سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | iranianarchitectures

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص انواع ساختمان کسب کرده باشید. این ساختمان‌ ها شامل کلیه ساختمان‌ های مشمول این آیین‌نامه، به جز ساختمان‌های عنوان شده در سه گروه دیگر می‌باشند. اغلب این نوع ساختمان در بخش های شمالی ایران خیلی کاربرد دارد و کلبه های چوبی شمال ایران گویای زیبایی آن است. همچنین در ساختمان‌ های آجری معمولاً دیوار های حمال در طبقات مختلف روی هم قرار می‌ گیرند و اغلب پارتیشن‌ ها از دیوار های حمال می‌ باشند.

روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان

با این وجود می مجله خبری معماری ایرانیید از مطالب آموزشی مجله پلاس در زمینه طراحی دکور و فضای سبز استفاده کنید. ساختمان، روستایی است از توابع بخش پلدشت و در شهرستان ماکو استان آذربایجان غربی ایران. ساختمان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چایپاره در استان آذربایجان غربی ایران.

http://carsicm.ir

برای این نوع ساختمان، به وسیله‌ی متریال طراحی شده یک قالب خارجی ساخته می‌شود به طوری که در مقاومت سازه اثری ندارد و شکل ظاهری آن کج دیده می‌شود. ساختمان کج که توسط شرکت پاسارگاد ایده پردازی شده است بسیار حرفه‌ای می‌باشد و توجه عموم مردم را به خود جلب می‌کند. این ساختمان در ابتدا همانند ساختمان‌های معمولی ساخته می‌شود و پس از طراحی آن المان‌هایی اطراف آن نصب شده و به عنوان یک پوسته خارجی عمل کرده و به مخاطب القا می‌کند که ساختمان کج ساخته شده است. گاهی اوقات عامل اصلی ایجاد نشست، رطوبت بیش از حد خاک یا کم و زیاد شدن نامنظم این رطوبت می ‌باشد. این حالت بیشتر برای ساختمان ‌هایی که نزدیک به سفره‌ های آب زیرزمینی، قنات ‌ها، چاه ‌ها و منابع آبی ساخته می‌ شوند اتفاق می ‌افتد. در این‌ حالت می‌ توان با احداث زهکش ‌های مناسب در اطراف ساختمان که رطوبت اضافی را خارج می ‌کند از نشست ساختمان جلوگیری نمود.

  • 2) ساختمان‌ های موقتی که مدت بهره‌ برداری از آن‌ها کمتر از ۲ سال است.
  • در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است.
  • ساختمان روستایی در دهستان ادیمی بخش مرکزی شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان ایران است.
  • می ‌توان کانالی با ابعاد مشخص حفر کرد که در آن طول دستک بتن کمتر از 2.5 متر، حداقل میزان عرض 40 سانتیمتر و حداقل ارتفاعش 60 سانتیمتر ‌باشد.
  • در حال حاضر از چوب خیلی کمتر نسبت به بقیه مصالح دیگر استفاده می شود و به علت کمبود منابع کمتر ساخته می‌ شود.

به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود. به همین علت و قبل از اجرای هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد. شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است.

ساختمان‌ های فلزی

اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد. ‌استفاده از سیستم‌های سازه‌ای، غیر از آنچه در بالا عنوان شده، به شرطی مجاز است كه ویژگی‌های آنها در ارتباط با بارهای قائم و زلزله توسط یكی از آیین نامه‌های معتبر جهانی، به تأیید كمیته اجرایی این آیین نامه رسیده باشد. قاب‌های ساختمانی در این سیستم می‌توانند دارای اتصالات ساده و یا گیردار باشند، ولی در تحمل بارهای جانبی مشاركت نخواهند داشت.

نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سامانه اتصال…