فروشگاه تخصصی هوشمند سازی ساختمان دکتر ب ام اس > مقالات

با نصب سنسورهای حرکتی، حسگرهای حضور افراد، کنترل اتوماتیک پرده های برقی، اندازه گیری مصرف انرژی، مانیتورینگ، آلارم و هوشمند سازی ساختمان آکو … راهکارهای ساده موثر و بهینه برای سیستم های برقی ساختمان به دست می آید. سیستم صوتی و تصویری از تجهیزات غیر قابل چشم پوشی در فرآیند هوشمند سازی ساختمان است. سیستم صوتی هوشمند میرای اولین سیستم صوتی HIFI ایران است که قابلیت اتصال به رادیو های اینترنتی، استریم موزیک، قابلیت اتصال از طریق پروتکل های UPNP AND AIRPLAY و همچنین سرور NAS را داراست. این سیستم دارای سناریو خواب و تنظیم ساعت برای پخش موزیک دلخواه و همچنین ایجاد پلی لیست های نامحدود قابل برنامه نویسی را داراست. علاوه بر دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان ، دوره های دیگر ویژه بازار کار نظیر آموزش plc ، آموزش برق ساختمان ، آموزش نصب پکیج ، آموزش تعمیرات موبایل و … نیز بصورت حضوری و با ارائه مدرک فنی و حرفه ای در آموزشگاه فن آموزان برگزار می شود.

  • بسیاری از جنبه های اتوماسیون خانه باید توسعه داده شود تا بتوان آن را افزایش داد.
  • با توجه به تنوع اجناس چگونه سیستم هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنیم ؟ برای پیاده سازی یک سسیستم هوشمند ساختمان ابتدا می بایست اطلاعت کافی در باره انواع تجهیزات هوشمند ساختمان داشت و بتوان این سیستم ها را به خوبی متناسب با پروژه طراحی کرد.
  • در صورت کافی بودن نور روز، نور چراغ ها کاهش می یابد تا انرژی الکتریکی کمتری مصرف شود.
  • از دیگر تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می توان به تهویه مطبوع اشاره کرد.
  • سال ها کشور های پیشرفته صنعتی تکنولوژی اتوماسیون صنعتی و مسکونی را با هزینه های گزاف و قابلیت های اندک به ایرانیان فروخته اند.
  • برای نشان دادن اینکه چگونه می توان از ویژگی های ساختمان هوشمند در دنیای واقعی استفاده کرد.

سنسور باز بست در محل هایی همچون در و یا پنجره نصب می گردند و در صورت باز شدن و یا بسته شدن هشدار میدهند. چقدر خوب می‌شود که با فشردن یک دکمه یا به وسیله‌ی گوشی پرده‌های خانه جابه‌جا شوند. سطح مایعات، سیالات یا سایر مواد را در یک سیستم باز یا بسته تعیین می کنند.

در صورت وقوع آتشسوزی سيستم هشدارهاي لازم را به صورت زنگ هشدار و يا پيام صوتي اعلام ميكند و در صورت عدم حضورساكنين در داخل منزل به صاحبخانه پيام ارسال ميكند. از این سنسورها در مدیریت محیط زیست برای اندازه گیری مواد شیمیایی، یونها، عناصر آلی، جامدات معلق و سطح pH در آب استفاده می شود. فشار را تشخیص داده و هرگونه انحراف از محدوده فشار استاندارد را به مدیر سیستم هشدار می دهند – شبیه به نظارت بر ماشین. دقیقاً مانند حسگرهای حرکت، وجود یک جسم را تشخیص می دهند و میزان نزدیک بودن آن را اندازه می گیرند. سنسورها دو قطعه هستند – یکی در درب یا پنجره ثابت است و دیگری در قاب ثابت است.

نکاتی در مورد آموزش هوشمند سازی ساختمان

در اینجا سنسورها بخشی جدایی ناپذیر از ساختمانهای هوشمند هستند و نقش مهمی در جمع آوری داده ها برای اطلاع از تصمیمات مربوط به محل تخصیص منابع ایفا می کنند. این هزینه با توجه به ویژگی‌های ساختمان مورد نظر، تجهیزات استفاده شده و سطح هوشمند سازی متفاوت است. زمانی با مشورت شما تعیین شده و همکاران ما برای بازدید از مکان اجرای پروژه اعزام می‌شوند. هدف از این کار بررسی فنی و انتخاب مناسب‌ترین پروتکل هوشمندسازی برای شما است.

مزایای هوشمندسازی، تجهیزات هوشمند و هر آن چه که نیاز است راجع به ساختمان هوشمند بدانید، طی جلساتی کاملا برای شما توضیح داده شده و با توجه به بودجه، نیازهای شما و محدودیت‌های پروژه، روش هوشمندسازی و تجهیزات مورد نظر انتخاب می‌شوند. یک ساختمان هوشمند شامل مجموعه ای از تعدادی سنسور، تعدادی عملگر و یک سیستم کنترلی مرکزی است که اطلاعات مناسب توسط این سنسورها دریافت شده و مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در سیستم کنترلی مرکزی، سیگنال مناسبی در خروجی قرار می گیرد. موارد ذکر شده نشان می دهد که در ساختمان های هوشمند، کنترل پذیری و امنیت تا چه میزان افزایش یافته و امکان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی وجود دارد.

هوشمندسازی باسیم

از جمله سنسورهایی که در در ساختمان هوشمند استفاده می شود، سنسور فشار که به منظور اندازه گیری فشار مخازن و ارتفاع آب مخازن، فشار ورودی، خروجی کانال های هوا رسان و هم چنین برای ارزیابی سیستم تهویه مطبوع HVAC مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه تنظیم دما افزایش یافته و دمای محیط برای حضور افراد تنظیم شود و . دوره ی مجازی هوشمند سازی برای افراد علاقه مندی که نسبت به شرکت در دوره های حضوری دارای محدودیت هستند فرصتی استثنایی را فراهم کرده تا با بهترین کیفیت در خدمت کارآموزان باشد. دوره ی مجازی هوشمندسازی فرصتی است تا شما بتوانید در خانه ی خود میزبان استاد باشید. اینگونه علاوه بر آسایش و راحتی بیشتر با صرفه جویی در هزینه و زمان میتوانید از آموزش های لازم در خصوص هوشمندسازی بهره مند شوید.

این فناوری ها عبارتند از ؛ سیستم های الکترومکانیکی ، اینترنت و فناوری های بی سیم. استفاده از ایده اینترنت اشیا برای توسعه هوشمند سازی خانه به امری مطلوب تبدیل شده است و پیاده سازی شده است. مانند هر فناوری ، هوشمند سازی خانه در مراحل توسعه خود است و به همین دلیل نیاز به تحقیقات و ورودی های زیادی از صنایع ، دانشگاه ها و متخصصان دارد. همان طور که اشاره شد، روش هوشمند سازی ساختمان به دو دسته با سیم و بی سیم تقسیم می شود. در حقیقت صنعت هوشمند سازی ساختمان باعث راحتی ، آسودگی ، کاهش هزینه ها با مصرف عاقلانه انرژی و افزایش ارتباطات می گردد. این سیستم می‌تواند به اینترنت متصل شده و باعث می‌شود که بتوانید اجزای خانه خود را از هر جای دنیا کنترل کنید.

در این سیستم به طور اتوماتیک مصرف انرژی دستگاه‌های بدون استفاده حذف می‌شود. حال در این میان برند های بی کیفیتی وجود دارند که هزینه های گزافی را به خریدار برای قابلیت های اندک تحمیل می کنند که پیشنهاد می شود خریدار در مرحله اول با مشاوران هوشمند سازی ساختمان مشورت کرده و در دام این افراد سودجو نیافتند. حال در میان برند های معتبر می توان با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهند و هزینه هایی که برای آن قابلیت ها تعیین می کنند، بهترین آنها را انتخاب نمود. آلتیوم دیزاینر یکی از بهترین نرم افزار های طراحی مدارات چاپی بردهای الکترونیک هوشمند می باشد. در این دوره یاد میگیرید چگونه با این نرم افزار انواع مدارات هوشمند سازی ساختمان را بر روی بردهای الکترونیک به راحتی پیاده سازی کنید.

حال فرض کنید از محل کار در حال برگشت به منزل هستید با ورود به منطقه جغرافیایی تعیین شده مجددا سیستم های سرمایشی و گرمایشی شما فعال خواهند شد. حال با روشن تر شدن نحوه عملکرد سیستم به بررسی نرم افزار خواهیم پرداخت، نرم افزار در سیستم هوشمند سازی ساختمان دقیقا آن چیزی است که به عنوان تکنولوژی عنوان می شود. زیرا سخت افزار ها سالهاست در عرصه های مختلف استفاده می شوند ولی این نرم افزار است که نحوه عملکرد آنها و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را قانونمند می کند. در بخش سوم اطلاعات سودمند و کاربردی را بواسطه اینترنت دریافت کرده و در اختیار کاربر قرار می دهند این اطلاعات می تواند شامل وضعیت جوی، آلودگی هوا، اخبار روز و یا تقویم و تاریخ باشد. در بخش چهارم قوانین از پیش تعیین شده ای در نرم افزار تعیین شده تا بتوانند با توجه به شرایط مختلف تصمیم گیری مورد نیاز را انجام دهند که به عنوان اتوماسیون منزل شناخته می شود.

فروشگاه تخصصی هوشمند سازی ساختمان دکتر ب ام اس > مقالات