طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا | iranianarchitectures

در این صورت کارفرما هم می‌تونه تخمینی واقعی از هزینه‌های شما داشته باشه. ۳- رنگ آمیزی دیوار ها از نکات خیلی مهم در بازسازی دکوراسیون اداری می باشد. باید سعی کنید از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان های اداری استفاده کنید. اگر اتاقها نور گیر نباشند یا ساعات کاری شرکت شب باشد، حتماً به نورپردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. میتوانید جهت کم کردن هزینه، بعضی موارد که خیلی ضروری نیستند را حذف کنید.

طراحی ساختمان اداری کوچک در کرمان

علاوه بر طراحی مدرن و جالب توجه در این ساختمان، نمای آن را از آجر های بومی پوشانده ­اند که با بافت های سنتی هماهنگ و باعث حفظ سبک معماری اقلیمی و بومی شده است. پروژه ساختمان اداری، تجاری ترمه از نظر داوران جایزه معماری Architizer رتبه اول را به خود اختصاص داد. طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد.

http://carsicm.ir

در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود. در فضای ساختمان های اداری کتابخانه و مرکز اسناد برای امور تحقیقاتی به منزله سیستم مغزی آن است که می تواند به صورت مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی نیز باشد. هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد.

  • و افزایش میزان مصرف انرژی برای تولید گرمایش و سرمایش به دلیل بالا بودن ضریب انتقال حرارت در شیشه، افرادی که در نزدیکی شیشه قرار میگیرند از نور زیاد و گرما در آسایش نیستند، مقامت پایین در برابر زلزله را می توان جز معایب شیشه نام برد.
  • سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند.
  • جداره می بایست در حد یک پوسته باقی نماند و در سازماندهی درونی فضاهای کار و شکل دهی فضاهای سبز تاثیر گذار باشد.
  • آنها در طراحی های خود افزایش احتمالی دمای متوسط 3 تا 5 درجه در طول تابستان و افزایش بارندگی 30٪ در زمستان را محاسبه کرده اند.

معمار با طراحی ویژه و استفاده از رنگی منحصر به فرد، اشکال هندسی، زاویه دادن به قطعات تشکیل‌دهنده نما، متریال منعکس‌کننده نور و ورودی زیبا با الهام از طبیعت و صخره‌ها، نمای اداری خاص و زیبایی خلق کرده است. توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی افرادی که در ساختمان کار می‎‌کنند نیز در طراحی نما اهمیت دارد. استفاده از المان‌های مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، می‌تواند احساس ناخوشایندی در آن‌ها به وجود بیاورد. در مقابل، استفاده از عناصر هویت‌بخش ملی یا توجه به ویژگی‌های فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد می‌کند.

نحوه پارتیشن بندی ساختمان اداری

اگر مجله خبری معماری ایرانیکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. دفتر مرکزی جدید شرکت Deloitte، به نام The Edge ، توسط شرکت معماری PLP مستقر در لندن طراحی شده و در آمستردام، هلند واقع شده است.

زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری