاص و نیازهای عمومی جسمی انسان مربوط می شود.

تصاویری از نما در زیر ارائه شده است. یکی از مهمترین شاخصههای معماری هایتک، نورپردازی زیاد در بخش نما و در کنار آن استفاده از لولهها و دیگر تجهیزات پیشرفته در نمای ظاهری ساختمان میباشد. یکی از هدفهای این سبک معماری این بوده است که مخاطب را با استفاده از گنبدهای فراوان و همین طور استفاده هوشمندانه از موزائیکهای براق، شگفت زده نماید. سبک معماری نئو کلاسیک سبکی از معماری بود که در برههای از زمان با سبک معماری باروک هم دوره شد و توسط زرق و برق و در برخی از موارد توسط افراط موجود در این سبک معماری که بسیاری هم آن را میپسندیدند، کنار زده شد. هر چه شکوه، زرق و برق و عظمت در معماری قرن بیستم مشاهده میکنید، همه به دلیل بهره گیری از سبک معماری آرت دکو است.

اج بالاترین امتیاز را (63/98) از BREEAM (استاندارد ارزشیابی کیفیت ساختمان از دیدگاه پایداری و مصرف انرژی) دریافت سایت iranianarchitectures کرد. سبک معماری هنر نو را چگونه میتوان تشخیص داد؟ سبک معماری مدرن را چگونه میتوان تشخیص داد؟ متاسفانه در ایران وضعیت اینطوری نیست و لازم است که سازمان آتش نشانی وارد عمل شده و در مورد ساختمانهای ناایمن کاری کند و از سوی دیگر شورا و شهرداری از طریق قوه قضائیه اختیارات قانونی را برای این کار کسب کنند که اگر این مسئله اتفاق بیوفتد بسیاری از مشکلات حل میشود. حتی اگر لازم باشد نظم طبیعی اطراف خود را قطع کند و در هم بریزد. اوایل خرداد سال جاری ساختمان متروپل در آبادان فرو ریخت و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند بعد از وقوع حادثه متروپل دوباره بحث ساختمان های ناایمن داغ شد و قرار شد که برای ساختمان های ناایمن پایتخت اقداماتی صورت گیرد. بعد از وقوع این حادثه مدیریت شهری تصمیم گرفت که در زمینه ساختمان های ناایمن ورود کرده و همچنین تجهیز وسایل آتش نشانی را به روز کند. یعنی بتواند به بهترین شکل ممکن بین اجزایی مثل نور ، رنگ و مبلمان ترکیب خوبی ایجاد کند .

به هر صورت همانطور که دیده می شود تعیین قدمت ساخت بنا، تا حد زیادی به قضاوت مهندسی کارشناس رسمی ساختمان نیز بستگی دارد. ساختمان هایی که از نظر ساختاری ضعیف بوده و در نتیجه ناامن، غیر بهداشتی یا آلوده می باشند. سبک معماری مدرن یک سبک جذاب است که ماهیتی مینیمالیستی دارد که عموما استفاده از تزئینات ظاهری در آن کاربردی ندارد. این سبک معماری عموما در بازه سالهای 1960 تا 1985 میلادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگرفت. در درون سازه نیز فرمهای مختلف و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار میگرفت. در این سبک معماری از اشکال گیاهان و طبیعت بهره میگرفت و در ظاهر بناها از ظاهر آنها بهره میبرد. این سبک معماری سبکی است که در آن طراحی و فرم، تابع عملکرد است و در آن به وفور از اشکال مستطیلی و مکعبی استفاده میگردد. معماری در طول سالیان سال به دلایل مختلف که طیف وسیعی هم دارند سبک و سیاق خود را عوض نموده و تغییرات گستردهای داشته است. سبک معماری پست مدرن سبکی در معماری است که حرف و حدیثهای فراوانی به دنبال خود دارد. برای مثال بهتر است عکسبرداری از خانهها یا سازههای قدیمی با تاریخچه طولانی به صورت سیاه و سفید انجام بگیرد تا عنصر زمان را به نتیجه کار اضافه نماید.

ساختمانهای طراحی شده در سبک گوتیک عموما بلندتر و سبکتر بودند و طوری ساخته میشدند که بیشتر از دیگر ساختمانها خودنمایی مینمودند. سبک معماری گوتیک را چگونه تشخیص بدهیم؟ یکی دیگر از سبکهای معماری که تغییر و تحول بزرگی در این دنیا ایجاد نمود، سبک معماری گوتیک بود. معماری یک هنر خارقالعاده است که یکی از مهمترین دستاوردهای بشر نیز محسوب میگردد. سبک معماری هنر نو سبکی بود که در سالهای آخر قرن 19 پدید آمد و در معماری جهان تا اوائل قرن بیستم بیشتر دوام نداشت. این سبک معماری عمر طولانی در دنیای معماری نداشت و در مدت حیاتش بیشترین ساختمانها با استفاده از این سبک در شهر پاریس ساخته شد. در تزئینات داخلی هم بیشتر از طرحهای زیگ زاگی و لوزی شکل استفاده میشد و عموما مورد دیگری نداشت. پاسیو در طراحی ساختمان مسکونی ،با معانی مشابه دیگری چون نورگیر و حیاط خلوت نیز شناخته میشود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، امروزه بیشتر مردم به این درک رسیده اند که قسمتی از فضای داخلی خود را به ساخت پاسیو اختصاص دهند. سبک معماری باروک در انتهای قرن 19 میلادی به اوج خود رسید و بناهایی که در بر اساس این معماری ساخته میشدند به علت تزئینات فراوانی که داشتند، چشمها را به سمت خود خیره مینمودند.

در چند جلسه شورای شهر تهران به موضوعی ساختمان های ناایمن پرداخته شد و قرار شد که در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. هر چند که در بررسی­ها، عدم رعایت نکات ایمنی به عنوان یکی از شایعترین خطاهای انسانی در حین کار ساختمانی بیان شده­است. به سبک معماری ساختارشکن میرسیم که یکی از عجیب ترین سبکهای معماری است. چون دقیقا برای کاربری اداری طراحی شده ولی واحدی با موقعیت اداری، چون برای کاربری مسکونی طراحی شده، ممکن است نیاز به انجام تغییرات و هزینههای مضاعف داشته باشد. همچنین در شهرهای مذهبی چون مشهد ایجاد حریم خصوصی برای کاربران در الویت می باشد. به عنوان مثال رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شوند و باعث حس آرامش می شوند . توصیه میشود برای آقایان و خانمها در فضای مجزا در جوار یکدیگر پیش بینی شده و بهتر است این فضا نزدیک وضوخانه باشد. این چفد بسیار نزدیک به نیم دایره است. سبک معماری رومیوار مربوط به قرون وسطاست که عموما بناهایی که با استفاده از این سبک معماری طراحی شدهاند، ساده، بسیار سنگین و همچنین بسیار هم بزرگ بودهاند.

هر زمان یک بنا یا یک ساختمان را مشاهده نمودید که دارای ستونهای فرعی باریک، منارههای مارپیچ و ستونهای اصلی قوسی شکل بود، دریابید که سبک معماری آن گوتیک بوده است. هر جا بنایی را مشاهده نمودید که ستونهای ضخیم و قطوری داشت و بدنه سازه هم گرد و دایره ای شکل بود، بدانید که این بنا با سبک معماری رومی وار ساخته شده است. در طراحیهای معماری کلاسیک معمولا ظاهری زیبا و باوقار در کنار شکوه و عظمت مشاهده میکنید که در کنار تناسبات زیبا سرآغازی برای طراحیهای متفاوت آینده و شکل گیری دیگر سبکها بوده است. با گذشت سالها از ساخت ساختمانهای طراحی شده توسط سبک معماری کلاسیک، هنوز هم این ساختمانها زیبایی خیره کنندهای دارند و اکثر این آثار را میتوان در پایتختهای کشورهای یونان و ایتالیا مشاهده نمود. این سبک معماری مانند سبک معماری رنسانس از سبک معماری یونان و روم پیروی مینمود و تنها تفاوتی که نسبت به معماری رنسانس داشت این بود که بعضی از عناصر معماری کلاسیک، تناسبات و قوانین آن را عینا حفظ مینمود. اگر بخواهیم چند مورد از شاخصترین طراحیها در معماری کلاسیک را نام ببریم باید به ساختمانها و نقاط شاخص شهری در معماری روم و یونان باستان اشاره کنیم.

برای مثال، نقشه سازه یک پروژه سازه فلزی میتواند حاوی اطلاعاتی از نوع و تعداد تیرآهنهای ستون، تیر، بادبندها، جزئیات صفحه ستون، دیتیلهای اتصالات و موارد بیشتر باشد. این ساختمان مسکونی نمونه ای موفق از ساختمان های مسکونی اجرا شده در اصفهان می باشد که توسط دفتر معماری طرح و ساخت صفحه طراحی شده است. هر سبک معماری نشانههای متعددی دارد که با استفاده از این نشانهها می توان با دیدن یک ساختمان یا اثر، سبک معماری آن را تشخیص داد. علاوه بر قصرهای متعددی که با استفاده از این سبک ساخته شدهاند، کلیساها و مساجد بسیاری نیز طراحی شدهاند که نمونه آنها در آثار تاریخی و معماری استانبول قابل مشاهده است. همان طور که پیشتر نیز ذکر شد طی 100 سال گذشته سبکهای معماری متعددی به دنیا معرفی شد و رفته رفته اقبال اکثریت معماران جهان به این سمت رفت که معماری سنتی را با سبکهای مدرن تلفیق نموده و آثار فوق العاده زیبایی را به همگان معرفی کنند. از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … به همین جهت داشتن یک دانش کلی از نحوه ساختن یک سازه کمک می کند تا افراد سودجو نتوانند از هر فرصتی برای صرف هزینه اضافی استفاده کنند.

خانهها دارای خطوط بام چندتایی هستند که در سطوح مختلف تعریف شده است. ساختمان این دانشگاه ژاپنی مشابه شخصیت های کارتونی و کامپیوتری است که در حال تغییر هستند! گردش عمودی بین طبقات: مانند پله های ارتباطی طبقات، آسانسورها، بالابرها، پله های فرار، پاگردها، شیب راهها و موارد مشابه. آنها معتقدند که معماری هایتک مانند این است که یک فرد لباسهای خود را به صورت پشت و رو بپوشد. اما در دوره پهلوی از آن برای ساختمان ها در بدنه شهری و بناهای حکومتی، اداری و خدماتی مانند استانداری ها، شهرداری ها و هتل ها به کار برده شد و در نتیجه ابعاد ساختمان ها بزرگ تر و وسیع تر از دوره قبل بودند.

معماری در لغت به معنای علم بنایی و ابعاد سازی آمده است و معمار به معنای بسیار عمارت کننده آنکه عمارت کند وموجب رونق و تعالی گردد وعمارت نیز به معنی آبادی است. هر جا ساختمان یا بنایی دیدید که در آن از اشکال مکعبی به وفور استفاده شده بود، ساختاری مستطیل شکل داشت و ظاهر آن ساده و بدون تزئین بود، بدون شک سبک معماری آن مدرن است. اگر بنایی دیدید که گنبدهای فراوانی دارد و به جزئیات بسیار توجه شده و تجملات فراوانی هم در جزئیاتش به کار رفته است، شک نکنید سبک معماری آن بنا، معماری روم شرقی است. بنابراین اگر از علاقمندان معماری باشید باید کم و بیش و بصورت اجمالی با سبکهای شاخص معماری جهانی آشنایی داشته باشید تا بتوانید راحتتر سبک مورد نظر خود را بشناسید و راجع به آن مطالعات بیشتری داشته باشید. شرکت آبستره یک شرکت بسیار موفق در زمینه ی معماری داخلی ساختمان می باشد ، که خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهد ، از طریق انجام مطالعات و پژوهش های مستمر در زمینه ی رفع نیاز های بالقوه و بالفعل مشتریان می باشد . به عنوان مثال از گروت برای نصب ریل ماشین آلات استفاده می شود.