محبوبترین گیاهان آپارتمانی زینتی: اسامی گیاهان آپارتمانی زینتی + عکس

در برابر نور کم و زیاد خود را تطبیق میدهد ولی در عوض خاک خوبی نیاز دارد. این گیاه را در نور غیرمستقیم نگهداری کنید و فراموش نکنید که خاک آن باید همیشه مرطوب باشد؛ ولی بیش از حد به آن آب ندهید. این ساقهها مثل یک دم بلند شده و دلیل نامگذاری این گیاه به دم الاغی هستند. این گیاه آپارتمانی درست مثل یک تندیس، زیبا و خیرهکننده است و ظاهر جالبی دارد. این گیاه را با نامهای مختلفی مثل سپر سیاه، گوش فیل یا ماسک آفریقایی هم میشناسند. کاکتوس کریسمس گلهایی با رنگهای زیبا و خیرهکننده میدهد. دم موشی قفائی درختچهای همیشه سبز است که گلهایی سفید صورتی یا بنفش میدهد. میتوانید در دنیای وسیع گلهای آپارتمانی گیاهانی پیدا کنید که برگهایی با رنگهای متنوع و خاص دارند؛ از برگهای بنفش و قرمز گرفته تا برگهای طرحدار با رنگهای سفید و زرد و نقرهای. در تحقیق درباره گل محمدی اشاره می شود که گل محمدی نیاز به مواد غذایی همراه با برنامه غذایی طولانی مدت دارد. متوسط عملکرد (تعداد گروههای هیدروکسیل در هر مولکول تری گلیسرید) روغن کرچک ۲٫۷ است، پس از آن بهطور گستردهای به عنوان پلی ال سفت و سخت و پوشش استفاده میشود. کالاتیا یکی از گیاهان آپارتمانی تزیینی است که احتمالا آن را قبلا دیدهاید.

این گیاه را باید مرتب آب بدهید چون خشک شدن خاک را دوست ندارد. مرتب باید آن را آب بدهید و در نور غیرمستقیم و زیاد قرار دهید. در ماههای گرمتر سال تابش غیرمستقیم آفتاب و نور زیاد برای آن کافی است. همیشهسبز چینی در محیطی که نور کم تا نسبتا زیاد و غیرمستقیم داشته باشد بهخوبی رشد میکند. مقاوم باشد و دارای استاندارهای لازم برای رشد گیاه باشد. کوددهی: در طول فصل رویش این گیاه را با کودی متوازن و استاندارد تغذیه کنید. کوددهی: در طول فصل رویش ماهی یک بار این گیاه را با کودی متوازن تغذیه کنید. کوددهی: ماهی یک بار کوددهی با کودی مایع و دوبرابر رقیق شده برای این گیاه کافی است. این گیاه هم به خاطر ترکیب رنگ قرمز و سبز، یکی از گیاهانی است که در تزیینات کریسمس مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه رشد کندی دارد به همین دلیل برای کسانی که فضای کمی برای نگهداری گل دارند، انتخاب مناسبی است. میتوانید آن را در یک گلدان آویز بکارید یا در جایی قرار دهید که به سمت پایین رشد کند. اما علاوه بر این رنگ رایج، گلهایی به رنگهای دیگر هم میدهد؛ سفید، طیفهای مختلف آبی و صورتی.

ترکیب نارنجی و آبی روی برگهای سبز و زیبا، ظاهری جذاب و متفاوت به مرغ بهشتی داده است. این گیاه جز گیاهان آپارتمانی گلدار و از خانواده ساکولنتهاست که ساقههایی خوشه مانند با برگهایی سبز آبی دارد. گیاه Philodendron Narrow مانند همه فیلودندرونها، با آبدهی بیش از حد از دست میدهد، بنابراین دقت داشته باشید که تا خاکش کاملا خشک نشده است، به آن آب ندهید. اگر علاقهمند به زعفران هستید در ادامه کاشت، داشت و برداشت زعفران را مطالعه کنید. دارای گونههای متنوع معتدله بوده و در مجاورت باغات مرکبات و انار و زیتون دانشگاه قرار دارد شامل گیاهان چون آویشین تیموس، لانواند، به لیمو، زعفران و رزماری میباشد. بگونیا هایی که در داخل خانه رشد می کنند به ویژه مستعد پوسیدگی ریشه و آب بیش از حد هستند. تعداد طرفداران گل و گیاه آپارتمانی اصلا کم نیست اما برخی گیاهان که حساس هستند و نگهداری ویژه و بیشتری طلب میکنند، باعث شدند خیلی از ما باور کنیم که استعداد و شرایط نگهداری گل و گیاه در خانه را نداریم. با وجود اینکه اقلیم ایران مساعد پرورش گل و گیاهان زینتی است و هرساله نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون شاخه گل شاخه بریده و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل گلدانی در کشورمان تولید میشود، اما جایگاه ایران در این زمینه در جهان هفدهم است.

با دانستن و شناخت انواع گلهای آپارتمانی و روش نگهداری آنها، میتوانید گل هایی را خریداری کنید که شرایط نگهداریاش با شرایط زندگی شما سازگار باشد. نور: این گیاه به محیطی نورگیر با نور غیر مستقیم نیاز دارد. این گیاه معطر به راحتی در محیط آپارتمانی رشد میکند. بیشتر در مکان های مرطوب و باتلاق ها رشد می کند. شاخه های گیاه پتوس می تواند به تکیه زدن به اجسام دیگر و یا به دنبال ساقه هایش بالا رود و یا آویزان شود. این گیاه به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد و قبل از اینکه دوباره آن را آب بدهید باید فقط دو سانتیمتر از سطح خاک آن خشک شده باشد.

آنها خاک مرطوب و با زهکشی خوب را در یک نقطه سایه ترجیح می دهند اما به خوبی با خشکسالی مقابله می کنند. برای بهبود روحیه و عوض کردن حال و هوای خودمان حتما لازم نیست که به طبیعت برویم. کشت انواع گیاهان زینتی به دلیل شرایط آب و هوای مناسب ایران و درآمد حاصل از صادرات آنها، نقش مهمی در باروری استعدادهای اقتصادی ایران و توسعهٔ تولید ملی این کشور میتواند ایفا کند. به جز عملکرد خوبشان در تصفیه هوای داخل خانه و محل کار، حس و انرژی خوبی به محیط میدهند که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. اگر دنبال یک گیاه استوایی جذاب با گلهای خاص و متفاوت هستید که فضای خانه را با ظاهر خیرهکنندهی خود دگرگون کند، گیاه مرغ بهشتی بهترین گزینه است.

رنگ این گلها بسیار متنوع است؛ از سفید، صورتی، قرمز و بنفش گرفته تا زرد. برگهای سبز و براق این گیاه رگههای سفیدرنگ در روی برگ دارد در حالی که زیر برگ رنگ بنفش دارد. آنها دارای برگ های بزرگ، براق و همیشه سبز هستند که برخی از آنها در زمستان به رنگ قرمز جذاب و گل های صورتی یا بنفش جذاب در آوریل و مه دیده می شوند. گلهای این گیاه نه تنها رنگهای جذاب و زیبایی دارند بلکه براق هستند و به شکل قلب دیده میشوند. این گیاه با گلهای قرمز و صورتی خود که معولا عمر طولانی دارد، زیبایی خیرهکنندهای به دکوراسیون خانه میدهد. الته بعضی از انواع آن ممکن است برگهایی با رگههای قرمزرنگ یا حاشیههای رنگی داشته باشد که هر بینندهای را شگفتزده میکند. در بین انواع مختلف گیاه کالاتیا که گیاه دعاخوان هم نامیده میشود، تعدادی از آنها برگهایی با ظاهر متفاوت و طرح و نقش خاص دارند. بهطورکلی گلخانهها بهصورت سازههای با فضای باز و بسته طراحی میشوند. حیواناتی که روی پیسانکی به تصویر کشیده شدهاند هم شامل حیوانات وحشی (گوزن، پرندگان، ماهی) و هم حیوانات اهلی (قوچ، اسب، مرغ) میشوند. آگلونما هم یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و رایج است و به رنگ سبز و سفید وجود دارد.

وجود یک موجود زنده که از ما محبت طلب میکند، رشد میکند و به فضا رنگ و انرژی اضافه میکند، میتواند تاثیر بسیار خوبی در روحیه ما داشته باشد. پاپیتال از جمله گیاهان محبوب است که حتما اسم آن به گوشتان خورده است. نور: پاپیتال میتواند در محیطی کمنور تا محیطی با نور زیاد زندگی کرده و شرایط را تحمل کند، بهشرطی که نور غیرمستقیم باشد. از پاپیتال گرفته تا انواع فیلندرون و پتوسها و بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی که شاخههای رونده دارند. پس از گذشت چند ماه یکی از کارکنان گلخانه متوجه رشد سریع و رونده بودن یکی از این گیاهان در گوشهای از گلخانه شد که دیوار مجاور خود را پوشانده بود و برگهای قلبی شکل و زیبای آن باعث شد که توجه کارشناسان را به خود جلب نماید و درنتیجه اقدام به تکثیر و توزیع آن نمایند. همچنین باری که سازه تحمل می نماید بایستی از وزن درختانی که کاشته می شوند بیشتر باشد تا صدماتی به سقف سازه وارد نیاید ومحاسبان سازه باید وزن درختان بالغ را درمحاسبات خود لحاظ نمایند.

با نگهداری درست، این گیاه تا ۴۵ سانتیمتر قد میکشد و عرض آن به ۳۰ سانتیمتر هم میرسد. زمستان یا اوایل بهار زمان ایدهآلی برای کوتاه کردن گیاه قبل از شروع رشد جدید است – گل ماندویلا در هنگام رشد جدید، بنابراین هرس خیلی دیر میتواند منجر به حذف جوانههای بالقوه شود. کوددهی: دم الاغی در مجوع نیاز زیادی به کوددهی ندارد، بااینحال در طول فصل رشد گیاه میتوانید 2 الی 3 مرتبه آن را با کودی سبک و ضعیف تغذیه کنید. درباره ساخت گلخانه برنامهریزی کنید و نسبت به خرید گل و گیاه زینتی و برنامههای بازاریابی و فروش نیز برنامه های دقیقی را تنظیم نمایید. به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری،پژمان آزادی رئیس انجمن گل و گیاه زینتی گفت: این سمپوزیوم از 11 تا 14 اردیبهشت با حضور 25 مهمان خارجی و 100 شرکتکننده داخلی از اساتید و دانشجویان و محققین برجسته کشور در رامسر برگزار میشود. اینها گیاهان مقاومی هستند که نیاز به توجه خاصی ندارند و در شرایط آپارتمانی مختلف مثل نور کم و کم آبی دوام میآورند. گلهای زیبا و خاص این گیاه که ظاهری شبیه به منقار پرندگان دارند، براق هستند و به رنگهای زیبای نارنجی و آبی دیده میشوند.

مرغ بهشتی در ماههای سرد سال باید نور مستقیم بهترین گیاهان زینتی آفتاب دریافت کند. در این حالت پس از استقرار در آپارتمان، گیاه شروع به ریزش برگ مینماید چون سرماخورده است و اگر در فصل تابستان باشد نور مستقیم خورشید برگهای آن را سوزانده است. گیاهانی مختلفی به این منظور وجود دارد. آنتوریوم با نامهای مختلفی شناخته میشود و گاهی به آن گل فلامینگو هم میگویند. یکی از انواع آلوکازیا با نام آمازونیکا شناخته میشود که معمولا بهعنوان گیاه آپارتمانی به فروش میرسد. گیاه برگ بیدی یک زیبای راه راه با توقعات بسیار اندک است. این گیاه بهعنوان یک گیاه روند، برای نگهداری در گلدانهای آویز بسیار مناسب است. رنگ برگهای آن متنوع است و از سبز روشن تا صورتی روشن دیده میشود و برای فضاهایی که دکوراسیون روشن دارند بسیار مناسب است. به طور مثال گونه دلکتوم دارای گلهای درشت و بنفش رنگ میباشد. گیاه لوندر Lavender یا گیاه اسطوخدوس، جزو گیاهان غیر متداول برای گیاهان آپارتمانی است، اما به دلیل خاصیت درمانی که دارد (میتوان از عطر آن برای آروماتراپی یا همان رایحه درمانی استفاده کرد)، در مجموعه گیاهان لاکچری برای طراحی دکور اتاق خواب، قرار میگیرد.

شاید کادو های دیگر پس از دریافت در کشو یا گوشه کناری پنهان شده و در مرور زمان ارزشی نداشته باشند و فراموش شوند اما گل ها از آن دسته هدایایی هستند که جلوی چشم افراد قرار میگیرند و در صورت نگهداری از آنها، میتوانند تا سالها یادآور اشخاص و اتفاقات زیبا باشند. از سویی دیگر متورم و لوله شدن برگ ها، نشان از آبیاری بیش از حد گیاه دارد بنابراین بهتر است تنها در صورت خشک بودن سطح خاک گیاه خود را آبیاری کرده و به محض خروج آب اضافی از انتهای گلدان، فورا روند آبیاری فیکوس بنجامین را متوقف کنید. در واقع به مهندسین کشاورزی در گرایشهای مختلف از جمله باغبانی، گیاه پزشکی و غیره نیاز است تا مدیریت بهتری در گلخانه صورت بگیرد. وضعیت سمی بودن یا نبودن: این گیاه در صورت خورده شدن برای انسانها و حیوانات سمی است. وضعیت سمی بودن یا نبودن: شیره این گیاه میتواند برای انسانها و حیوانات سمی باشد.

در هر صورت میتوانید یکی از انواع گیاهان آپارتمانی رنگارنگ را پیدا کنید که با سایر رنگهای دکور خانهی شما هماهنگ باشد و جذابیت خاصی به آن بدهد. وضعیت سمی بودن یا نبودن: این گیاه در صورت خورده شدن برای حیوانات و انسانها سمی است. وضعیت سمی بودن یا نبودن: این گیاه کمی سمی است و در صورت خورده شدن میتواند آسیب رسان باشد. وضعیت سمی بودن یا نبودن: این گیاه سمی نیست. فونیکس یا نخل زینتی: این گیاه نیز، گزینه خوبی برای کاشت در تراس است و به دلیل مقاومتی که در مقابل شرایط سخت محیط دارند، به راحتی آن را می توان نگهداری کرد. این یک معامله برد برد است زیرا هم حمام شما زیبا میشود و هم گیاه به محیط دلخواهش میرسد. آنها برای کاشت در گلدان ایده آل هستند، زیرا این نوع گیاه می تواند بدون مشکل در خاک های خشک و سنگلاخ رشد کند، بنابراین گلدان برای رشد مطلوب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر ظاهر زیبا و خاص، این نوع گلها بسیار مناسب فضای محدود آپارتمانها هستند زیرا از فضای هدر رفته استفاده میکنند و باعث شلوغی یا مزاحمت نمیشوند. برای آبیاری به این نوع گلها بهتر است آنها را از محل خود خارج کنید و در جای مناسبی آبیاری کنید تا آب اضافه خارج شده از زیر آن به محیط زندگی شما صدمه نزند.

این گیاهان یا برگهای زینتی بسیار زیبا با رنگهای خاص دارند یا گلهای آنها رنگارنگ و خیرهکننده است. گیاهان زینتی زیادی وجود دارند که برای قرار گیری در آشپزخانه مناسب هستند. با توجه به محدودیت هایی که در هر پاسیو وجود دارد، گیاه مناسب آن نیز فرق می کند. فناوریهای گلخانهای به کمک متخصصان آمدهاند و زمینه را برای رشد و توسعه فراهم کرده اند. این گیاه ممکن است تا ۲۰ متر هم رشد کند. مشعل زرد، کوکب، شمعدانی، آهار، گل کلم که در تابستان دارای تنوع بیشتری است و اطلسی و کاکتوس (قورهای و اشکوریا) که این کاکتوسها استعداد گلدهی دارند، ناگفته نماند ناندینا و مگنولیا و کاملیا در ماه بهمن و فصل زمستان گلدهی دارند و به عنوان گیاهانی که در زمستان هم سبز هستند شناخته میشوند. به همین دلیل وجود سیستم تهویه در هر گلخانهای مانند گلخانه های خانگی بسیار مهم است. آلوکوزیا ازلانی به عنوان یکی از بهترین گزینهها برای پرورش گل های پرسود شناخته میشود. بااینحال اگر در حین خواندن مطلب در مورد گلهای آویز آپارتمانی معرفی شده در این مطلب سوالی در ذهنتان شکل گرفته و جواب آن را پیدا نکردهاید یا نه بهطورکلی در مورد خرید گیاهان گلدانی سوالی دارید، آن را با کارشناسان گُلسِتان درمیان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.