ساختمان کالای ساختمان اخبار ساختمان پیام ساختمان | iranianarchitectures

جدای از این، موسسه باید یک خوابگاه اختصاصی نیز در داخل و یا خارج از محوطه خود داشته باشد. یک ساختمان با ستون‌های فلزی این متد در انبوه‌سازی‌ها کاربرد بسیار دارد. یک سازه با سقف و ستون فلزی، این سازه‌ها در برابر زمین لرزه بسیار مقاوم هستند به طوری که حتی در زمین لرزه‌های شدید هم خطر ریزش سقف و سست شدن و بهم ریختن تعادل بنا وجود ندارد. ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.

اهم مصوبات هیات مدیره (۱۶/شهریور/۹۹)

نوعی مجله خبری معماری ایرانی سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط قا‌ب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی توسط دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده تأمین می‌شود. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود. استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه، اقتصادی ترین و فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمان های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات، به علت مهارت کم جوشکاران، قدیمی بودن ماشین آلات، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و … برزگترین ضعف اسکلتهای فلزی می باشد.

چرا بجای نوسازی از یهسازی و مقاوم سازی استفاده می کنیم؟

این واحدها، شامل واحدهای تولیدی، کارخانه های مونتاژ، نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت، کارخانه های گازی، لبنیات، آزمایشگاه ها و غیره می باشند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و امکانات رایج برای خواب، زندگی و آشپزی را فراهم می کنند. ساختمان باید شامل یک یا چند محل اقامت خانوادگی، آپارتمان و گاراژهای خصوصی باشد. این نوع ساختمان‌ها در مناطقی که چوب با قیمت ارزان در دسترس است ساخته می‌شوند، مانند شهرهای جنوبی کشور اتریش، بعضی ایالت‌های کشور آمریکا و …ساختمان‌های چوبی در ایران به علت کمبود منابع کمتر ساخته می‌شود. برج‌ها و ساختمان‌های کج در دنیا کم نیستند و تعداد زیادی دارند اما در این بین ساختمان‌هایی هستند که از دیگر بناها کج‌تر هستند و یا به دلایلی به نمادهای شهر خود تبدیل شده‌اند و هر ساله گردشگران زیادی به خود جذب می‌کنند. مرکز آهن با نام تجاری آهن سجاد مهر سپاهان فعالیت خود را در زمینه خرید فروش آهن آلات با ۳۰ سال سابقه و با تلاش بی وقفه و سرلوحه قرار دادن شعار صداقت در عملکرد و خدمت به مشتریان آغاز کرده.

الف – سیستم دیوارهای باربر

این گروه ساختمان ها شامل کلیه ساختمان ها به جز ساختمان های عنوان شده در سه گروه دیگر می باشند، مانند ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری، هتل ها، پارکینگ های چندطبقه، انبارها، کارگاه ها، ساختمان های صنعتی. برای ساخت دیوارهای جداکننده (پارتیشن ها) ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه ای، آجر ماشینی سوراخ دار، آجر معمولی فشاری، فوم استاندارد ضد حریق، تیغه گچی یا چوب استفاده شود. این نوع ساختمان ها در مناطقی که چوب با قیمت ارزان در دسترس است ساخته می شوند، مانند شهرهای جنوبی کشور اتریش، بعضی ایالت های کشور آمریکا و … در ایران به علت کمبود منابع، ساختمان های چوبی کمتر ساخته می شوند. انواع بلوک ساختمانی به طور کلی بلوک های ساختمانی به دو دسته سفالی و سیمانی تقسیم شده‌اند که این بلوک های ساختمانی باربر نمی باشند و صرفا جهت… تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است. منظور از ساختمان‌ های بنایی ساختمان‌ هایی هستند که مصالح آن ها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌ اند و در آن‌ ها تمام یا قسمتی از بار های قائم توسط دیوار هایی با مصالح بنایی تحمل می‌ شود.

http://carsicm.ir

این پی‌ ها مستعد نشست‌ های نامتقارن هستند که در صورت عدم برنامه ‌ریزی برای جلوگیری از نشست، احتمال نشست شدید وجود دارد. در این‌ صورت می توان با تدابیر گفته شده و استفاده از ابزارهای سنگین مانند جک ‌های هیدرولیکی بزرگ از نشست بیشتر جلوگیری کرد. در ترک ‌های داخلی شما ترک ‌های نیمه افقی یا ترک ‌های با زاویه 45 درجه را در گوشه دیوارهای خانه، کنار پنجره‌ ها و یا درب ‌ها مشاهده می ‌کنید. علت اینکه بیشتر در این قسمت‌ ها ترک ایجاد می ‌شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ‌ها وجود دارد. البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.

  • در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بندهای فلزی استفاده می شود.
  • ‌استفاده از سیستم‌های سازه‌ای، غیر از آنچه در بالا عنوان شده، به شرطی مجاز است كه ویژگی‌های آنها در ارتباط با بارهای قائم و زلزله توسط یكی از آیین نامه‌های معتبر جهانی، به تأیید كمیته اجرایی این آیین نامه رسیده باشد.
  • معمولاً شروع نشست‌ های نامتقارن با ایجاد ترک‌ های عمودی در ستون‌ ها، ترک‌ های پله به‌ خصوص در دیواره ‌های پله ‌ها و ترک ‌های دیوارهای آجری مشخص می‌ شود.
  • زیرا دو روش های قدیمی تر مانند افزودن زاکت بتنی و یا افزودن دیوار برشی سازه علاوه بر سنگین شدن هزینه بیشتری نسبت به روشهای نوین تر صرف می کرد.