طراحی داخلی چیست و چرا روی حس ما نسبت به محیط اثر میگذارد؟

همینطور شما میتوانید یک مبل و میز جلو مبلی را در مقابل شومینه قرار دهید و با دو صندلی یکسان در دو طرف و شومینه فضای دنج و راحتی را برای خودتان بسازید. این امر نه تنها باعث می شود آشپزخانه شما مدرن به نظر برسد بلکه همچنین فضای بیشتری را برای ذخیره سازی ظروف ایجاد می کند و آماده سازی و پخت و پز غذا را برای شما آسان می سازد. معماری داخلی نقش بسیار مهمی در کیفیت فضا ایفا می کند. فضای مستطیلی -که معمولاً در سرتاسر عرضش، دهانه دارد- بسیار انعطافپذیر است. به نظر میرسد تغییری چشمگیر در ارتفاع سقف، به نسبت همان تغییر در عرض یا طول، تاثیر بیشتری بر برداشتمان از فضا داشته باشد.سقفهای بلند معمولاً با احساس رفعت و عظمت همراهاند و سقفهای کوتاه اغلب صمیمیت و گرمایی غارمانند را القاء میکنند. فضاهای منحنی شکل استثنا هستند و معمولاً در شرایط ویژه به کار میروند.سادهترین فضای منحنی شکل، فضای دایرهای است. دیوارهای منحنی شکل، پویا و از لحاظ دیداری فعالند و چشمهایمان را در راستای انحنایشان هدایت میکنند. فضایی که طولش بسیار بیشتر از عرضش باشد، حرکت در راستای بعد بلندش را تشویق میکند. شرکت های بسیاری نیز وجود دارند که ادعا می کنند با قیمت بسیار پایینی کاری بی عیب و نقص را به شما تحویل می دهند، اما این ها همگی دروغ محض است؛ در این زمینه کار را به کاردانش بسپارید و به شرکت های مطرح اطمینان کنید.

طرح ریزی و جزئیات وسایل مصرفی اتاق ها در رابطه با مسائل خدمتکاری و نیز نگهداری بسیار مهم است. با تسلط یکی از آنها، باید قادر باشیم تا دیگری را نیز به عنوان شریکی همسان در این رابطه تلقی کنیم.دیدن این ارتباط متناوب فیگور-زمینه بسان عناصر طراحی داخلیای-مانند میز و صندلی- که در فضای داخلی وارد و چیده میشوند، به همان اندازه سودمند است. همان گونه که ما میدانیم فرهنگ سازمانی نشان دهندهی برند شرکت، سازمان و اداره است و از تاثیر فرهنگ سازمانی بر برندسازی از سازمان در ذهن مشتریان داخل، خارجی و شرکای داخلی و خارجی به سادگی نمیتوان گذشت. این بعد عمودی در شکلدهی فضای اتاق به همان اندازۀ ابعاد افقی اثرگذار است.با اینکه کوچکتر نشان دادن پرسپکتیو اغلب برداشتمان از اندازههای افقی اتاق را دچار تحریف میکند اما میتوانیم با دقت بیشتر رابطۀ میان ارتفاع فضا و قد خودمان را درک کنیم. ابعاد فضا، به نوبهی خود، تناسب و مقیاس اتاق را تعیین میکند و بر چگونگی استفاده از آن اثرگذار است.

اجرا و طراحی داخلی ساختمان لوکس و لاکچری با کاربری های مسکونی . قبل از شروع طراحی میبایست اولویتها و سلیقه کارفرما را در نظر بگیرید. استفاده از آبنما در دکوراسیون نشیمن نیز در کنار زیبایی منحصر به فرد خود می تواند آرامش بخش و رویایی باشد، پس در صورت امکان، آن را در نظر بگیرید. در این نوع دکوراسیون هرچه مبلمان کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. نورپردازی نشیمن هم باید مثل پذیرایی یکدست و یکنواخت باشد، اما می توانید برای تاکید روی بخش های دکوری از نورپردازی موضعی استفاده کنید. در مقابل اگر از رنگهای تیره در دکوراسیون اتاق پذیرایی خود استفاده کنید، حس و حال سنتی به فضای اتاق پذیرایی شما میدهد.

شخصیت و سودمندیاش نه تنها توسط تناسب عرض به طول بلکه از جان شکل سقف، الگوی پنجره و درگاه و ارتباط با فضاهای مجاور نیز تعیین میشود.وقتی طول فضا از دو برابر عرض آن بیشتر باشد، آرایش و کاربرد اتاق را تحت کنترل و تصرف خود در میآورد. فضاهای داخلی در ابتدا توسط سیستم سازهای ساختمان شکل می گیرند، سپس با صفحات سقف و دیوار تعریف میشوند و به کمک پنجره و درگاه با سایرفضاها مرتبط میشوند. برای مثال یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین عاملی که می توان در طراحی ساختمان در نظر گرفت و بسیار بر سلامت جسمی و روانی افراد اثر دارد، بحث نور و نورپردازی است، فرد معمار با در نظر گرفتن شرایط محیط و جنبه علمی ساخت و ساز می تواند جایگاه مناسبی را برای ایجاد پنجره و اندازه و شکل آن تعیین نماید. یکی از از مهمترین مورد ها در هنگام انتخاب سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری اثر گذاری این دکوراسیون بر تندرست و روحیه کارمندان این محیط ها است. در اصول طراحی داخلی اداری با انتخاب رنگهای مناسب برای دکوراسیون دفتر کار خود میتوان بر روی تعامل و همکاری کارمندان، پیشرفت کار، راندمان کار کارمندان و خلقیات آنها و مشتریها تاثیر زیادی گذاشت.

در سبک دکوراسیون معاصر شما میتوانید از اشیا دلخواه خود برای تزیین منزل استفاده نمایید اما در سبک مدرن این اتفاق نمیافتد. جهت سفارش طراحی داخلی با سبک مینیمال، مدرن و کلاسیک با ما تماس بگیرید. چوب سرو (Cedar wood) با رنگ قرمز مایل به زرد خود، جنس عالی و ظاهری کلاسیک دارد. • حتی ماهیت آکوستیکی سطوح اتاق هم میتواند بر مرزهای ظاهری فضا تاثیرگذار باشد. دکوراسیون داخلی بیشتر مربوط به علم آراستن ظاهری فضا مرتبط می باشد. طول اتاق در بیشتر مواقع از عرض آن بیشتر است. رنگ نارنجی نمادی از شادی، نشاط، تحرک و فوران احساسات است. وجود دارد مانند لوازم منزل، تابلو، تغییر رنگ و … طراح داخلی با توجه به پوشش های اصلی فضا مانند کف، سقف، دیوار و دربها و لوازم دکوراسیون اعم از مبلمان، پرده، فرش، تابلو، کاغذ دیواری، پارکت، لمینت، کابینت و … شما باید برای خرید مبلمان، آویز و انتخاب فرش و رنگ دیوارها باید طبق اصول رفتار کنید.

• رنگ، بافت و الگوی دیوار، کف و سطوح سقف بر دریافتِ ما از موقعیت نسبیشان درفضا و آگاهیمان از تناسب، مقیاس و ابعاد اتاق تاثیرگذار است. هر ساختمان الگوی شناساپذیری از این عناصر و سیستمها را داراست. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که طراحان و معماران در یک فضا، با اضافه کردن یک عنصر یا الگوی خاص به یک محیط، می خواهند چه پیامی را به بینندگان شرکت طراحی داخلی و دکوراسیون مهران طاهری برسانند؟ درحالیکه اگر این مقدار از بودجه را صرف خرید یک قفسه کتاب کنید، احتمالا به چشم نخواهد آمد و بی دلیل پولتان را هدر داده اید. این کیفیت بی نام گاهی در متون تخصصی معماری “زنده” خوانده می شود. طراحی و اجرا و نظارت پروژههای بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی لوکس، واحدهای مسکونی، اداری و تجاری، ویلایی و نما به صورت تضمینی با تیمی متخصص از صفر تا صد هدف ما در این مجموعه تحقق زندگی ایرانی بوسیله معماری مطلوب و جلب رضایتمندی مشتریان عزیزمان است. ما با ارائه کردن تصاویر سه بعدی این امکان را برای شما به وجود می آوریم که فضای خیالی در ذهن خود را قبل از اینکه اجرا شود مشاهده کنید تا در صورت عدم تایید شما اصلاحات صورت بگیرد و از اتلاف هزینه ها جلوگیری شود .

این یعنی فضای داخلی ساختمان قابلیت تغییر را داشته است و متناسب با محیط و زمان بهینه شده است. دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان امروزه یکی از پرطرفدارترین جنبه های بهینه سازی فضای خانه می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های زیادی از جمله: سبک مدرن، مینیمال، امروزی، صنعتی، ،اسکاندیناوی، فرانسوی، اسپانیای و انگلیسی وجود دارد و طراح باید با توجه به کاربری فضا، امکانات موجود و سلیقه کاربران یکی از این سبک ها را انتخاب نماید. چکیده -گفتارهای پیشرو میتواند به طراح در برنامهریزی این نیازمندیها، ترجمان آنها به فرم و الگو و تلفیقشان در زمینه فضا کمک کند. یک فرد که در مقام معمار داخلی فعالیت می کند به طراحی فضایی می پردازد که توسط مرزبندی های ساختمان مشخص شده است. این به این معنا می باشد که شکل کنونی ساختمان که توسط اولین معمار بنا شده است متناسب با زمان و شرایط آن دوران بوده است و هنر یک معمار داخلی از اینجا نمایان می شود که قابلیت تغییر در ساختار داخلی خانه را برای زمان های دیگر نیز فراهم سازد. دکوراسیون منزل ایرانی به سبک اصیل خیلی ها علاقه دارند در کنار اجناس کریستالی و مدرن ، خانه شان جایی برای هنر های دستی و بومی کشورمان داشته باشد.

برای مثال در نقشه ساختمانی یک خانه قسمت های مربوط به اتاق ها، آشپزخانه، سالن پذیرایی و … کف پوش مناسب با ابعاد خانه استفاده کنید! همچنین پیش از طراحی دکوراسیون داخلی هر فضا می بایست در مورد استفاده کنندگان از آن فضا، نیاز آنها، فعالیتها و اولویتهایشان، سلیقه و سبک پیشنهادی آنها و ابعاد مورد نیاز برای هر فضا بررسی های لازم را به عمل آورد.در این مقاله چک لیست نیازمندیها در طراحی داخلی گرد آوری شده است. پیش از شروع طراحی می بایست در مورد فعالیتهایی که در آن فضا انجام میشودو چک لیست نیازمندیها در طراحی داخلی مورد بررسی های لازم صورت گیرد.کاربری هر فضا تاثیر مستقیمی در طراحی آن دارد. لیست تولیدکنندگان و فروشندگان تزیینات داخلی ساختمان کشورپیش ساخته و کمد دیواری – آوا نت. تا به اینجا در مورد معماری داخلی صحبت شد، اما با تعریف طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی به تفاوت آنها پی خواهیم برد که در ادامه بیان می شود. اولین تفاوت در نصب پارکت و لمینت به استفاده از فوم سایلنت برمیگردد. تفاوت سبک مدرن و معاصر در چیست؟

علاوه بر این ، ما از محل مورد نظر عکاسی می کنیم چون برای طراحی بسیار مهم است. به عبارتی طراحی داخلی مقوله ای میان معماری و دکوراسیون داخلی است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت و چرایی این انتخاب هوشمندانه و دقیق ، توجه به سابقهی درخشان و نام پر آوازهی این شرکت معماری داخلی است . برای کمک به فهم و در نهایت به انجام رسانیدن کارکرد و هدف فضای داخلی، تحلیل دقیق استفادهکننده و نیازمندیهای فعالیت در آن فضا ضروری است. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است. منظور از طراحی داخلی، ساختن و طراحی بخش داخلی خانه از نظر جنبه هنری، بصری و کارکردی آن بر اساس ساختار علمی ساخت و ساز معمار داخلی می باشد. خانه های قدیمی از گچ بری و طاقچه و ستون و جزئیات که در زمان خودشان هنر و مفهومی خاص و زیبا داشته اند، استفاده می کردند اما امروز با دکوراسیون های ساده و مدرن متناسب نیستند. می توانید از ترکیب یک کاغذ دیواری ساده در کنار یک مدل طرح دار نیز بهره ببرید.

به طور کلی می توان گفت هدف معماری داخلی ایجاد فضایی است که علاوه بر زیبایی و آرامش، کارایی لازم را نیز داشته باشد. معماری فضا بر اساس گایدلاین یا دستورالعمل اصلی طراحی شرکت مایکروسافت صورت گفته است و گروه معماری DEGW این دستورالعمل طراحی را با سبک معماری ایتالیایی ترکیب و هماهنگ نموده است. طراحی مغازه با توجه به کاربرد و فضای آن می تواند به صورت های مختلفی طراحی شود. هنگامی که صندلی در اتاق قرار میگیرد، نه تنها فضا را اشغال میکند بلکه ارتباطی فضایی را میان خود و محصورکنندۀ اطرافش به وجود میآورد. همچنین باید فرم فضای اطراف صندلی را پس از اشغال بخشی از فضای خالی باز بشناسیم.با ورود عناصر بیشتر در الگو، روابط فضایی هم زیاد میشود.

یعنی می توان بعد از کسب مهارت کافی، دفتر و شرکت طراحی دکوراسیون راه اندازی نمایید و به صورت مستقل و بدون نیاز به استخدام شدن فعالیت داشته باشید. در مرحله بعد می بایست به شناسایی نیاز استفاده کنندگان از آن فضا بپردازیم. در این مرحله با توجه به متراژ و مساائل پیرامون فضای مورد نظر عقد قرارداد انجام شده و شروع فرآیند طراحی داخلی آغاز میشود . معمولا کسانی که طراح داخلی هستند، در خصوص پارچه ها و رنگ ها، طراحی با کامپیوتر، برنامه ریزی فضا، نقاشی، طراحی مبلمان، معماری و… یک فرد دکوراتیو باید میزان روشنایی محیط، ابعاد و اندازه های لازم و متناسب با محیط برای مبلمان، تعیین استاندارد مصالح برای جلوگیری از بروز آتش و …

در طراحی ویترین که با شیشههای ضدضربه و مستحکم از فضای بیرون جدا میشوند، باید جدیدترین اجناس فروشگاه قرار گیرند و طلا و جواهرات ازجمله انگشتر، گردنبند، دستبند و سرویسهای طلا به ترتیب در آن قرار گیرند. این قیمتها به واقعیتهای بازار، مصالح و دستمزدها نزدیکتر هستند و به این ترتیب قرار نیست در وسط پروژه با هزینههای جدید و غیر منتظره روبرو شوید. از آن جایی که مدت قابل توجهی از زمان روزانه شما در این مکان می گذرد، بهتر است رنگ های تیره و افسرده کننده را در طراحی داخلی این فضا به کار نبرید. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چوبکده ایرانیان، باید به شما بگویم این روزها شانس شما بدون اینکه با دکوراسیون و سبک چیدمان آشنایی کافی داشته باشید بسیار زیاد شده است؛ زیرا مصنوعات چوبی به صورت ست شده در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید بدون اینکه با این هنر آشنایی داشته باشید تنها با یک چیدمان ساده به ایدهآلترین دکوراسیونهای روز دنیا دست پیدا کنید. در دکوراسیون منزل ایرانی شیک باید به چیدمان منزل به سبک ایرانی و دکوراسیون منزل ایرانی ساده و با توجه به سنت های ایرانی یک دکواراسیون دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی نیز داشته باشیم همه اینها بستگی به نوع خواسته کارفرما و مشتریان در پروژه های دکوراسیون داخلی دارد .بسیاری دوست دارن دکوراسیون خانه های شخصیت های مشهور جامعه را نیز ببینند مثل دکوراسیون خانه بازیگران ایرانی چرا که مردم تصور میکنند دکوراسیون خانه بازیگران ایرانی بسیار دکوراسیون داخلی و معماری داخلی متفاوتی خواهد بود .