سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | iranianarchitectures

دراین مجله خبری معماری ایرانی با استهلاک انرژی زلزله، نیروی وارد شده به ساختمان بسیار کم تر از مقدار واقعی می باشد. یکی دیگر از روش های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمان ها استفاده از جداگرهای لرزه ای میباشد. با استفاده از جداساز های لرزه ای از انتقال ارتعاش زمین که ناشی از وقوع زمین لرزه است بهسازه جلوگیری می شود که در نتیجه ی این اقدام جا به جایی جانبی و دریفت سازه بسیار کمتر از حالتیاست که از جداساز های لرزه ای استفاده نمی شود. در ابتدای کار محلی که نیاز به تقویت دارد با انجام تست بتن و گاها با انجام عملیات کرگیری و آزمایش نمونه کرگیری شده مورد شناسایی قرار می گیرد.

  • یک ساختمان از سه بخش اصلی که عبارتند از زیربنا (فونداسیون)، ستون پایه و روبنا تشکیل می شود.
  • این فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود.
  • سقف وافل چیست؟ مقدمه اگر در طی چند سال گذشته از کنار سازه های بزرگ عبور کرده باشید، یقینا سقف های مشبکی را دیده اید که مشابه مربع…
  • نمای شیشه‌ای اسپایدر در حقیقت شیشه های دو جداره ۶ میلی متری هستند و یک لایه پلاستیکی ۴۰ میلی متری در بین این دو لایه شیشه قرار می‌گیرد.

منظور از ساختمان‌های بنایی ساختمان‌هایی هستندکه مصالح آنها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌اند و در آن‌ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود. برای ساختمان‌های کوچک که از ۲ طبقه تجاوز نمی‌نمایندو یا حداکثر ارتفاع آن‌ها از صفر صفر زمین ۸ متر می‌باشد می‌توان از این نوع ساختمان استفاده کرد. ترک سازه انواع مختلفی دارد و به دلایل متفاوت رخ می‌دهد شما می‌توانید برای درک بهتر ترک و دلیل آن به مقاله انواع ترک دیوار و ساختمان مراجعه کنید. در برخی از ساختمان ‌ها از پی ‌های منفرد برای زیرسازی ساختمان استفاده می شود.

اهم مصوبات جلسه هیات مدیره (۱۵/تیرماه/۹۹)

جان پناه، دیوار کوتاهی است که دور تا دور بام ساختمان یا اطراف بالکن و یا در لبه تراس و پله ها ساخته می شود. تیر، برای تحمل بار سنگینی که از روبنا بالای درب یا پنجره ها وارد می شود، در نزدیکی درگاهی قرار می گیرد و می تواند از جنس استیل فلزی، آجر تقویت شده، سنگ و یا چوب باشد. حالا، وقت آن است که عمیق تر به بررسی انواع معرفی شده ی ساختمان بپردازیم.

http://carsicm.irاین فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود. با دوستان و همسایه های خود در مورد جوانب مثبت و منفی املاک خود و آنچه را که می خواهید توسعه دهید، مشورت کنید و مراحل کار را یکبار از ابتدا تا انتها مرور کنید. چارچوب فولاد سبک، نسبت به چارچوب چوبی، دوام طولانی تر و نقایص کمتری دارد. معمولا چارچوب فولادی بیشتر از چارچوب چوبی هزینه دارد، (این موضوع به شرایط جغرافیایی وابسته است) اما نازک کاری یکنواخت و قابل پیش بینی دارد که منجر به دیوارهای صاف تر و با استحکام بیشتر می شود.

ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است. در این ساختمان ها، اجتماعات عمومی برای اهداف سرگرمی، تفریحی، اجتماعی، مذهبی، ملی، مدنی، مسافرتی و یا سایر اهداف مشابه برگزار می شود.

– بر حسب اهمیت